Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De laatste opmerking deed me denken aan het hoge water in Limburg in 1995 (ja jongens en meisjes, als het niet vriest in de winter, regent het en dat deed het dat jaar heel erg hard)
"Dames en heren, deze trein rijdt vanwege overstromingen in Limburg niet verder dan 's Hertogenbosch. U kunt hier overstappen voor de richting Tilburg en Nijmegen. Op spoor vijf vertrekt de boot naar Maastricht."
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Werd tijd. Hun beloofde wintergereedheid pakte de afgelopen weken niet zo geweldig uit. Begint het ook maar even te sneeuwen kun je er van uit gaan dat de treinen (bijna) niet rijden. Nu alleen Prorail nog die gaat stoppen en dan hoop ik dat hun opvolgers het veel beter gaan doen.
Michael 1988 schreef:Werd tijd. Hun beloofde wintergereedheid pakte de afgelopen weken niet zo geweldig uit. Begint het ook maar even te sneeuwen kun je er van uit gaan dat de treinen (bijna) niet rijden. Nu alleen Prorail nog die gaat stoppen en dan hoop ik dat hun opvolgers het veel beter gaan doen.
Euhm... Je bent toch (mag ik hopen) wel zo slim dat je inziet dat dit een grap is?
Michael 1988 schreef:Werd tijd. Hun beloofde wintergereedheid pakte de afgelopen weken niet zo geweldig uit. Begint het ook maar even te sneeuwen kun je er van uit gaan dat de treinen (bijna) niet rijden. Nu alleen Prorail nog die gaat stoppen en dan hoop ik dat hun opvolgers het veel beter gaan doen.
De opvolgers kunnen het alleen beter doen als de prijs van het treinkaartje en/of de overheidssubsidie aan de spoorsector significant verhoogd wordt. Afijn gewoon de SBB opbellen en vragen of ze Nederland voor een zacht prijsje over willen nemen, kan altijd natuurlijk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Het is natuurlijk flauwekul om te stellen dat het alleen beter kan als er geld bij moet. Door het beter inrichten van bestaande processen kun je ook winst halen, en dat hoeft niet eens geld te kosten (het kan zelfs geld opleveren). Ik durf de stelling wel aan dat als je net zo wintervast wil zijn als de Zwitserse bergspoorwegen je flink moet investeren, want de eisen die daar aan de infra gesteld zijn/worden zijn natuurlijk anders dan de eisen waarmee wij onze infra hebben opgebouwd. Maar er zijn altijd procesverbeteringen mogelijk!
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Alles kan altijd beter. Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar om de infrastructuur in een "shape" te krijgen die de technici van ProRail wenselijk vinden is echt wel meer geld nodig dan dat er beschikbaar is. Dat is een feitelijke constatering. En daar doe je het mee. Iets met roeien, en riemen en zo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website