Klaasje schreef:Die aansluiting willen ze bij CXX ook beter maar er is een probleem: Dat past niet op Apeldoorn-Amersfoort. Prorail vindt het belang van de goederentreinen en IC's groter dan die van een aansluiting de Ede-Wageningen.
Symmetrie bij halfuursdiensten is .14,29,44,59; ook bij de NO. Bij kwartierdiensten komen daar .07, 22, 37, 52 bij.
En laat nu de symmetrie op de Valleilijn op .07, 22, 37, 52 liggen... Het probleem ligt dus niet bij Amf-Bnc, maar bij Edc. Zou daar nog een spoortje extra liggen, kun je de 31300 een kwartier verschuiven. (Symmetrie dan op .14, 29, 44, 59) en heb je een vrij lange kering in Ed. Bij een verschuiving Amf->Ed (dus in die richting een kwartier eerder/later) kun je heel mooi doorrijden naar Ah in het pad van de s7500. Ook kost het je geen perron in Ed: die series kun je mooi afhandelen op spoor 1.
Om materieel te besparen zou je dan in Amf de s31300 op de s31400 moeten keren en in Bnc de s31400 behoorlijk kort (2 minuten) moeten keren.
Bij twijfel: gebruik beton.