OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Kan wel kloppen, werkzaamheden Wp-Hvs waardoor de 5800 en de 5700 opgeheven zijn tussen Wp-Hvs. Spoor 2 wordt dan gebruikt door de kerende 5800, de 5700 op spoor 5.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Mijn vriend heeft gisteren zijn hart gelucht over de punctualiteit van de Rotterdamse metro.

Het komt ongeveer op het volgende neer:
Wegens teveel klachten is de tekst vertraging nu vervangen door het tijdstip --:-- :roll:
Ongeveer 1x per week is er een wisselstoring tussen Stadhuis en Rotterdam Centraal.
De nieuwe metro's, waarvan de aflevering weer opnieuw gestart is deze maand, stranden nog steeds met regelmatig.
Ook de spoorwegovergang tussen Graskruid en de aftakking naar Binnenhof en Nesselande is nog steeds erg storingsgevoelig. Er zijn nu echter plannen voor spoorbomen daar, dus beter zal het er niet op worden...
En als er voor de ochtendspits een verstoring is geweest, rijden alle metro's de rest van de dag, tot einde dienst, met vertragingen en uitval :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Tussen Helmodn en Deurne rijden geen treinen door een aanrijding.
Het is al de derde aanrijding op het traject Eindhoven - Venlo deze week...
Gaat deze lijn net zo'n probleemlijn worden als Arnhem - Winterswijk? Ik hoop het niet. :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Een groot verschil tussen de twee lijnen is dat Ah - Ww vooral geplaagd wordt door sein- en wisselstoringen. Op Ehv - Vl komen vooral vaak aanrijdingen voor. Laatst nog heeft iemand in America zijn auto voor de trein gezet. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Ik kijk regelmatig op de webcam (railcam + geluid) nabij Helmond 't Hout. Aan beide kanten van de spoorwegovergang is er een kruising met stoplichten, en ik zie vaak genoeg dat er een rij auto's midden op de spoorwegovergang stilstaat... :roll: Sorry, maar hoe dom ben je dan? Iedere boerenl"l weet dat je niet op een overweg moet gaan stilstaan.
Ik ken het traject Eindhoven - Venlo niet goed, maar volgens mij heb je daar de ene overweg na de andere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Milco1995 schreef:Ik ken het traject Eindhoven - Venlo niet goed, maar volgens mij heb je daar de ene overweg na de andere.
Dat klopt, er zijn heel veel overwegen maar die zijn er op heel veel spoorlijnen. Zonder de Limburgers in een kwaad daglicht te willen zetten, vraag ik me af of het misschien een mentaliteitskwestie zou kunnen zijn. Want het lijkt net alsof de lokale bevolking zich daar het spoor volledig heeft toegeeigend. Ik rij vaak naar Vl en als ik van elke wegafsnijdende wandelaar, hardloper, hondenuitlater, scholier of zigzaggende fietser of automobilist een melding zou moeten maken, dan verliep geen enkele rit op tijd.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren ben ik op de s3300 in Zaandam gestapt, die als eindbestemming 'Hoofddorp' had. Ik wilde naar Leiden, dus in Amsterdam Lelylaan eruit gestapt om vervolgens de s2600 te nemen... Rijdt de trein net weg...
*Pling Plong*"Dames en heren, de Sprinter naar Hoofddorp rijdt vandaag verder naar Leiden Centraal."

Kortom:
1. In Zaandam werd er vlak voor binnenkomst van de trein niks omgeroepen (en als het geed is stond de TBP/CTA dingens gewoon op 'Hoofddorp').
2. De uber-vrolije conductrice die door te trein heen liep en kaartjes controleerde zei er niks van.

Overigens viel het op dat op Leiden Centraal werd omgeroepen dat de s5700 niet verder reed dan Schiphol, terwijl de TBP/CTA dingen Hoorn Kerssenboogerd stond vermeld.
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

De serie s3300 rijdt dit weekend verder in het pad van de s5700 van en naar Leiden Centraal. Komt oa doordat in Weesp de alleen de sporen 1 en 2 gebruikt worden (in beide richtingen), en sporen 5 en 6 blijkbaar niet beschikbaar zijn. Daardoor rijdt de s5700 niet tussen Hfd-Ndb en de serie s4600 geheel niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Mark »

Heel handig om werkzaamheden tussen Hengelo en Almelo te plannen als Twente thuis speelt. :')
Nu moest iedereen die vanaf Drienerlo kwam ineens met de bus mee. En er waren nauwelijks bussen. Dat werd dus best een bende. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Wat= :o Hebben ze Drienerlo tussen Hengelo en Almelo verplaatst :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Komt oa doordat in Weesp de alleen de sporen 1 en 2 gebruikt worden (in beide richtingen), en sporen 5 en 6 blijkbaar niet beschikbaar zijn.
Zal wel de andere helft van de werkzaamheden van vorige week zijn... toen was men bezig met de bovenleiding op de brug in 't verlengde van spoor 1 en 2, allicht nu met de andere helft
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Mark »

MdJ schreef:Wat= :o Hebben ze Drienerlo tussen Hengelo en Almelo verplaatst :shock:
Nee lul, er zijn toch ook mensen die vanaf Drienerlo naar Borne etc. moeten :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Op de webcam bij Helmond 't Hout stond net een VIRM richting Venlo bijna een kwartier stil precies voor de overweg; bij 't Hout. Hierdoor was de overweg ook bijna een kwartier dicht. Toen de tegentrein met ruim +20 passeerde (v. Helmond 19:50 u.), ging de VIRM richting Venlo pas rijden (heel langzaam). Ik vind het erg vreemd.

Op de actuele vertrektijden van Helmond stond de IC van 19:50 uur richting Eindhoven aangegeven op hetzelfde spoor als richting Venlo, maar dat werd even later teruggewijzigd. Zou de IC richting Eindhoven te Helmond dan toch op hetzelfde spoor zijn vertrokken als de IC richting Venlo?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Rienstertje »

Dexter schreef:Een groot verschil tussen de twee lijnen is dat Ah - Ww vooral geplaagd wordt door sein- en wisselstoringen. Op Ehv - Vl komen vooral vaak aanrijdingen voor. Laatst nog heeft iemand in America zijn auto voor de trein gezet. :N
Sein/Wisselstoringen vind je op Vl-Ehv bijna nooit, de Maaslijn ligt er om die reden een stuk vaker uit.
Het zijn inderdaad vooral aanrijdingen, bijna altijd in omgeving Helmond.
Bovendien is het verre van een probleemlijn, alle reizen die ik maak beginnen van thuisbasis Horst-Sevenum en problemen zijn er bijna nooit, alleen in richting Venlo wil er met enige regelmaat vertraging optreden.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

http://www.ns.nl meldt dat er tussen Helmond en Horst-Sevenum minder treinen rijden door een aanrijding, wat gaat duren tot 21:30 uur. Weer een aanrijding?! Of zijn er nu nóg opruimwerkzaamheden of wat dan ook van de aanrijding van vanmiddag om 16:00 uur?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

@Rienstertje: Vertraging loop je vooral op tussen Rtd en Ehv door goederentreinen en dat neem je dan mee tot in Vl. Maar op het stuk Ehv - Vl heb ik vrijwel nooit last gehad van sein/wisselstoringen of vertraging door andere treinen.
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Raymond »

Milco1995 schreef:http://www.ns.nl meldt dat er tussen Helmond en Horst-Sevenum minder treinen rijden door een aanrijding, wat gaat duren tot 21:30 uur. Weer een aanrijding?! Of zijn er nu nóg opruimwerkzaamheden of wat dan ook van de aanrijding van vanmiddag om 16:00 uur?
Aanrijding met een auto. Spoor moet ter plaatse hersteld worden, dus dat betekent ook enkelspoor rijden tussen Helmond en Deurne. Overigens verklaart dat het wachten bij Helmond 't Hout niet.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Rienstertje »

Dexter schreef: Dat klopt, er zijn heel veel overwegen maar die zijn er op heel veel spoorlijnen. Zonder de Limburgers in een kwaad daglicht te willen zetten, vraag ik me af of het misschien een mentaliteitskwestie zou kunnen zijn. Want het lijkt net alsof de lokale bevolking zich daar het spoor volledig heeft toegeeigend. Ik rij vaak naar Vl en als ik van elke wegafsnijdende wandelaar, hardloper, hondenuitlater, scholier of zigzaggende fietser of automobilist een melding zou moeten maken, dan verliep geen enkele rit op tijd.
Op Horst-Sevenum zie je met enige regelmaat gevaarlijke situaties op de voergangersoverweg bij het station.
Beide treinen richting Ehv en Vl komen tegelijkertijd aan, en vertrekken ook tegelijkertijd, als de trein richting Ehv langs perron 1 stilstaat, gaat de voetgangersoverweg al naar beneden, mensen uit richting Hegelsom / Horst die richting Venlo reizen of andersom mensen uit Sevenum die richting Eindhoven reizen, wagen het nog weleens om onder de overweg door te gaan, onder het mom van: ''die trein richting Eindhoven staat toch stil, en die richting Venlo staat ookal langs het perron, of is er nog niet, wat kan er foutgaan?''
Zo zie je het gebeuren dat een machinist zegt: jij gaat niet meer met mijn trein mee, wacht maar een halfuur (volledig terecht), of zoals ik laatst toevallig meemaakte, een machinist die op Venlo omriep: ''Station Venlo, eindpunt van deze trein, nog een mededeling voor die jongen in die blauwe jas net op Horst-Sevenum, wil je niet meer onder de slagbomen doorkruipen? Ik heb namelijk geen zin om s'ochtends om half 8 jou in stukjes van het spoor af te rapen, vriendelijk dank!'' :lol:
Laatst gewijzigd door Rienstertje op ma 14 mar 2011, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

omroepte.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door htm_tram »

Een Veolia Ambasador in Delft... Met syntus bekleding. Kan me vergist hebben maar de bus leek wel een stukker korter dan een normale amba... :?:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Welkom bij spot de 10 meter Amba, met vandaag als deelnemer HTM_tram *O*

Is de afgelopen tijd al iets vaker voorbij gekomen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door htm_tram »

Ga ik nou door voor de koelkast? *bus*

Bestaan er 10 meter amba's? Wist ik nie
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Michael »

htm_tram schreef:Ga ik nou door voor de koelkast? *bus*

Bestaan er 10 meter amba's? Wist ik nie
Die bestaan ja.

Veolia heeft er 2 overgenomen van Syntus voor ik dacht lijn 81 van de stadsdienst Delft.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Reiziger Delft »

De nieuwe week begon helaas met een V-IRM 6 in een s3100, voor mij tussen Arnhem en Utrecht, waardoor er weer lekker gepropt moest worden. Tevens reed de machinist na Driebergen-Zeist maar 80 km/h, vanwege de drukte. De conducteur van de aansluitende s800 bleef echter een minuut wachten terwijl het sein al veilig stond. *O* Zo kon iedereen z'n aansluiting halen en was de vertraging zeer beperkt. Het kan dus wel. :pos:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Leuk, die vertraagde treinen!
Ik had om 12:13 de s2600 vanaf Leiden CS richting Amsterdam.
De IC naar Amsterdam van 12:00 had een vertraging van ongeveer 10 minuten, aldus de omroep.
Gevolg was (kennelijk) dat de s5700 werd verplaatst van 5b naar 4a en mijn s2600 van 4 naar 4b, zodat de IC (vermoed ik, maar ik heb niet uitgebreid op de borden staan turen) op 5(b?) kon binnenkomen.
Deze vertraagde IC passeerde de s2600 op Schiphol, waardoor deze dan weer (volgens de conductrice die de reden van de vertraging omriep in een plat accent) +3 opliep.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten