Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Vinny »

Milco1995 schreef:Is het niet een idee, om ook zo'n topic te openen over bus- en / of overig vervoer?
Qua busverbindingen weet ik ook nog wel het één en ander wat er kan veranderen, en jullie misschien ook wel!
Misschien dan toch een beetje handig om het per concessiegebied op te splitsen. Als ik al zie hoe we nu in Duitsland de boel gaan verbeteren. Voor België kan ik ook wel wat verbeteringen uit mijn mouw schudden... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Fles schreef:MG en Krefeld Hbf zijn dan ook de enige Hbf's (voor zo ver ik weet) die geen regulier Fernverkehr hebben (en dus in Bf Kat 4 vallen).
MG valt in categorie 3, iig in de bahnhofliste 2008, 2009 en 2010. Die van 2011 is nog niet uit.

Remscheid Hauptbahnhof, Berchtesgarden Hauptbahnhof en Gevelsberg Hauptbahnhof worden alleen bediend door regionale treinen of S-Bahnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

MG is Kat4 beste vriend, kijk nog maar eens goed.

http://www.deutschebahn.com/site/shared ... __2009.pdf

Overigens is Remscheid Hbf daar Kat 3, hoewel er inderdaad weinig spannends langskomt. Die andere twee die je noemt zijn Kat 5 zelfs. Nou ken ik Berchtesgaden niet, maar Gevelsberg is echt ONOOGLIJK inderdaad. Dat ligt langs de verkeerde lijn eigenlijk. Net als het voormalige Solingen Hbf trouwens. Toen Solingen Ohligs nog geen Hbf heette ;)
Laatst gewijzigd door Fles op do 23 dec 2010, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Ah, dan zit ik fout met 2009 en 2008. Die van 2010 geeft hem wel categorie 3.

http://www.deutschebahn.com/site/shared ... __2010.pdf :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

:D kennelijk wordt er toch af en toe iemand wakker daar :lol: Jammer dat je niet in Excel een beetje met die lijsten kan kloten. Dan zou je makkelijk kunnen zien welke stations van kategorie gewisseld zijn bijv.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Ik heb wel eens alles in een Excelbestand gepleurd, alle onzin eruit gehengeld en vervolgens vergeleken met een oudere versie. Maar ik kan dat bestand nu niet meer vinden, misschien iets om volgende week eens naar te zoeken op mijn oude laptop of op mijn mediacentertje bij mijn ouders (ex-ex-werkcomputer). Maar ik ben het met je eens, de Britse spoorbeheerder doet het beter met hun megalomane excelbestand waar bijna alles in te vinden is wat je maar wil weten 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Dat is echt vet ja :D overigens is dat meteen zo'n beetje het enige wat er op het britse spoor beter gaat dan hier, maar goed, we dwalen inmiddels wel erg ver af van het topic ;)
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Cookie »

Fles schreef:MG en Krefeld Hbf zijn dan ook de enige Hbf's (voor zo ver ik weet) die geen regulier Fernverkehr hebben (en dus in Bf Kat 4 vallen).
Deggendorf Hbf heeft in ieder geval ook geen Fernverkehr, slechts een Regioshuttle :') . Remscheid Hbf heeft slechts een BR628 naar Solingen / Wuppertal.

Mönchengladbach Hbf is trouwens Kat.3, Krefeld Hbf Kat. 4 als ik op Wikipedia afga.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ardan »

'Sowieso en sinaasappelsap. Stop de ver-S-bahnisering van Nederland.'
Aldus een uitspraak van één van de forumgebruikers.
Ben ik het aan de ene kant mee eens. Intercity's stoppen steeds vaker bij elke stoeptegel langs de baan, sneltreinen bestaan ongeveer al helemaal niet meer (al zijn sommige IC's wel zo te noemen). Aan de andere kant denk ik dat een S-bahn (of zoals ik het in het Nederlands zou noemen Stedenbaan) toch een erg nuttige functie kunnen hebben in de Randstad. Om wat op te schieten in de Randstad kun je per gewone trein gaan aangezien ook stoptreinen nu minder vaak stoppen. Moet je op een andere plek zijn in een plaats dan het hoofdstation, dan kun je daar op een S-lijn overstappen, die vaak rijdt. Ik heb eens lopen uittekenen en nadenken en dit is mijn plan.
Afbeelding
Elke lijn, de S7 uitgezonderd, rijdt elk kwartier. Ben ook al een soort dienstregeling aan het knutselen en dit zijn mijn plannen.

S1 Houten - Utrecht - Weesp - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht
Rijdt elk kwartier Utrecht - Dordrecht Sterrenburg en elk half uur Houten Castellum - Dordrecht Sterrenburg, deze 'lange' ritten stoppen óók te Maartensdijk, Hollandsche Rading, Amsterdam Sloten, Rotterdam Spangen, Rotterdam Stadion en Zwijndrecht West. Rotterdam Spangen en -Stadion worden bij voetbalwedstrijden in het Spartastadion resp. De Kuip door alle ritten bediend.
In Weesp wordt een cross-platform-overstap op de S2 geboden.
In combinatie met de S4 is er een 7,5-minutendienst tussen Hoofddorp en Schiphol P40, en 6 ritten per uur tot Amsterdam Sloten.
In combinatie met de S6 is er een 7,5-minutendienst tussen Rotterdam C en -Lombardijen.
's Nachts wordt het volledige traject elk uur gereden, waarbij alleen op de hoofdstations van plaatsen wordt gestopt.
Afbeelding


S2 Almere - Amsterdam - Haarlem - Uitgeest
Rijdt elk kwartier Almere Oostvaarders - Haarlem, om de rit rijdt door naar Uitgeest. De 'lange' ritten stoppen ook te Muiderberg. Almere Strand wordt alleen bij evenementen bediend, door alle ritten.
In Weesp wordt er een cross-platform-overstap op de S1 geboden.
In combinatie met de S3 en S4 bestaat er een 5-minutendienst tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Sloterdijk.
Geeft in Uitgeest een directe overstap richting Alkmaar.
's Nachts wordt een halfuursdienst Amsterdam C - Almere C gereden, en een uursdienst Amsterdam C - Haarlem. Er wordt verder alleen in Diemen en Weesp gestopt.

S3 Utrecht - Amsterdam - Alkmaar
Rijdt het volledige traject elk kwartier, waarbij om de rit in Loenen wordt gestopt.
In combinatie met de S2 en S4 bestaat er een 5-minutendienst tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Sloterdijk.
Om de rit geeft in Uitgeest een overstap op de S2 richting Haarlem.
Maarssen Lage Weide en Amsterdam Westpoort worden alleen in de spits bediend, elk half uur, door de rit die ook in Loenen stopt.
's Nachts rijdt er een uursdienst over het hele traject, en een halfuursdienst Amsterdam C - Zaandam. Er wordt onderweg verder alleen gestopt te Maarssen, Breukelen, Amsterdam Bijlmer ArenA, Wormerveer en Castricum.

S4 Hoofddorp - Amsterdam C - Amsterdam Holendrecht
Rijdt een kwartiersdienst over het volledige traject. 's Nachts elk kwartier Schiphol - Schiphol P40 - Amsterdam C.

S5 Woerden - Utrecht - Rhenen
Rijdt elk half uur Woerden - Veenendaal Centrum, en elk half uur Woerden Molenvliet - Rhenen, alleen deze 'lange' ritten stoppen in Harmelen en Maarsbergen. Geeft te Utrecht Waterlinieweg een cross-platform-overstap op de S8.
's Nachts wordt elk uur Woerden - Vleuten - Utrecht Terwijde - Utrecht C - Driebergen-Zeist gereden.

S6 Gouda - Rotterdam C - Rotterdam Vrijenburgerbos
Rijdt elk kwartier. Om de rit stopt in Moordrecht, Rotterdam Stadion en Rotterdam Pascalweg, en deze ritten geven te Rotterdam Vrijenburgerbos een directe overstap op de S7. Daar bestaat ook een vlotte overstap op tram 25.
Biedt in combinatie met de S1 een 7,5-minutendienst tussen Rotterdam C en -Lombardijen.
Rijdt 's nachts elk uur Gouda - Rotterdam Alexander - Rotterdam C - Rotterdam Lombardijen.

S7 Oostvoorne - Zwijndrecht
Rijdt een halfuursdienst Zwijndrecht Nederhoven - Rotterdam Pendrecht. Biedt in Rotterdam Vrijenburgerbos een directe overstap op de S6.
Elk uur wordt er doorgereden naar Oostvoorne, in de spits rijden alle ritten door. Rijdt 's nachts niet.

S8 Houten - Amersfoort - Leusden
Rijdt elk half uur het volledige traject, plus elk half uur Utrecht Waterlinieweg - Amersfoort. Geeft op de Waterlinieweg een directe overstap op de S5. Rijdt 's nachts niet.

Enkele treinaanpassingen
s4000 zal alleen Rtd - Asd rijden, en alleen stoppen te Rtd Alexander, Gouda, Woerden, Breukelen en Amsterdam Amstel.
s7400 en s17400 houden op met bestaan, evenals de spitstreinen Gouda G - Rtd.
s5800 blijft bestaan, stopt alleen niet meer te Hvs Noord, Bussum Zuid, Diemen, Assp en Asdm.
Stoptrein Asd-Beverwijk-Uitgeest houdt ook op met bestaan en wordt vervangen door S2.
Stoppert Baarn-Utrecht wordt ingekort tot Den Dolder. Daar bestaat een overstap op de stoppert Zwolle-Utrecht, die in huidige vorm blijft bestaan.
lijstje was niet volledig

Veel stations 'degraderen' tot S-bahn-station:
S1 Houten Castellum, Ut Lunetten, H Rading, Hvs Noord, Bussum Zuid, Dmn Zuid, Asd RAI, N Vennep, het nieuwe Sassenheim, De Vink, Voorschoten, Gv Mariahoeve, Gv Moerwijk, Rijswijk, Delft Zuid, Rtd Blaak, Rtd Zuid, Barendrecht en Zwijndrecht. Dordrecht Zuid wordt opgeheven en vervangen door twee nieuwe stations.
S2 Alm Oostvaarders, Alm Parkwijk, Alm Muziekwijk, Diemen, Assp, Asdm, en verder alle behalve Asd, Ass, Hlm en Beverwijk.
S3 Alles behalve Breukelen, Asdb, Asa, Asd, Ass, Zaandam, Castricum en Heiloo.
S4 Asdm, Assp, Dmn Zuid en Asdh.
S5 Vleuten, Ut Terwijde, verder alle behalve Ut en Dbz.
S6 Alle behalve Gd, Rtd Alexander, Rtd en Rtd Lombardijen.
S7 Alle.
S8 Alleen Htnc en Ut Lunetten.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 13 jan 2011, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Klaasje »

Hoe krijg je het voor elkaar... *O* Een aantal diensten rijden kris-kras over de emplacementen van Asd en Ut. Houten-Weesp, Almere-Haarlem en Holendrecht-Schiphol zijn hier goede voorbeelden van.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Caspar »

Het kaartje ziet er best gelikt uit. Ik zou nog doorrijden tot Heerhugowaard, met een stop in Alkmaar noord en Heerhugowaard Zuid/Sint Pancras. De s800 zou dan niet meer naar Schagen rijden. Om een overkill aan treinen te voorkomen voor Castricum zou ik de s3000 in jou geval vanaf Alkmaar in een keer naar Amsterdam Sloterdijk door laten rijden zonder tussenstops.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door |Pim| »

Hmmm, je hebt wel wat nieuwe stations he, maar wel leuk gemaakt, maar ofdat sommige stations nu hebben?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Dexter »

Ik vind het er mooi uit zien en het kan wat mij betreft zo de meeste stoptreinen in de Randstad vervangen. :pos:

Alleen jammer van de knip tussen Gdg en Wd. En een treinverbinding naar Zwijndrecht Nederhoven...? :P
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Alleen jammer van de knip tussen Gdg en Wd.
Ja, hoe moet je nou met je goedkope Nahverkehrskaartje van Wd naar Gdg komen? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Suus »

S6 doortrekken naar Rhenen en dan geen lijn S5 lijkt mij dan een beter idee. De bewoners van Woerden Molenvliet willen geloof ik geen station... Als je echt desperate op zoek bent naar stations kan je er nog eentje openen in Papekop :mrgreen:

En een tweede lijn naar Almere zou ik ook geen slecht idee vinden, daar is altijd wel een treinreizigertje te vinden. Bijvoorbeeld een S5 van Hoofddorp naar Lelystad via Amsterdam Zuid.

S4 zou ik na Amsterdam Science Park naar Amersfoort Vathorst sturen, en niet naar Amsterdam Holendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Wubbo »

Ik mis de zuidkant van Utrecht (die lijnen naar 's-Hertogenbosch en Tiel vragen om een S-bahn, dan zou de MerwedeLingeLijn gelijk mee kunnen om de cirkel weer rond te krijgen). Verder gaat Utrecht - Bilthoven er in je voorstel erg op achteruit, is een extra station op Blauwkapel geen optie (overstap S1-S8 vanaf Utrecht C)?

Detail: s4000 zou ik ook op Asb laten stoppen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ardan »

Op een kladblaadje had ik inderdaad de S5 en S6 met een spitsverbinding aan elkaar geknoopt ;) Toch laten vallen omwille van Woerden Molenvliet, dat in de echte Stedenbaanplannen ook al een station kreeg. Maar voor de verbinding Gouda-Woerden heb je dus de s4000 heh ;)
En inderdaad, die s4000 gaat ook op Asdb stoppen, had ik even niet aan gedacht :oops:
En over de S4 naar Holendrecht of Amersfoort: de s5800 blijft gewoon rijden. Eventueel kan die dan in spitsuren ook op Assp stoppen als die verbinding vanaf daar echt nodig is.
Hoofddorp-Almere heb ik geen directe overstap gegeven. Om vervlechtende diensten daar te voorkomen is er dus áltijd een verbinding Hilversum-Weesp-Schiphol per S1 en Almere-Weesp-Amsterdam C per S2 (die verbinding lijkt me belangrijker). Geeft ook duidelijkheid omdat de verbindingen altijd hetzelfde zijn.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Fles »

Bee schreef:De bewoners van Woerden Molenvliet willen geloof ik geen station...
Nou en :D Het gaat toch om treintjes rijden, en niet om reizigers vervoeren :lol: Altijd al zo geweest :P
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ronald »

Zo, zo, leuk bezig geweest! Mooi kaartje ook. Ik zie zelf zeker wel wat in een soort "S-bahn"-achtige opzet in de Randstad. Ik had er ook al eens over nagedacht hoe dat eruit zou zien (als ik tijd heb zal ik hem eens uitwerken).

Maar ik kijk natuurlijk eerst even naar de omgeving van mijn eigen woonplaatsje, dus toch even wat kritische opmerkingen:
* Ik zou graag de s5800 ook als "S-lijn" terug zien, een aparte "snelle-stoptrein" tussen Amersfoort en Amsterdam lijkt me enigszins overbodig.
* S8 vindt ik nutteloos (sorry :oops: ). De bediening van de Maliebaan-spoorlijn biedt m.i. weinig meerwaarde. Een hoogfrequente "S-lijn" zou van Amersfoort gewoon naar Utrecht Centraal moeten lopen (met als beginpunt Amersfoort Vathorst of Nijkerk, de s5600 kan dan eindelijk weer doorgassen tussen Amersfoort en Utrecht). Leusden Zuid trekt (in combinatie met de onhandige route van de S8) weinig reizigers omdat het grootste deel van de kern Leusden ver van het station zal komen te liggen.
* Knip van de lijn Utrecht-Baarn in Den Dolder is niet handig, de reizigers op dit traject hebben vrijwel allemaal Utrecht als eind- of tussenbestemming. Deze lijn kun je trouwens ook uitvoeren als "S-lijn", waardoor je een verdubbeling krijgt tussen Utrecht Centraal en Den Dolder.
* Verder worden er in jouw plan nogal vaak stations overgeslagen. Ik vindt juist eenduidigheid erg belangrijk bij zo'n systeem, dus gewoon overal stoppen.

Verder heb ik nog niet gekeken, en natuurlijk zal je het plan ook moeten zien in combinatie met de (overgebleven) stoptreinen en intercity's. Maar nogmaals, leuk gedaan. Als ik tijd heb, zal ik mijn eigen opzetje ook eens plaatsen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Daniel »

Die S8 biedt inderdaad een beetje een rare verbinding... heb nou niet bepaald het idee dat er enige vervoersvraag op die route zit. Voor het mooie ligt zowel station Maliebaan als Waterlinieweg net te ver van De Uithof en Rijnsweerd. Als je een nieuwe spoorlijn daarlangs zou laten lopen zal er al meer vervoersvraag zijn: je hebt nu al twee spitsbuslijnen tussen Amersfoort Dorrestein en Rijnsweerd lopen (hoewel de meeste reizigers daarvan nou net niet daar in Amf moeten zijn)
Wat beginpunt betreft: wellicht alternerend vanuit Vathorst en Dorrestein, beide kunnen wel het een en ander aan reizigersaanbod genereren (hoewel delen van Dorrestein op loopafstand van het centraal station liggen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door ODRAIL »

Zelf zou ik S5 aan S6 verbinden om de verbinding tussen Gd en Wd mogenlijk te maken en een stop plannen te Papekop (Oudewater). Deze nieuwe lijn zou je inverband met de grote lengte van de lijn eventueel kunnen opdelen in een aantal sublijnen (die elkaar overlappen) :idea:.

Even nog een vraagje tussendoor: met welk programma heb de lijnenkaart gemaakt?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ardan »

Ik zat inderdaad een beetje te twijfelen aan een overstapstation Blauwkapel. Infrastructureel zou het best te bouwen moeten zijn. Alleen woont er geen hond daar, dus heb ik het niet gedaan.
En ik doe niet aan nieuwe spoorlijnen.. Het viel mij eigenlijk ook wel een beetje tegen wat er allemaal langs de Maliebaanlijn lag. Een station aan de weg van het centrum naar de Uithof (waar de 12 nu ook al rijdt (dacht ik, in ieder geval wel de 43)) ligt wel heel dicht bij de waterlinieweg, vond ik. Anders kon daar wel een station waar je kunt overstappen op bussen richting de Uithof.
En het kaartje is gewoon met het goeie ouwe Paint gemaakt ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Daniel »

Amersfoort - De Uithof via Bilthoven - Blauwkapel is trouwens ook wel een beetje om, zeker als je nogsteeds zou moeten overstappen. Dan ben je er sneller met de huidige busverbindingen via de A28 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wishful thinking: hoe zou jij het doen op het spoor?

Bericht door Ardan »

In de post waarin ik over de S-bahn Randstad begon heb ik even een dienstregeling neergezet voor de S1 in de richting Houten-Dordrecht. Was nogal wat knutselwerk, aangezien het met 153 km ook de allerlangste lijn is. Geen idee of de tijden heel reëel zijn, heb het aan de hand van afstanden uit mijn hoofd gedaan, heb niet naar de huidige dienstregeling van de s5000 en s5700, die deze lijn vervangt, gekeken.
In ieder geval wordt er ook 's nachts een S1-S2-overstap in Weesp geboden, vandaar dat er daar ook zo'n belachelijk vroege rit om 4 48 begint, die neemt een overstap uit Almere over.
Ik heb ernaar gestreefd om de meeste plaatsen rond 5 uur een eerste verbinding te geven, en tegen 0 30-0 45 over te gaan op de nachtdiensten. Schiphol-verbindingen beginnen iets vroeger en gaan iets later door.
Inmiddels ben ik aan de S2 begonnen, daar pak ik dus wél even het spoorboekje voor bij..
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten