Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Hij heeft nooit vindbaar op de website van Veolia Transport gestaan, in het kader van elke informatie is teveel informatie voor onze klanten.

Edit: Ik zie dat Vaassen en Hattem een stadsdienst krijgen. Ik denk niet dat die het de volledige concessieduur zullen volhouden. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door webguy »

K zie dat die kaart sowieso niet klopt voor lijn 5 in Ede, maar dat stelt verder niet veel voor. Het rondje door de wijk Kernhem is toch iets groter dan wordt weergegeven...
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Lijnen 96 en 97 worden plaatselijke aan- en afvoer lijnen van lijn 90, ongetwijfeld met kleine(re) bussen.
Misschien uitbesteed ?
De 96 gaat ook het grote industrieterrein bij Vaassen aandoen.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Meltrain »

robinzes schreef:Er staat nu ook een lijnnetkaart van de veluwe op syntusgelderland.nl
<knip>
Lijn 400 staat er niet op.
Lijn 172 en 173 en alle scholierenlijnen staan er ook niet op trouwens.
Misschien omdat deze lijnen slechts beperkt rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ronald »

Bee schreef: Edit: Ik zie dat Vaassen en Hattem een stadsdienst krijgen. Ik denk niet dat die het de volledige concessieduur zullen volhouden. :X
Lokale lijnen in zulke (relatief) kleine plaatsen lijken mij inderdaad geen succesnummer. Ook als feederlijn lijken ze mij maar een beperkt nut hebben: Je moet dan overstappen voor een hele korte aansluitende rit. Reizigers die verder van een halte van lijn 90 afwonen zullen eerder met de fiets naar die halte gaan, in plaats van - lopen naar halte - wachten op lijn 96 - rit van vijf minuten - wachten op lijn 90 - en dan pas verder reizen. Als je pech hebt ben je na een half uur reizen nog steeds je dorp niet uit...

Trouwens, ik vind Syntus wel laat met het publiceren van de dienstregeling, zou nu toch wel eens bekend moeten zijn lijkt me zo...
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Wij weten zelf ook nog heel weinig.

Nog geen bussen gezien, nog geen nieuwe of ons onbekende routes verkend of bekend. Nog niet echt gewerkt met de boordcomputer. De meesten hebben al wel een telefoon, en al spelenderwijs leert men elkaar het geruik en ontdekken we dingen, maar nog geen ecthe instructie er over gehad. Dienstregeling gegevens weten we een beetje aan de hand van voorlopige diensten ( ligt 1 map ). Nog geen definitieve diensten, nog geen rouleringen, nog geen dienstregeling. Weten ook nog niets rond inzet Kerst en Oud en Nieuw. Kleding moet nog komen, waarschijnlijk pas 2-3 dagen voor aanvang concessie. De laatste week voor de concessie zouden alle vestigingen een bus per type krijgen voor instructie en verkennend rijden. Hoop dat dat gaat kukken, nog nauwelijks iets gezien of gehoord van bussen die klaar zijn. Bij Veolia, 6 jaar geleden, ben ik in de tweede lichting al being Oktober bussen uit Frankrijk wezen halen.

Ben nog steeds positief hoor, maar het opstarten gaat niet zo soepel als verwacht of gehoopt. Komt ook door de 4 maanden vertraging in definitief gunnen natuurlijk.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Lijkt me dat jullie nog wel een flinke dobber hebben aan die telefoon. Windows Mobile 6.5 staat niet bepaald bekend om haar gebruikersvriendelijkheid :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sverige
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 14:53

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door sverige »

Snorkel schreef:Wij weten zelf ook nog heel weinig.

Groet, Michel
Weet je al hoe Veolia haar bussen gaat afvoeren, want het is toch al over 10 dagen. Ik hoop nog steeds op een soort reünie van 6 jaar geleden.

Groetjes David
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Meltrain »

Weet iemand ook wat er met die bussen van Veolia gaat gebeuren?
Die Ambassadors kunnen waarschijnlijk nog wel ingezet worden in Brabant en Limburg (zeker nu er een aantal Volvo 8700's verhuisd zijn naar Zeeuws-Vlaanderen :D). maar die Citaro's en Volvo 7700's (of waren het 7000's ? :$) ?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

het zijn volvo's 7700. Ik Hoorde trouwens dat veolia eigenlijk helemaal niet wou meewerken met syntus. Zo had syntus bijv. een tijdje terug om een lijst met chauffeurs gevraagt. Dan zegt veolia gewoon: "Vanaf 12 december hebben we alle tijd".
Persoonlijk vind ik dit soort dingen echt zo kinderachtig :?
Denk dat veolia dus ook pas echt op het laatstre moment bussen gaat overbrengen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Achja, de werkzaamheden/omleidingspagina doet het al niet meer op de veolia-site. Het einde van de concessie, laten we maar zeggen :')

Achja, vorig jaar reed er op de laatste zaterdag meer streekbussen op de stadsdienst dan stadsbussen, zelfs bussen die normaal gesproken nooit op de stadsdienst reden werden ingezet, zoals een alliance B95 (zowel 2300'den als 2400'den), de 4700'den (volvo's met berkhof chassis) of de 4900;den (DAF met berkhof chassis).

Normaal gesproken reden er namelijk "oude" DAF MB230'den, de "grasjesbussen" als vervanging.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Vorig jaar? Misschien de vorige keer :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Op 11/12 december komt er een bus wissel operatie.

De Veolia bussen gaan naar een centrale locatie op de Veluwe. Later gaan ze voor 2 jaar in de opslag in Susteren, de lease was namelijk voor 8 jaar, aangezien het een 6+2 concessie was.

Syntus heeft nu een 6+4 concessie, waar na 4 jaar de +4 wordt afgegeven of niet. Syntus heeft het beter gedaan, want ze kunnen na 6 en na 10 jaar de lease beëindigen.

Alle nieuwe bussen voor Syntus ( 50x Amba, 25x Optare, 22x Citaro-CNG geleed, 11x Citaro-CNG en nog wat klein spul ) wordt afgeleverd door de fabrikanten. Op enkele bussen na, die volgende week naar vestigingen komen voor instructie en verkenning, wil men die allemaal naar de plek laten brengen waar de Veolia bussen heen moeten.

Bij de omruil operatie is dat logistiek handiger/sneller, om bussen te wisselen. Ook moeten er nog 26x Amba en 5x Amba-10m van de Achterhoek naar de Veluwe.

Er is een uitvraag opgehangen voor vrijwilligers voor deze klus. Coördinatie ligt bij het hoofd van de SVL Syntus. Ik heb me bij hem gemeld per email, waarin ik de ruilklus voor Connexxion van 6 jaar geleden heb opgesomd, en dat ik me voor zoiets weer beschikbaar stel, plus wel weer vrijwilligers wil benaderen buiten Veolia/Syntus. Heb nog geen reactie terug, maar ga daar morgen even achteraan. Heb dan opkomst reserve, en om 14.00 klaar. Ben een aantal jaren geleden met alle klussen achter de schermen gestopt, omdat ik vies werd misbruikt. Heb dus geen directe lijnen, en ben ook niet betrokken bij klussen voor de overgang. Wil binnenkort eens een gesprek met onze nieuwe concessie manager aangaan, om mijn verhaal te doen, en eens te zien of mijn kunde weer normaal benut kan worden.

Ik moet op 10, 11 en 12 december laat werken. Op 10 mis ik het Veolia eindfeest in Apeldoorn. Voor 11 december heb ik nu verlof gevraagd ( of eventueel omgezet 9 december werken ), om aan de ruilingen mee te kunnen doen, maar weet niet of ik die dag vrij krijg. Op de 12e wordt mijn kleinzoon 1, en heb ik dus een feestje ( bij ons thuis ) en een zo laat mogelijke eerste dienst bij Syntus. In de aanloop week, krijgt onze dochter ook een nieuw huis, en moeten we klussen en verhuizen. Allemaal weer hectisch.

