Aanbesteding concessie Waterland 2012
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ik verwacht donkergroen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Zouden er arabische personeelsleden zijn die er principiële moeite mee hebben om voor een Israëlische busmaatschappij te werken?
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
In het artikel staat dat er vergeleken met de huidige situatie juist meer openbaar vervoer komt. Staat weliswaar niet bij hoe dat gaat gebeuren maar toch.Caspar schreef:Wel erg veel propaganda in dat verhaal hierboven. Moet nog maar zien of het ook zo positief uitpakt. Ik heb liever iets minder maatschappelijk verantwoorde bussen maar wel de huidige goede frequentie. Een MVO-Iso certificering kan me gestolen worden zolang er bezuinigd wordt op een aantal ritten, zoals tussen de regels door gelezen toch gaat gebeuren.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
In ieder geval is het OV in Waterland erg goed, wellicht is het de concessie met het beste openbaar vervoer van Nederland. Snel, rechtstreeks en frequent, terwijl er ook buslijnen zijn die woonwijken bedienen. Het is ook een van de concessiegebieden waar een significant aandeel gewone reizigers de bus kiest, en dus niet alleen studenten en scholieren. :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ik snap sowieso niet dat je als vervoerder nog fatsoenlijk kunt bieden op een concessie. Er staat natuurlijk een x-bedrag voor, maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan. Zoals bijvoorbeeld de plannen van de provincie Noord-Holland om dit jaar nog een aantal miljoenen te bezuinigen op het busvervoer. Dan moet je als vervoerder dus midden in het dienstregelingsjaar gaan hakken in de dienstregeling (met alle gevolgen van dien voor inzet van personeel, materieel enzovoort).Caspar schreef:Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.
Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.
For Your Railroad Adventures
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Als daarmee die 10 miljoen per jaar die de provincie Noord-Holland wil bezuinigen zou worden opgevangen, zou ik dat nog het minst problematische vinden (en ja, ik weet dat de provincie geen opdrachtgever voor Waterland is, maar ik bedoel het principe ).find_your_spot schreef:In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.
Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Een bus waar niemand inzit kan worden opgegeven inderdaad. Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.Vinny schreef:Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...
Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ben het helemaal met je eens.huibf schreef: Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.
Daarom vindt ik dit soort nieuwskoppen ook misleidend slecht
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... -Waterland
For Your Railroad Adventures
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants...Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Die mensen nemen maar een taxi. Geen medelijden mee. Je moet niet als belastingbetaler een dieselverstokende privetaxi gaan subsidieren voor 2 of 3 mensen...Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Omdat de nieuwe bussen voor het merendeel rood moeten worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
dank voor je reactie-zie dit nu pas-en aangezien op vakantie nog in een ver buitenland niet meteen tijd alles na te trekken en te checken.Chauf21 schreef:[Het wagenpark van Egged bestaat uit MAN, Mercedes, Scania en Volvo bussen. En inderdaad is er bij Egged Ta'avura ook een grote vloot Ambassadors geleverd.
Dat vrijwel alle ISR-bussen een buitenlandse motor van een vertrouwd merk hebben is al sinds jaar en dag zo. De opbouw is tegenwoordig toch meest inlands, al heeft destijds VERheul er 100en gelevrd en nadien nog wel enkele orders in NL.
Doordenkend- kan dit nog een potentieel doelwit worden voor etterbakkende M..tjes?
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Was daar niet een link met PL? Zit daar niet de zo aan de weg timmerende en inmiddels al aan vele EU_landen gelevrd hebbende Solaris? Zijn ze zefls in het zo kQualitaetsbewuste DE zufrieden mee.. krijg je weer protests dat de NL industrie aan de kant wordt gezet.reisthijs schreef:Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.
Juist die ARRIVA geledes van McBz en Scania moeten m.i. toch nog een hoge restwaarde hebben op de 2e handsmarkt.
En-althans op de Amsteramse lijnen, zijn er vrijwel geen ritten die leeg of met maar 1-2 pax rijden, ook 's avonds laat niet. Al kan er best op sommige lijnen ipv om de 15 om de 20 of 30 min. worden gereden-met dan vbb een aansluitertje in Zuid Purmerend voor de andere tak o.d. maar weet niet hoe dat op bvb de lokale Purmerendse lijnen zit.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ik heb nog nooit iemand met een laptop in de bus zien zitten. Volgens mij is dat echt niet handig werken?Vinny schreef:Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants...Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Maar veel mensen hebben smartphones, en daar is wifi wel sneller. Mja, of dan wifi in de bus veel sneller wordt weet ik niet: dat gebruikt ook gewoon HSPDA ofzo...
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
@Caspar: Dat werkt prima als je een bus hebt met voldoende beenruimte. Wat dat betreft is het niet anders dan in de trein.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ik gebruik mijn laptop niet in de bus omdat een bus in tegenstelling tot een trein toch wat meer bewegingen maakt, zoals bochten, hobbels en kuilen. Een trein maakt dat in principe een stuk minder* waardoor ik die in tegenstelling tot de bus wel zonder braakneigingen het voertuig kan verlaten na een uurtje werken.
* Dan hebben we het natuurlijk niet over de spoorlijnen rondom Alphen aan den Rijn, daar laat ik mijn laptop mooi in mijn tas.
* Dan hebben we het natuurlijk niet over de spoorlijnen rondom Alphen aan den Rijn, daar laat ik mijn laptop mooi in mijn tas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Dan kom je dus al snel bij het karakter van de buslijn uit. Zolang je stukken over uitgestrekte wegen rijdt met een bus rijdt is het prettig werken terwijl je in de trein ook niet graag de complete wisselstraat van Amsterdam CS wilt proberen met je laptop op schoot.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ook een ritje van Amsterdam naar laten we zeggen Edam Busstation is niet je van het om te werken hoor.
In de IJtunnel zou je dan echt goed kunnen beginnen, dan heb je de hele tijd de bonkjes van de tunnel. Na de tunnel gaat het een tijdje goed. Dan heb je de busbaan om de Shell heen, met daarna de bocht naar rechts. Dan komt opzich een mooi stuk, af en toe een verkeerslicht maar dat is niet zo hinderlijk. Vervolgens nog een rotonde, en dat is het.
Maar gaan we naar het wegdek kijken, dan kan worden vastgesteld dat het op die weg afgelopen jaar behoorlijk knudde was (nu beter na enkele wegwerkzaamheden) en dat er redelijk wat bruggetjes in de weg zitten waardoor er aardige heuvels ontstaan.
In de IJtunnel zou je dan echt goed kunnen beginnen, dan heb je de hele tijd de bonkjes van de tunnel. Na de tunnel gaat het een tijdje goed. Dan heb je de busbaan om de Shell heen, met daarna de bocht naar rechts. Dan komt opzich een mooi stuk, af en toe een verkeerslicht maar dat is niet zo hinderlijk. Vervolgens nog een rotonde, en dat is het.
Maar gaan we naar het wegdek kijken, dan kan worden vastgesteld dat het op die weg afgelopen jaar behoorlijk knudde was (nu beter na enkele wegwerkzaamheden) en dat er redelijk wat bruggetjes in de weg zitten waardoor er aardige heuvels ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ik vraag me nu al een tijdje ernstig af wat zo'n buitenlandse vervoerder erin ziet om in zoiets als Waterland te gaan rijden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten