Zeg, we zijn hier niet in DuitslandRheinspoorweg

Zeg, we zijn hier niet in DuitslandRheinspoorweg
Dat bij de Kamperstraatweg zou op zich geen slecht idee zijn geweest, maar waarschijnlijk waren er dan weer wat extra nimby'ers om de hoek wezen kijken bij zowel Kampen als bij Zwolle bij Stadshagen, klagende dat er intercity's en goederentreinen langs zouden komen (wat nergens voor nodig is, er zijn wel meer vinexwijken langs belangrijke IC/goederencorridors).SuperGhost schreef: Maar ze hebben destijds bij de aanleg gewoon een blunder gemaakt door de Hanzelijn niet op het Kamperlijntje aan te sluiten (met een station ter hoogte van de Kamperstraatweg, wat wel bij bebouwing ligt). Daardoor zit je nu met dubbele onderhoudskosten en exploitatiekosten.
Nou, nee. Want je kan nergens fatsoenlijk aansluiten bij station Zwolle zonder gelijkvloers te moeten kruisen omdat er simpelweg te weinig ruimte is. De huidige oplossing is ontstaan met het uitgangspunt dat het kamperlijntje zou gaan sluiten. Dat ligt erg gevoelig mede door de betere dekking van het huidige station maar sluiting hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er niet iets van goed OV over die verbinding terugkomt. Denk aan een snelbus of iets in die geest.SuperGhost schreef: Maar ze hebben destijds bij de aanleg gewoon een blunder gemaakt door de Hanzelijn niet op het Kamperlijntje aan te sluiten (met een station ter hoogte van de Kamperstraatweg, wat wel bij bebouwing ligt). Daardoor zit je nu met dubbele onderhoudskosten en exploitatiekosten.
Nouja.. De huidig dienstregeling zou in ieder geval al niet kunnen want de overkruistijd op het station aan de westkant is langer dan - 30 seconden.Daniel schreef:Maar in hoeverre is dat nou significant verschillend met de huidige situatie. Bij Hattemerbroek kan je dan weliswaar ongelijkvloers kruisen, maar een paar meter verderop moet je invoegen op het spoor van de lijn uit Amersfoort.
Normaal zou er dan nog het argument van ongelijkvloers kruisen met tegentreinen zijn, maar door de knoop in Zwolle kom je die juist niet tegen. Immers zijn de treinen tegelijk op station Zwolle, niet tegelijk op het punt waar gekruist moet worden.
Het is zelfs exact vergelijkbaar. Het enige is dat de spoorlijn Kampen-Zwolle de historische verbinding is en de doorgaande spoorlijn via Kampen-Zuid nieuw. De Veenendaallijn is in 1981 geopend als een voorstedelijke treinverbinding vergelijkbaar met de Zoetermeerlijn of de Hofpleinlijn (en ietsje doorgetrokken de Gelderse Vallei in naar Rhenen).deadlock schreef:Hehehe ja zo werkt het :')
Kom op zeg je kan toch zelf wel bedenken dat dat niet te vergelijken is.
Niet geopend, maar heropend. Die lijn maakte oorspronkelijk deel uit van de spoorlijn Amersfoort - Kesteren namelijkVinny schreef:De Veenendaallijn is in 1981 geopend als een voorstedelijke treinverbinding vergelijkbaar met de Zoetermeerlijn of de Hofpleinlijn (en ietsje doorgetrokken de Gelderse Vallei in naar Rhenen).
Kom op zeg, dit is Nederland. Er zijn meer fietsen dan inwoners in NL, iedereen kan fietsen. Zeker op het "platteland". Ik kom uit Meppel en daar fietst gewoon iedereen en piept bijna niemand over 5 km fietsen. Die paar oudere die dat niet kunnen hebben mogelijkheden met auto's of taxi's.gkw1969 schreef: (die vind dat iedereen wel 5 kilometer kan fietsen naar de dichtsbijzijnde bushalte, ongeacht of deze persoon een fiets heeft of überhaupt wel kan fietsen).
Vertel ik ben benieuwdstarx schreef:Gezien de hele Limburg-Abelliogate snap ik nu trouwens wel waarom NS niet via Abellio heeft ingeschreven op deze concessie.
Wie is deze Deadlock precies?gkw1969 schreef:Gezien het betoog van Deadlock op dit forum zou ik haast denken dat hij vriendjes is met de beleidsambtenaar van de provincie Overijssel (die vind dat iedereen wel 5 kilometer kan fietsen naar de dichtsbijzijnde bushalte, ongeacht of deze persoon een fiets heeft of überhaupt wel kan fietsen).
Of Deadlock is lid van de vereniging van mensen die dicht bij Kampen Zuid wonen.... deze heeft als motto: "als wij naar Kampen Zuid kunnen fietsen, kunnen anderen dat ook wel".
Het kaartje van Zugfuhrer laat precies zien wat het bedieningsgebied is van stations (dit soort kaartjes wordt in het OV al jaren gebruikt om vervoersplannen te maken) en laat dus duidelijk zien wat ik al eerder zei: Kampen Zuid is gepland in 2003, met de groei van toen in het achterhoofd. Alleen is het plan ingehaald door de werkelijkheid en de kredietcrisis. Met als gevolg dat die grote geplande woonwijk in Zuid er niet meer komt.
Het enige wat ik aan wil raden bij de gemeente Kampen is om een publiekstrekker bij station Kampen Zuid te plaatsen, zoals een schaatsbaan, pretpark, dierentuin of een evenementenhal van het formaat RAI.
<off topic>Abracadabram schreef:Kom op zeg, dit is Nederland. Er zijn meer fietsen dan inwoners in NL, iedereen kan fietsen. Zeker op het "platteland". Ik kom uit Meppel en daar fietst gewoon iedereen en piept bijna niemand over 5 km fietsen. Die paar oudere die dat niet kunnen hebben mogelijkheden met auto's of taxi's.gkw1969 schreef: (die vind dat iedereen wel 5 kilometer kan fietsen naar de dichtsbijzijnde bushalte, ongeacht of deze persoon een fiets heeft of überhaupt wel kan fietsen).
Tuurlijk wel gewoon snijden in onbelangrijke zaken, zoals burgemeesters, wethouders en andere politici dan komt er opeens geld vrij voor OV.deadlock schreef:En naar verhaal over die verstandelijk gehandicapten, maar voor 10/20 man een dergelijke faciliteit in stand houden is simpelweg niet te doen. Het lijkt me veel prudenter om een andere oplossing/dagbesteding te zoeken.
Dan vul je in plaats van Meppel een andere plaats in. Beilen bijvoorbeeld, daar ligt het station aan de rand van de stad. Punt blijft dat ze in de drie noordelijke provincies allemaal een stuk kunnen fietsen om bij het station te komen, maar in Kampen wonen ineens allemaal zielige mensen die dat niet kunnen?Berk-24 schreef:Volgens mij ligt het station van Meppel wel centraal in de kern en Kampen Zuid niet, die ligt helemaal aan de rand. Dat maakt wel een essentieel verschil.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten