Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nouja, bonjour, merci, au revoir, voila etc kende hij wel, maar uitleggen waarom hij vond dat er een toeslag betaald moest worden niet. Die mensen hadden een kaartje tegen een lager tarief, en hij rekende het verschil tussen het Hilife tarief 141€ minus het tarief wat die mensen hadden, en dat was 103€ voor een enkele reis in de 1e klas Brussel-Parijs.
Ja die Stena HSS was inderdaad een prima boot. Soortgelijke boten varen ook tussen Holyhead en Dublin en Belfast- Schotland. Ik hou niet zo van een boot, maar die overtochten waren toch wel leuk, voor je alles gezien hebt in zo'n boot en eens even een drankje doet, ben je alweer aan de overkant.
Herstel.
Die eenarmige is een twee-armige, maar mist wel haar hand, werkt met een stompje aan die kant.
Ik dacht dat voldoende talenkennis EN klantvriendelijkheid eisen zijn ?
-------------------
De Stena HSS Discovery was relaxed, maar ook frusterend richting Harwich. In zo'n 2,5 uur tot op een enkele zeemijl van Harwich op volle snelheid, en dan over het laatste stukje verplicht 1 uur doen, i.v.m. ondiep water en het niet mogen omwoelen van de bodem.
Een aantal jaren geleden was er over-capaciteit op de verbinding ( langzame dag en nacht vrachtboot per etmaal en 2x overdag de HSS ). Aangezien de HSS per enkele reis 35.000 liter brandstof nodig had ( dus 140.000 liter per dag ) koos men er voor om de 2 langzame schepen te laten verlengen tot 240m en ook de passagiers verbinding te gaan onderhouden. De HSS ging uit de vaart toen de schepen verbouwd terug kwamen. Inmiddels is het aantal passagiers zodanig toegenomen dat nieuwe nog grotere schepen in de vaart zijn genomen. De HSS Discovery vaart nu in Venezuela.
Maar andere HSS boten van Stena varen nog steeds tussen Engeland en Ierland, en ook een andere maatschappij (weet zo snel de naam niet) vaart met een soortgelijke snelle boot daar. Dus helemaal van het toneel is de boot niet in Europa.
Geert schreef:Een groot deel van het gemodder is in eerste instantie ontstaan door de overheid zelf (late specificaties) en volgens mij is een VVD-minister verantwoordelijk geweest voor de torenhoge infraheffing die betaald moet worden voor de HSL .
Zoalsd ik net op de verwante thread al schreef, klopt dit dus niet. Het was destijds de dame Netelenbos-van de PvdA dus. En HSA ZELF heeft zoveel geboden omdat ze de concurrentie te veel vreesde (of vul maar in wat je ervan denkt). Er moest worden geboden-en er is, op korte termijn, ''slim'' gespeeld door geldruikende ambtenaren. (nu veel geld-straks niks, want faliet)
Snorkel schreef:Herstel.
Die eenarmige is een twee-armige, maar mist wel haar hand, werkt met een stompje aan die kant.
Ik dacht dat voldoende talenkennis EN klantvriendelijkheid eisen zijn
Aan een eenarmige maar klantvriendelijke trainmanager heb je niet zoveel als je in een tunnel een brandende trein met 377 reizigers moet evacueren en handmatig een deur moet ontgrendelen of andere noodmaatregelen moet nemen.
Ik zie op het perron vaak een stuk of 6 mensen gekleed in een Thalys costuum staan met hun rolkoffers. Wie de treinmanager is, is voor mij in ieder geval niet zichtbaar aan zo'n groepje. Misschien was die mevrouw die jou toesprak wel een service verlener, die met zo'n catering karretje langsloopt, en bij de deuren staat om mensen hun plaatsen te wijzen?
In de Thalys niet Die zijn van Thalys zelf, ze staan ook bij de deuren om je zitplaats toe te wijzen, en komen bv langs met de vraag of je een taxi wilt reserveren in Parijs of Brussel.
Zij was toen, als treinmanager, degene die op de hoogte was gebracht van mijn meereizen op mijn Benelux ticket, tussen Schiphol en Brussel. Iets anders kan ik er niet van maken.
Zij besliste ook dat vele anderen op hun Benelux ticket ook mee mochten.
Snorkel schreef:Herstel.
Die eenarmige is een twee-armige, maar mist wel haar hand, werkt met een stompje aan die kant.
Ik dacht dat voldoende talenkennis EN klantvriendelijkheid eisen zijn
Aan een eenarmige maar klantvriendelijke trainmanager heb je niet zoveel als je in een tunnel een brandende trein met 377 reizigers moet evacueren en handmatig een deur moet ontgrendelen of andere noodmaatregelen moet nemen.
Ach, je moet zelf al de deur openen met de noodontgrendeling in duitsland als de trein defect langs het perron staat...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
De toeslag is verlaagd, maar de bezetting was nog niet echt goed afgelopen week. Ben een keer met de Fyra gegaan van 14.53 uit Rotterdam.
In de twee eerste klas rijtuigen zat niemand:
In de 2e klas zaten 26 mensen in totaal, wat dus ook het totaal was van alle reizigers. Ik was de trein helemaal doorgelopen, omdat er maar 1 wc geopend was. De rest was afgesloten. Verder zaten er om me heen al 3 mensen zonder toeslagbiljet, waarbij de manager zei dat dat ze de volgende keer toch echt eentje moesten kopen, anders komt er 10 euro bovenop. Nu schreef ie niets uit. Ook wel suf trouwens dat mensen dat nog niet weten, hij had het voor vertrek twee keer duidelijk omgeroepen in zowel Nederlands als Engels.
Ik vrees dat het verlagen van de toeslag ook niet heel erg veel zin heeft gehad. Waarschijnlijk moet de toeslag helemaal worden afgeschaft om de Fyra een acceptabele bezettingsgraad mee te geven, wat natuurlijk gelijk betekent dat de buisness-case onmogelijk wordt. Maar goed: dat zat er natuurlijk al een beetje aan te komen natuurlijk, want de Fyra rijdt over het enige stukje spoorinfrastructuur dat zichzelf geacht wordt terug te verdienen en dat is nou net even wat duurder geweest dan de gemiddelde modelspoorbaan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
htm_tram schreef:Wel als de vervangende ice elk ogenblik vanaf het andere perron kan vertrekken en de mcn het niet lukt te openen...
Dat vind ik bij lange na geen noodgeval. Heeft die mcn gezegd dat het niet lukte om de deuren te ontgrendelen en jou vervolgens expliciet gevraagd om de noodgreep deurbediening te gebruiken? Een knikje achteraf is geen toestemming.