Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MdJ schreef:
Daarom ook Amersfoort-Apeldoorn, zodat de mensen uit Apeldoorn en Stroe uit de auto kunt lokken. Daardoor wordt het minder druk op de snelweg... En dan heb je minder/kortere files....
MdJ schreef:Daarom ook Amersfoort-Apeldoorn, zodat de mensen uit Apeldoorn en Stroe uit de auto kunt lokken.
Apeldoorn heeft al een IC-verbinding (een aantrekkelijker verbinding zou ik niet kunnen bedenken?) en Stroe is maar een klein dorp. Daarom zei ik dus dat een stoptrein Apd-Amf weinig (of niets) toe zal voegen...
MdJ schreef:Daarom ook Amersfoort-Apeldoorn, zodat de mensen uit Apeldoorn en Stroe uit de auto kunt lokken.
Apeldoorn heeft al een IC-verbinding (een aantrekkelijker verbinding zou ik niet kunnen bedenken?) en Stroe is maar een klein dorp. Daarom zei ik dus dat een stoptrein Apd-Amf weinig (of niets) toe zal voegen...
Ik vraag me af hoeveel reizigers er nu van Apd naar Barneveld willen.
Dat dorp stelt toch niet zoveel voor?
MdJ schreef:
Daarom ook Amersfoort-Apeldoorn, zodat de mensen uit Apeldoorn en Stroe uit de auto kunt lokken. Daardoor wordt het minder druk op de snelweg... En dan heb je minder/kortere files....
De files bij knp. Hoevelaken worden niet uitsluitend gecreëerd door forensen van Apeldoorn naar Amersfoort. Die los je echt niet op door daar 1 extra stoptrein te rijden.
MdJ schreef:En dat voor zo'n klein stukje. Daardoor heb je de mensen Bnn-Apd de weg al af, heb je weer capaciteit voor de mensen die wel met de auto willen.
Ik denk dat 99,9% van de automobilisten die de A1 tussen Barneveld en Apeldoorn gebruikt wel verder moet dan deze 2 plaatsen. Extra capaciteit creëer je daar ook niet mee dus. Daarnaast is het nou niet bepaald het drukste stuk van de A1.
Je kunt ook de s2800 5 minuten eerder uit Deventer en Apeldoorn laten vertrekken en extra laten stoppen te Stroe en Hoevelaken. Desnoods buiten de spits slechts één keer per uur.
De vertrektijden vanat Dv/Apd --> Amf liggen niet mer mooi in schema (10/20 i.p.v. 15/15), maar wel altijd en je komt niet in de knoop.
Dv/Apd --> Bnn moet dan via Hoevelaken i.p.v. via Amf.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Waarom wordt hier steeds gesproken over de reizigers vanuit Apeldoorn. Bedenk je eens hoeveel reizigers er kunnen zijn vanuit Lunteren, Barneveld en misschien zelfs nog Ede.
Een stoptrein naar Apeldoorn is echt wel een aanwinst voor Barnevelders en ik denk dat er ook echt wel vraag naar is. Nu moet er een omweg gemaakt worden via Amersfoort, van 32km.
@Meltrain:
Je kunt geen 5 minuten eerder vertrekken uit Dv omdat je dan zo ongeveer 1 minuut hebt om te keren. En dat red je al niet als de s140 / s240 / s1600 / s1700 iets vertraagd is, de s7000 ook meteen vertraagd is en je daar bij Twello achter komt te hangen.
Lyntus schreef:Waarom wordt hier steeds gesproken over de reizigers vanuit Apeldoorn. Bedenk je eens hoeveel reizigers er kunnen zijn vanuit Lunteren, Barneveld en misschien zelfs nog Ede.
Een stoptrein naar Apeldoorn is echt wel een aanwinst voor Barnevelders en ik denk dat er ook echt wel vraag naar is. Nu moet er een omweg gemaakt worden via Amersfoort, van 32km.
Wellicht een interessante vraag waarom er dan geen directe busverbinding Barnveld - Apeldoorn bestaat. Op de Wiki zie ik wat scholierenlijnen en lijn 108s, maar die verbindingen zetten allemaal geen zoden aan de dijk.
Barneveld - Apeldoorn via voorthuizen met lijn 205 en 105 duurt 59 minuten.
Barneveld - Apeldoorn via Amersfoort met trein duurt 47 minuten.
enkele reis voltarfief ( ook zonder dalkorting )
Bus: Chipkaart 5,03 Strippenkaart 8 strippen 4,62 euro
Trein: 10 euro
Bus wel goedkoper maar moet er 12 minuten langer over. is maar net waar je voor kiest.
bron: www.9292ov.nl
Maargoed, als er een directe verbinding met Apeldoorn ontstaat dan zal de treinrit wel minder kosten.
Ik denk zelf dat er echt wel vraag is naar een treinverbinding met Apeldoorn, en heb je misschien een bron of iets dergelijks waarin wordt aangegeven dat die busverbinding niet echt veel gebruikt wordt? Klinkt een beetje stom maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er niet veel reizigers tussen die steden zijn. En als je met de trein wilt, moet je ook via Amersfoort. Sowieso is het voor treinreizigers vanuit Ede makkelijker om een directe verbinding via Bnn te hebben.
Van Barneveld Noord kun je een vorkstation maken (vergelijkbaar met A'dam Muiderpoort), waarbij je een goede overstap verzekert van de Valleilijn op de stoptrein van de NS. Maar goed, ik moet eerst nog maar eens zien of het aantal reizigers een dergelijke investering rechtvaardigd. Mijn bierviltje zegt van niet namelijk
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Als het knooppunt Hoevelaken aangepakt wordt in 2016, zorg je ervoor dat de Oosterspoorweg (Amf - Apd) tegen die tijd perrons bij Barneveld Noord krijgt. De concessie voor de Valleilijn eindigt ook dat jaar, dus eis je daar slechts 2 treinen per uur op het baanvak Barneveld C naar Amersfoort. De andere 2 worden voortaan ingevuld door NS met een stopper vanuit Apd. Wat nu past, past dan ook.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Een terugval van de relatie Barneveld Centrum - Amersfoort van 4 treinen per uur naar 2 treinen per uur lijkt me onwenselijk en ook niet haalbaar. Er wordt niks voor niks gesproken over een kwartierdienst op de gehele Valleilijn.
Tot voor kort reed dat ding slechts tot Barneveld Noord en bestond slechts vanaf daar een kwartierdienst. De terugval is dus ook beperkt tot een herstel van de situatie zoals 'ie in het begin was; kwartierdienst tussen Bnn en Amf. Misschien valt er evengoed iets te regelen met een pendel Centrum - Noord, kruising moet toch weer in Barneveld Centrum.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
En hoe wou je dat doen? Achterste deel stukje achteruit rijden, wisseltje omklappen en weer door naar Barneveld. Dan is de volgende trein er ook wel ja .
Kwartierdienst Barneveld Centrum is onzin. Idee van NS-Reiziger lijkt me een stuk beter. Of het ook past is een ander verhaal, dat kan ik niet zo goed overzien.
JeePee schreef:En hoe wou je dat doen? Achterste deel stukje achteruit rijden, wisseltje omklappen en weer door naar Barneveld. Dan is de volgende trein er ook wel ja .
Perrons voor de aansluiting zijn dan dus wel zo handig ja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hoezo kwartierdienst Barneveld Centrum - Amersfoort onzin?
Ik ga regelmatig met die lijn en ik vind het ontzettend handig dat er zo vaak een trein is. Was er ook maar een kwartierdienst naar Ede-Wageningen.
Ik blijf erbij, gewoon een aansluitende NS stoptrein tussen Apeldoorn en Barneveld Noord zodat je richting Amersfoort en Hoevelaken eventueel kan overstappen. Of natuurlijk naar Ede en Lunteren.
Dan moet er natuurlijk wel een extra perron bijkomen op Barneveld Noord.
Dat is een keuze. Je kunt niet als Barneveld EN 4 keer per uur naar Amersfoort EN een goede verbinding naar Apeldoorn hebben. Ik wacht het referendum in Barneveld geduldig af...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Dat is een keuze. Je kunt niet als Barneveld EN 4 keer per uur naar Amersfoort EN een goede verbinding naar Apeldoorn hebben. Ik wacht het referendum in Barneveld geduldig af...
Simpel: 4x/uur Valleilijn + 4x/uur IC + 2x/uur goederentrein + 2x/uur stoptrein op Amersfoort - Apeldoorn past niet op de infra. De drukte wordt dan vergelijkbaar met Arnhem - Nijmegen, daar wordt nu gesproken over het vrijleggen van de spoorlijn Arnhem - Tiel omdat het te vertragingsgevoelig is zo. 4x/uur de lijn Amersfoort - Apeldoorn oversteken waar dan 8x/uur een trein rijdt, waarbij die trein ook nog eens van een vertragingsgevoelige enkelsporige lijn komt levert een hoog theoretisch plan op waarvan je je af kan vragen of het in de praktijk ook kan.
In de polderpolitiek van de spoorwegen denk ik dat het totale treinproduct aantrekkelijker is met een overstap voor de helft van de treinen vanuit Barneveld Centrum dan een overstap voor alle stoptreinen vanuit Apeldoorn West (en Stroe) op Barneveld Noord, wat effectief neerkomt op een sprinter vanuit Almelo naar Nergenshuizen. Mensen uit Barneveld die overstapavers zijn kunnen immers net zo goed als de mensen uit de s7000 dan 2x per uur naar Amersfoort. Anderen hebben gewoon nog steeds 4x per uur een verbinding.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.