Geen idee of ik meer betrokken kan of zal worden bij het ruilen anders dan als chauffeur. Als dat wel zo is, zal ik wel door Syntus vrij worden gemaakt. Als er mensen van buiten mee mogen helpen, dan meld ik dat uiteraard, maar reken ( helaas ) nog maar nergens op. Sorry David. Zou inderdaad leuk zijn je weer eens te zien, en natuurlijk ook de anderen. Shandro van Amersvoort en Simon Bruggeling zijn inmiddels beide chauffeur bij Syntus in Zutphen. Weet niet of ze nog bij Syntus blijven ( voor de ZHO concessie - Zuthpen-Hengelo-Oldenzaal ) of dat ze op 12-12-10 overgaan naar Arriva.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Stuiterbal »

Hmmm, drama drama dus...

Wel fijn dat Veolia hier weggaat overigens, ik ben dat gezeik met te strakke dienstregelingen die niet te halen zijn (waarom is lijn 103 anders bijvoorbeeld altijd te laat in Nijkerk als die uit Amersfoort komt?), voorruiten die altijd kapot zijn (en zijn ze niet allemaal kapot dan worden de bussen waarbij het wel kapot is standaard op lijn 101 Amersfoort - Nijkerk en/of lijn 104 Harderwijk - Apeldoorn ingezet), reisinformatie die niet beschikbaar is, bussen die wel staan ingeroosterd maar elke dag uitvallen (was standaard een rit op lijn 205 Harderwijk - Barneveld tijdens de ochtendspits -_-) en klantenservice die niet eens normaal kan reageren op een vraag of klacht meer dan zat.
Ik hoop, HOOP SERIEUS, dat Syntus DAT beter gaat doen. *O* *bus*
Want er is hier opzich wel een vervoerspotentie (waarom zat de 101 anders vol toen het nog wel de oude route reed, waarom zit de 104 tijdens de spits wel "zitvol" terwijl Veolia zegt dat er nauwelijks reizigers zijn, terwijl dat op andere lijnen evengoed het geval is? Terwijl veel voorzieningen wel in Apeldoorn zitten (denk aan hoofdvestiging GGD, UWV, dat soort zaken), dus ik hoop dat die wel gevonden word...

Alleen wat zijn die bussen lelijk? Wat was er mis met het oude design? :mrgreen:
Maarja, beter een busbedrijf die het beter doet met minder mooie bussen dan een busbedrijf die het slecht doet met best goed uitziende bussen :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Laatste punt wat mij in een paar weken is opgevallen is een zeer slechte informatievoorziening. Het personeel doet haar best, maar op de website staan werkzaamheden weggemoffeld op niet. Er heeft nooit een lijnennetkaart op de website gestaan, volgens mij klopt van bijvoorbeeld lijn 101 de dienstregeling op de website niet eens.

Oja, en bijvoorbeeld lijn 88 had of heeft echt een extreem krappe dienstregeling die slechts bij vlagen haalbaar lijkt te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Stuiterbal »

Bij mijn weten staat van lijn 101 (ik reis dagelijks ermee) de goede dienstregeling op de website, tenminste: daarmee bedoel ik dat is de dienstregeling die beoogd wordt, maar wordt hij (in ieder geval tijdens de spits) nooit gehaald, standaard komt de 101 ri. Nijkerk bij de halte "Dirk Staalweg" in Ermelo volgens dienstregeling om 7.28, maar dat is altijd 7.30, of soms zelfs 7.35. En dat elke dag.

Maarja, dat is maar 1 buslijn, misschien is het bij andere buslijnen wel beter geregeld, maar het valt mij op dat dit op de lijnen 101, 102, 104, 105/205 en 111/112 (lijnen die ik regelmatig gebruik) eigenlijk altijd gebeurd als ik ze pak, en dat vind ik best jammer, want zo krijgt niemand vertrouwen in de bus natuurlijk...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Ik bedoel ook de 102 *typfout maakte*

Volgens mij vertrekt de 102 in Amersfoort een paar minuten eerder dan de website aangeeft. Er staat :04/:06 en soms :34 op de site, in de praktijk vertrekt hij volgens mij al tien minuten eerder ofzo. Ik bedoel, vanuit de s5800 (uit Hilversum) moet je bijna rennen om de bus te halen, terwijl je volgens de website zo'n tien minuten hebt. :| Oja, de bus staat bij de eerste bushalte na de A28 ook tien minuten stil, is ook niet echt logisch natuurlijk, vertrek dan gewoon later in Amersfoort.

De klantenservice reageert echter niet op de e-mail die ik daar drie weken geleden over gestuurd heb, dus ze zoeken het maar lekker uit daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

I.v.m werkzaamheden tussen Hoevelaken en Amersfoort, die veel vertragingen tot gevolg hebben, is enkele maanden geleden de dienstregeling van de 102 aangepast, en komen ma/vr alle ritten 10 minuten later aan in Amf en vertrekken 10 min. eerder.

Inderdaad, doorkomst tijden en betrouwbaarheid dienstregeling Veolia Veluwe laat op veel lijnen te wensen over. Bijstellen doet men gewoon niet. Meten ook niet, ook niet afgedwongen door OR, zoals in mijn tijd wel. Ik hem menige saaie meting gedaan toen.

Bij Syntus wordt stiptheid automatisch bijgehouden en in logboeken opgeslagen. Die worden geannaliseerd, en de dienstregeling er op aangepast, om de betrouwbaarheid te verbeteren. Geen idee hoe snel/vaak dit zal gebeuren. Tussentijds, behalve dan de standaard 1x per jaar, kan alleen met instemming provincie.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Ik zag vanmiddag een wit/blauwe volvo bus op lijn 86 Arnhem - Ede Wageningen rijden.
Volgends mij reed hij daarvoor op een lijn uit Apeldoorn naar Arnhem en ging toen over in 86.

Las je op de website van syntus gelderland bij de Belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling kijkt staat er nu boven:
"Wilt u alvast de OV-gids bekijken inclusief alle tabellen met vertrektijden? Klik dan hier "
dan kan je hem downloaden en bekijken. Allen vind dit wel een beetje een verborgen plek.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Opmerkelijk: lijn 8 naar Anklaar wordt op de donderdagavond =buiten de zomervakantie= gereden met een 8-persoonsbusje, lijn 5 Berg en Bos blijft 'avonds na 20.15 met een 8-persoonsbus rijden, dus ook op donderdag(=koopavond)

Buurtbus 510 (Apeldoorn-Oosterhuizen) gaat doorrijden naar Loenen, hoofdweg. Goede verbetering!

Lijn 5 gaat op zondag naar een grote bus, ipv 8-persoonsbus evenals lijn 10 ; 18 op de vroege (zondag) ochtend (eerste 3 ritten) met een 8-persoonsbus
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Had er altijd een hekel aan om op zondagochtend lijn 5 te pakken. Alleen dan week ik uit naar de oude vertrouwde 7. Dit alles nadat ik in de zomervakantie op de grond plaats mocht (aardig van de chauf) nemen, omdat alle plekken al bezet waren. Tsja, dan is zo'n klein busje geen goede inschatting van de drukte op een lijn. Daar zijn we dus weer vanaf :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Ik vond net deze foto op internet. De buurtbusjes zijn er dus al bijna klaar voor. Nu de rest nog.
Op de website van syntus staan nu ook de syntus city kaartjes voor 1 euro. dit is een enkele reis en binnen het uur overstappen. Doordeweeks NA 09:00.

Afbeelding

Afbeelding
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door les7 »

Ik zag volgens mij bussen staan bij een bedrijf nabij station Breda-Prinsenbreek. Ik herkende een Syntuslogo en bovenstaande kleur.

edit: Blik op Google Maps laat zien dat het een Volvo-dealer is
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

En als 't goed is stonden daar de Optares voor de Veluwe...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Apeldoorn raakt eurokaartje kwijt

Bericht door Ruben »

Apeldoorn raakt eurokaartje kwijt
Geplaatst op: maandag 6 december 2010 19:55
Laatst bijgewerkt: maandag 6 december 2010 19:58

APELDOORN - Het voordelige pluskaartje verdwijnt volgende week uit het Apeldoornse busvervoer. Dat meldt Rick Hartgers, concessiemarketeer Veluwe van Syntus. Het goedkope kaartje werd aan het begin van dit decennium ingevoerd om het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren. Met het kaartje kon een retourtje binnen de stad Apeldoorn voor 1,50 euro gemaakt worden. Als vervanger is het Syntus City Ticket geïntroduceerd, waarmee een enkele reis met overstap 1 euro kost.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten