Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door midnet »

Vinny schreef:[In ieder ander buitenland staan gewoon automaten op het busstation van het vliegveld... :|
Nee hoor-en ik heb van jullie allemaal wrs. de meeste airports aangedaan-over de hele wereld. WAS dat maar waar!
Maar het kan vaak wel heel wat makkelijker. Een van mijn laatste aeropuertos was Malpensa in Milano/Italia: voor de snelbus naar de stad/stazione Centrale gewoon kaartje bij de chauffeur-met wisselgeld. Op drukke tijden is er een loket-niet te missen als je met je bagage de exit zoekt. In het algemeen doen IT bussen niet zo aan automaten-als je het vandalisme daar ziet, snap je wel waarom. Merkwaardig is dat de treni dat wel doen-maar als je aanschuift en lang wacht kan je ook gewoon aan het loket terecht-zelfde prijs.
Er waren trouwens 2 concurrende buslijnen-een voor 7,50, en een voor 8€, maar met ''come with 3, pay 2''-dus goedkoper als je even een groepje opzamelt. En een sneltrein, die speciaal tariffe prima classe (=1e) aanrekent-11€-maar naar een ander stazione waar ik niet moest zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Vinny »

Het lijkt mij een slap excuus voor het ontbreken van vervoersbewijsverkooppunten op Schiphol-Plaza. Ook dienstregelingen zijn er nauwelijks te krijgen. Ik vind dat persoonlijk een aanfluiting. Maar goed, het heeft ook 15 jaar geduurd voordat de bushaltes een fatsoenlijke overkapping kregen en reisinformatie niet ergens verstopt achteraf op een of andere vertrekstaat verstopt is. Ik heb dus nog hoop... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Het lijkt mij een slap excuus voor het ontbreken van vervoersbewijsverkooppunten op Schiphol-Plaza.
Hmm, is dat zo? Je kan OV-chipkaarten kopen bij de NS-automaten en je kan ook altijd nog bij de chauffeurs terecht voor een kaartje. Wellicht dat het wat onduidelijk is, maar je zou al een eind komen door aan te geven dat je vervoerbewijzen voor het streekvervoer bij de NS kan kopen :idea:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Vinny »

Kun je tegenwoordig ook echt chipkaarten uit de automaat rammelen? Dat is nieuw voor me, ik dacht dat je nog alleen chipkaarten kon opladen. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef:
Vinny schreef:Het lijkt mij een slap excuus voor het ontbreken van vervoersbewijsverkooppunten op Schiphol-Plaza.
Hmm, is dat zo? Je kan OV-chipkaarten kopen bij de NS-automaten en je kan ook altijd nog bij de chauffeurs terecht voor een kaartje. Wellicht dat het wat onduidelijk is, maar je zou al een eind komen door aan te geven dat je vervoerbewijzen voor het streekvervoer bij de NS kan kopen :idea:
Ik weet niet wat jullie hier lopen te mekkeren! Je kunt al 5 jaar lang op Schiphol PLAZA dit soort kaartjes kopen. De kaartjes bestaan uit:
* een treinretour Schiphol - Amsterdam (bestaande uit 2 enkeltjes) én
* naar keuze 24, 48, 72 of 96 uur lang reizen met alle GVB dag- en nachtlijnen (een 24/48/72/96 uurs wegwerpchipkaart).

Maar je kunt ook voor alleen los een 24,48,72 of 96 uurskaart kiezen ZONDER treinretour!


Deze kaartjes vindt je aan de Holland Tourist Information Desk.

Heel vriendelijk personeel waarbij je snel geholpen wordt.

Alle informatie lees je hier:
http://www.gvb.nl/REIZIGERS/KAARTJEKOPE ... icket.aspx

Verder krijg je bij deze kaartjes zo'n prachtig geel hoesje cadeau waarin alle kaartjes goed in zitten.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Vinny »

Deze kaartjes vindt je aan de Holland Tourist Information Desk.
Dat dus.

Als ik als onbekend persoon (als bekend persoon trouwens ook niet) op Schiphol Plaza aankom dan is mijn eerste gedachte niet dat ik voor een OV vervoersbewijs naar de HTID moet lopen... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door robert55 »

Nou wordt je een beetje flauw. Ik geef toe dat ze er meer reclame voor zouden kunnen maken, maar het aanbod bestaat en als je echt de weg niet weet is de VVV toch echt wel een basis plek om te beginnen.

Budget travellers zoals je die op het forum van Lonely Planet tegenkomt weten heel goed de weg te vinden naar de bus [192 stops right in front of the famous Bulldog coffeeshop :lol: ]
Het enige gemopper dat je daar ziet is over de exorbitante taxi prijzen en dat je bij de kaartautomaat wat makkelijk verleid wordt om een eerste klas kaartje te kopen
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Deze kaartjes vindt je aan de Holland Tourist Information Desk.
Dat dus.

Als ik als onbekend persoon (als bekend persoon trouwens ook niet) op Schiphol Plaza aankom dan is mijn eerste gedachte niet dat ik voor een OV vervoersbewijs naar de HTID moet lopen... :wink:
Als jij naar een bepaald land gaat is het natuurlijk handig tevoren even het een en ander te checken voor je aankomt!
En op de website van het GVB kan je keurig ook in het Engels lezen wat voor tickets er zijn en waar je die kan kopen.

KLIK
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Als jij naar een bepaald land gaat is het natuurlijk handig tevoren even het een en ander te checken voor je aankomt!
Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar ik blij dat het beeld "er zijn geen OV kaartjes te koop op Schiphol Plaza" gerucht uit de wereld is.

Ga maar is bij de Desk staan, de dames spreken Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans. Veel van deze meisjes zijn hier op uitwisseling of stage in Nederland en verdienen daar een centje bij.

Deze dames geven alle toeristen ook een keurig reisadvies, printen Google Maps printjes uit, geven alles met gele marker aan.
Hulde dat er zulke mensen zijn die het beste voor hebben met toeristen. :Y

Een eerste indruk van een land kun je maar 1x geven, als dat bij het OV vlekkeloos gaat is het al 1-0 *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Vinny »

Nou mijn ervaring op Schiphol Plaza is nochthans anders. Het is al 20 jaar mijn "vaste station" (dichtstbijzijnde IC station van de plaats waar ik ben opgegroeid). Ik vind het allemaal heel erg niet voor zich spreken. Ik ben ooit een keer serieus maar naar Amsterdam Zuid WTC gereisd om een strippenkaart en een spoorboekje te kopen... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door robert55 »

Toen ik nog wel eens een loket bezocht, kon je daar ook strippenkaarten kopen. Kan met niet voorstellen dat dat op station Schiphol anders was. En een spoorboekje kocht je in het seizoen bij de AKO.
Maar beide producten zijn passé
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Vinny »

Ik ben wel eens van het kastje naar de muur gestuurd op Schiphol. Ja, dan doe je dat soort dingen daar dus niet meer. Ik reis voortaan wel via Hoofddorp... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door midnet »

robert55 schreef:Toen ik nog wel eens een loket bezocht, kon je daar ook strippenkaarten kopen. Kan met niet voorstellen dat dat op station Schiphol anders was. En een spoorboekje kocht je in het seizoen bij de AKO.
Maar beide producten zijn passé
Totdat de stripjeskaart verdween, verkocht de AKO (alle AKO"s zelf) die op S'hol. Op een andere toerist-info site als Tripadvisor (meer voor angstige USAers die denken dat de hele wereld net als in de USA werkt) 1000en keren gemeld. Spoorboekjes bij alle Bruna/AKO, maar slechts 4 of 6 weken na uitgifte.
Tja-je mocht als goedbedoelende maar niet-weter eens denken dat je voor dat ding bij de busmij (connexxion) zou moeten wezen........
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Ennes »

NS is nu ook begonnen met de Shitkaart door de strot te duwen, men is in rap tempo bezig met het verwijderen van stempelpalen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door M57 »

:neg: Het binnenkort afschaffen van het rondreiskaartje etc. hoort natuurlijk ook in dat plan.

Men zegt steeds dat het stijgende ov-chipkaartgebruik die maatregelen rechtvaardigen, maar het werkt net zo goed andersom.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Reiziger Delft »

Het viel me al op inderdaad; en nog steeds mogen studenten niet op saldo reizen. :(
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door Ennes »

M57 schreef::neg: Het binnenkort afschaffen van het rondreiskaartje etc. hoort natuurlijk ook in dat plan.

Men zegt steeds dat het stijgende ov-chipkaartgebruik die maatregelen rechtvaardigen, maar het werkt net zo goed andersom.
Ik moet wel zeggen dat je wel steeds meer reizigers tegenkomt die de stap hebben gewaagd om op saldo te gaan reizen.

Maar zoals in Asd dat er in de hele tunnel geen stempelpaal meer is te zien (zag er alleen bij trap naar spoor 2 een hangen) Dat gaat ineens wel erg rigoureus.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Telegraaf: OV-chipkaart mislukt

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Maar zoals in Asd dat er in de hele tunnel geen stempelpaal meer is te zien (zag er alleen bij trap naar spoor 2 een hangen) Dat gaat ineens wel erg rigoureus.
Dat viel mij eergisteren ook op, ik kon geen stempelautomaat meer ontdekken.

Die tekst dat de stempelautomaat defect zou zijn sloeg natuurlijk alles... Er zijn nog genoeg reizigers met een Blokker of geldig Kruidvat kaartje. :@
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten