starx schreef:flipje schreef:starx schreef:
Ook hoop ik dat de prijsverhoging van het Kamperlijntje met de ingang van de concessie eindelijk wordt teruggedraaid. Als deze lijn goedkoper is dan reizen via Kampen Zuid dan wil ik wel eens weten hoeveel mensen nog via dat station gaan.
Want heel
Kampen reist nu vanaf
Kampen Zuid? Ga zelf eens polsen bij beide stations in de spits. Dan weer je dat oud en vertrouwd het met gemak wint van het tochtgat dat
Kampen Zuid heet

Sorry voor de formulering, die was wat onduidelijk. Ik weet dat
Kampen Zuid het nu al veel slechter scoort dan
Kampen, maar als die laatste nou ook nog eens goedkoper wordt, dan zal
Kampen Zuid nog slechter gaan scoren. Dat bedoelde ik te zeggen. Misschien dat NS dan eens inziet dat de hanzelijn gewoon belachelijk duur is.
Vergeet niet dat de NS de prijsverhoging heeft doorgevoerd op
Zwolle-
Kampen, dit om de mensen veel meer via
Kampen Zuid te laten reizen omdat dat station achterblijft bij de veel te positieve verwachtingen van de NS. Oftewel.... de NS heeft zich behoorlijk "in de voet geschoten" door te zeggen dat
Kampen Zuid het belangrijkste station van
Kampen zou worden. Mede ingegeven door de dure exploitatie van
Zwolle Kampen (2x2 personeel). Een regionale vervoerder doet dat met de helft minder en vliegende controle teams. Zowel Syntus als Arriva heeft ze in de regio aanwezig. Daarbij komt ook dat de NS een langere keertijd kent dan een regionale vervoerder, dankzij bedrijfsregels van de NS