Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Nee hoor, Vathorst en Schothorst overslaan maakt er alleen nog maar een ergere sluitseinaansluiting van... dan kom je echt precies op vertrektijd van de s2800 in Amersfoort binnen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Ik weet zelf eigenlijk ook niet waarom Connexxion amper controleert op de Valleilijn. De afgelopen 2 maanden waren er 2 grote controle acties maar ik word zelf eigenlijk doordeweeks nooit gecontroleerd, terwijl er toch veel scholieren zwartrijden.visgraat schreef:Dat zou kunnen. Als een concessie uitgebreid wordt, krijgt Connexxion (of een andere vervoerder) natuurlijk meer geld. Dat ze niet genoeg capaciteit hebben om te controleren, zou ik gek vinden. Wat mij opvalt, is dat er mensen van een beveiligingsbureau worden ingeschakeld en dat deze dan altijd met z'n tweeen zijn. En dan reizen ze vaak een avond mee. Dat is inderdaad niet heel goedkoop. Waarom zou je niet met een controleur gaan meerijden ipv 2? En verder zijn er volgens mij bijzonder weinig ongeregeldheden op de lijn, dus waarom zou je beveiligers inschakelen. Is er bijvoorbeeld geen controlepersoneel in Amersfoort?Lyntus schreef:dat vooral komt omdat 'ie niet zo groot is. Daardoor kan Connexxion zich dus goed focussen op bijvoorbeeld een aantal kleine lokale dingen die de verbinding voor de reiziger verbeteren. Als ze dan opeens van Utrecht naar Arnhem gaan rijden heb ik toch het idee dat dat minder wordt..
Maar goed, ik zit er niet echt mee, of ik nou vaak gecontroleerd wordt. Ik wordt eerder gek van die korte sprinterdiensten waar je vrijwel altijd gecontroleerd wordt, zoals Zwolle - Kampen, Utrecht - Baarn of ja Arnhem - Ede-Wageningen.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
misschien een heel raar idee, maar waarom trekken we het SPOOR niet gewoon door naar Wageningen? *O* DAT is de Valleilijn namelijk.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Klinkt eigenlijk zo slecht nog niet, station Ede-Zuid en station Wageningen?Fles schreef:misschien een heel raar idee, maar waarom trekken we het SPOOR niet gewoon door naar Wageningen? *O* DAT is de Valleilijn namelijk.
Als we dan toch aan 't doortrekken zijn: vanaf Wageningen naar Rhenen en dan doortrekken naar Kesteren.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
En naar Renkum natuurlijk. Maar wel geëlektrificeerd en met mat'64 rijden. En om de mindermobiele medemensch te helpen moet je wel een nieuwbouw-lagevloersbak er tussen plaatsen. En goederenwagentjes ertussen, erachter, ervoor of erop plaatsen
#teveelopdesitevanonzegroteklimaatvriendgelezen
#teveelopdesitevanonzegroteklimaatvriendgelezen
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
De gemeente Nijkerk wil geen keerspoor, dat was in het kader van Randstadspoor wel gepland (in Nijkerk Corlaer). Verder verbaas ik me altijd over de vervoervraag Schothorst - Veluwe (weet niet of dat Nijkerk is of verder), het overstappen van Schothorst voor de s5600 lijkt me dus geen goed idee.
Verder zie ik heel veel luchtballonnen, maar ik zou niet weten waar je nog een stoptrein moet rijden als je de s5600 versnelt tussen Utrecht en Amersfoort. In het beste geval gaat het ten koste van de vrij nette kwartierdienst van Bilthoven en Den Dolder (en Overvecht, maar da's minder spannend) met Utrecht.
Verder zie ik heel veel luchtballonnen, maar ik zou niet weten waar je nog een stoptrein moet rijden als je de s5600 versnelt tussen Utrecht en Amersfoort. In het beste geval gaat het ten koste van de vrij nette kwartierdienst van Bilthoven en Den Dolder (en Overvecht, maar da's minder spannend) met Utrecht.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Dat spoor heeft er vroeger wel gelegen, in de vorm van een tramlijn. Zie hier meer:Fles schreef:misschien een heel raar idee, maar waarom trekken we het SPOOR niet gewoon door naar Wageningen? *O* DAT is de Valleilijn namelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tramlijn_Ede_-_Wageningen
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Nieuw spoor aanleggen is gewoon ontzettend duur. Reken maar gerust op 100 miljoen euro om het spoor door te trekken naar Wageningen als het niet meer is. Je kan net zo goed elke inwoner van Wageningen een cheque geven van 2.500 euro.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Het lijkt mij eigenlijk veel beter dat Connexxion de Valleilijn eerst doortrekt naar Arnhem. Dan kan het de stoptrein/Sprinter tussen Ede-W en Arnhem vervangen buiten de spits.
Voorbeeld:
Richting Arnhem
Vertrek Serie Bestemming Soort
.13 ???? Arnhem (Valleilijn) Protos
.43 7500 Arnhem (Spits) Sprinter
In de spits is er dan voldoende capaciteit door middel van een NS sprinter, of CXX moet met langere treinen gaan rijden.
Kan Connexxion eerst kijken of dit goed gaat, kunnen ze daarna nog altijd kijken voor opties om naar Utrecht door te rijden.
Voorbeeld:
Richting Arnhem
Vertrek Serie Bestemming Soort
.13 ???? Arnhem (Valleilijn) Protos
.43 7500 Arnhem (Spits) Sprinter
In de spits is er dan voldoende capaciteit door middel van een NS sprinter, of CXX moet met langere treinen gaan rijden.
Kan Connexxion eerst kijken of dit goed gaat, kunnen ze daarna nog altijd kijken voor opties om naar Utrecht door te rijden.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Ede is wel vrij hopeloos qua wissels :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Veel te omslachtig plan dus, je zal in Ede een extra wissel nodig hebben (tussen 1a en 1b) wil je spoor 1 tegelijkertijd kunnen gebruiken voor kerende én doorrijdende treinen. Dat is niet nodig als alle treinen uit Amf door rijden naar Ah.
Het hele idee van die doortrekking naar Arnhem is ook juist dat NS dan geen pendeltreintje tussen Ede-Wageningen en Arnhem hoeft te laten rijden. En zo druk is die stoptrein daar toch ook weer niet, dat twee Protosjes per uur te weinig zou zijn?
Het hele idee van die doortrekking naar Arnhem is ook juist dat NS dan geen pendeltreintje tussen Ede-Wageningen en Arnhem hoeft te laten rijden. En zo druk is die stoptrein daar toch ook weer niet, dat twee Protosjes per uur te weinig zou zijn?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Ik ging er maar vanuit dat die spitstrein nodig was, omdat die er nu al is en de Protos minder capaciteit heeft dan een Sprinter.reisthijs schreef:Veel te omslachtig plan dus, je zal in Ede een extra wissel nodig hebben (tussen 1a en 1b) wil je spoor 1 tegelijkertijd kunnen gebruiken voor kerende én doorrijdende treinen. Dat is niet nodig als alle treinen uit Amf door rijden naar Ah.
Het hele idee van die doortrekking naar Arnhem is ook juist dat NS dan geen pendeltreintje tussen Ede-Wageningen en Arnhem hoeft te laten rijden. En zo druk is die stoptrein daar toch ook weer niet, dat twee Protosjes per uur te weinig zou zijn?
Wat is precies het probleem bij Ede met de wissels, kan de Valleilijn die van Ede-Centrum komt niet gewoon doorrijden naar Arnhem?
Die Sprinter naar Arnhem staat volgens mij op 1B en de Valleilijn op 1A. Kan de Valleilijn dan niet doorrijden ? ( technisch heb ik er geen verstand van ;) )
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
De Minister heeft een brief met rapport naar de Tweede Kamer gestuurd met het onderwerp: kwartierdienst op de gehele Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. Interessant document. Conclusie: de inframaatregelen zelf kosten niet zo heel veel (snelheidsverhoging en ietsjes extra spoor), alleen de maatregelen omtrent geluid en overwegveiligheid maken het te duur...
Lees zelf:
- De brief (samenvatting van 2 kantjes)
- Volledige rapport (13 pagina's)
Lees zelf:
- De brief (samenvatting van 2 kantjes)
- Volledige rapport (13 pagina's)
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Uit het rapport:
Het is mij nu niet helemaal duidelijk wat er verder gaat gebeuren. Wanneer horen we iets concreets, of heb ik ergens overheen gelezen en gaat het hele feest niet door?Conclusies
5.1 Kwartiersdienst
Om op de gehele Valleilijn een kwartiersdienstte kunnen rijden dient tenminste een passeerspoor
(en extra zijperron) bij Ede Centrum te worden gerealiseerd en moet tussen Bameveld Centrum en
Lunteren de baanvaksnelheid worden verhoogd van 80 naar 120 km/u. Daarnaast moet naar alle
waarschijnlijkheid een stuk dubbelspoor worden aangelegd tussen Bameveld Centrum en Lunteren
(waarbij verdubbeling van het traject Barneveld Centrum=Bameveld Zuid uit
dienstregelingsoogpunt het meest voor de hand ligt). Tenslotte dienen maatregelen te worden
genomen om te voorkomen dat de overwegveiligheid verslechtert en de geluidsbelasting toeneemt
tot boven de wettelijke normen.
De kosten van deze maatregelen worden op basis van eerdere verkenningen zeer indicatief
geraamd op 120 mln euro. Driekwart van deze kosten (circa 90 mln) komt naar verwachting voor
rekening van de compenserende maatregelen die genomen moeten worden om de
overwegveiligheid te borgen en de geluidsoverlast te beperken. Deze kosten kunnen sterk
gereduceerd worden wanneer met gemeenten overeenstemming kan worden bereikt over het
opheffen van overwegen. Benadrukt moet worden dat vervolgonderzoek nodig is om de
inpasbaarheid en de kosten van de maatregelen beter in beeld te krijgen en te beoordelen of de
veiligheidsmaatregelen 'proportioneel' zijn.
In dit stadium is de conclusie in ieder geval gerechtvaardigd dat kleine
capaciteitsuitbreidingen alleen niet zullen volstaan om op de Valleilijn een kwartiersdienst te
kunnen rijden.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Dat staat onderaan de brief:
Het wordt nog wel betrokken bij wat andere zaken, maar verwacht er voorlopig niet te veel van :)Mijn conclusie is dat er voor het bieden van een kwartierdienst op de Valleilijn een
substantieel bedrag nodig is, terwijl het absolute vervoersvolume op deze lijn
vergeleken met de rest van het spoornet beperkt is.
[...]
Gelet op het zeer beperkte budget van het rijk en de prioriteiten die ik moet stellen,
zie ik op dit moment geen aanleiding ProRail opdracht te geven tot een
vervolgonderzoek naar de inpasbaarheid en de kosten van de maatregelen...
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Oh ja, ben Melanie's conclusie helemaal vergeten. Wel jammer, ik had wel graag een kwartiersdienst naar Ede gehad.Chauf21 schreef:Dat staat onderaan de brief:Het wordt nog wel betrokken bij wat andere zaken, maar verwacht er voorlopig niet te veel van :)Mijn conclusie is dat er voor het bieden van een kwartierdienst op de Valleilijn een
substantieel bedrag nodig is, terwijl het absolute vervoersvolume op deze lijn
vergeleken met de rest van het spoornet beperkt is.
[...]
Gelet op het zeer beperkte budget van het rijk en de prioriteiten die ik moet stellen,
zie ik op dit moment geen aanleiding ProRail opdracht te geven tot een
vervolgonderzoek naar de inpasbaarheid en de kosten van de maatregelen...
Aan de andere kant, dit maakt Barneveld-Zuid wel weer een stukje realistischer omdat 't in het rapport betrokken werd. Tot nu toe nog niet veel van gehoord.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
2 nieuwe artikelen mbt de Valleilijn:
Nou, die lopen er in ieder geval ook weer in de nieuwste trends :)Nieuwe kleding toezichthouders stations Barneveld
STROE/BARNEVELD - Zes mannen en een vrouw die toezicht houden op de stations Barneveld Centrum en Barneveld Noord zijn dinsdagmiddag in nieuwe kleding gestoken. Dat gebeurde in aanwezigheid van wethouder Hans van Daalen op zorgboerderij De Gruttohoeve van Ruiter Actief in Stroe. Dit bedrijf begeleidt de toezichthouders bij hun werkzaamheden. ,,Voor een goede uitstraling is het belangrijk dat de toezichthouders in dezelfde kleding hun werk doen’’, meldt de gemeente Barneveld. ,,In goed overleg met alle partijen is een nieuwe kledinglijn vastgesteld.’’
Vind het zelf erg jammer, hoewel ik niet per se de herbouw als voorkeur had. Heb liever dat 't walgelijke gebouw van nu gesloopt wordt en dat er een nieuw gebouw komt ( a la Randstadspoor zoals in Vathorst )Historisch station Barneveld wordt niet herbouwd
20 juni 2011
BARNEVELD - Het voormalige stationsgebouw in Barneveld wordt niet herbouwd. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen, ProRail en de projectontwikkelaar die het station wilde realiseren, besloten.
,,De afgelopen periode is duidelijk geworden dat de herbouw van het voormalige stationsgebouw te veel financiële risico's met zich mee brengt'', meldt de gemeente Barneveld in een persbericht. ,,De betrokken partijen hebben de gemeente. Alle partijen, ook de Stichting Herbouw Stationsgebouw, vinden het jammer, maar begrijpen dat het niet mogelijk is gebleken om het stationsgebouw te realiseren'', aldus de gemeente.
Barneveld heeft een aantal jaren geleden gesprekken gevoerd met de Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorbeheerder ProRail over de mogelijke herbouw van het historische stationsgebouw.
In 2007 deden twee studenten bouwkunde onderzoek naar de mogelijkheden om het historische pand te herbouwen. Een aantal inwoners onder aanvoering van oud-huisarts H.J. Aalders nam daarna het initiatief om de herbouw mogelijk te maken.
In de afgelopen periode zijn verschillende onderzoeken uitgevoerd om te bekijken of het mogelijk is om het voormalige stationsgebouw te herbouwen en te exploiteren. ,,Met name dat laatste zorgt voor te veel financiële risico's'', aldus de gemeente.
De NS hebben intensief meegedacht om de herbouw van het voormalige station mogelijk te maken. NS en ProRail hebben daarvoor de uitvoering van het project 'Prettig Wachten' opgeschort in afwachting van de uitkomsten van de onderzoeken.
Nu duidelijk is geworden dat herbouw niet mogelijk is, richten NS en ProRail zich op de uitvoering van 'Prettig Wachten'. Dat betekent dat het huidige station van Barneveld-Centrum wordt verbeterd, waardoor het voor reizigers prettiger wordt om te wachten op de trein. Een soortgelijk project wordt ook bij statioon Barneveld-Noord uitgevoerd.
Burgemeester en wethouders van Barneveld hebben op basis van het bovenstaande het raadsvoorstel met betrekking tot het Centrumplan II aangepast. Het college stelt de gemeenteraad nu voor om de komende tijd te werken aan een uitgebreide startnotitie waarin staat hoe en wanneer het stationsgebied en omgeving verder moet worden ontwikkeld.
De NS en de gemeente hebben het bestuur van de Stichting Herbouw Stationsgebouw geïnformeerd over het besluit van NS, ProRail en de projectontwikkelaar.
Bron: Barneveldse Krant
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Krantenbericht n.a.v. de brief van de minister van I&M.'Kwartiersdienst Valleilijn te duur'
07-07-2011 10:39
BARNEVELD - Het invoeren van een kwartiersdienst op de Valleilijn (Amersfoort, Barneveld, Ede-Wageningen) kost naar schatting 120 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van ProRail. Voor minister Melanie Schultz van Haegen is dat gezien het ,,zeer beperkte budget” te duur. Ze ziet daarom voorlopig af van vervolgonderzoek.
De minister liet een onderzoek uitvoeren door spoorwegbeheerder ProRail, nadat Tweede Kamerleden Jeroen Dijsselbloem (PvdA) en Arie Slob (ChristenUnie) hier in december om vroegen. Een kwartiersdienst op de Valleilijn zou volgens de Kamerleden de lijn geschikt maken als omleidingsroute bij calamiteiten bij bijvoorbeeld knooppunt Utrecht en daarnaast de aansluiting op de Valleilijn met andere treinen op station Ede-Wageningen verbeteren.
Volgens Dijsselbloem en Slob zou dat in eerste instantie kunnen door middel van kleine capaciteitsuitbreidingen.Dat laatste bestrijdt de minister. Om een kwartiersdienst te realiseren, zijn er volgens haar veel aanpassingen nodig. Zo moet waarschijnlijk dubbelspoor worden aangelegd tussen Barneveld en Lunteren, moet de snelheid van de trein op dit stuk verhoogd worden van 80 naar 120 km/uur en moet er een passeerspoor en extra zijperron komen bij station Ede Centrum of, als volgens ProRail duurder alternatief, bij de stations Lunteren en Ede-Wageningen.
,,Daarnaast dienen maatregelen te worden genomen om te voorkomen dat de overwegveiligheid verslechtert en de geluidsbelasting toeneemt tot boven de wettelijke normen”, schrijft de minister in een notitie aan de Kamer.
Eventueel vervolgonderzoek is nodig om juist deze kosten beter in beeld te kunnen brengen, maar gelet op het ,,zeer beperkte budget en de te maken prioriteiten” ziet de minister nu nog geen aanleiding dit onderzoek uit te laten voeren.
Vervoerder Connexxion, voorstander van invoering van een kwartiersdienst, vindt het advies van de minister aan de Kamer een ,,gemiste kans.”
Ik vraag me eigenlijk af: is het niet mogelijk om op de gehele valleilijn een 20-minutendienst uit te voeren, ten koste van de kwartiersdienst tussen Amersfoort-Barneveld C ?
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Kost nog meer geld, denk ik zo... Je krijgt namelijk zo een lange kering in Ed (Ltn-Ed kost 11 minuten), dus twee perronsporen. En om nu spoor 3/4 daarvoor te gebruiken...
Daarnaast is Bnn-Ltn 12 minuten (dus Bnva-Ltn nog langer, 15 minuten), ook te lang voor een '20 minutendienst.
Daarnaast is Bnn-Ltn 12 minuten (dus Bnva-Ltn nog langer, 15 minuten), ook te lang voor een '20 minutendienst.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Ik als simpele ziel zou natuurlijk denken, minder treinen ( 3 per uur ipv 4 per uur ) zou ook minder investeringen eisen. Maar helaas gaat dat dus niet zo gemakkelijk op.
Even een ander ideetje:
Is het niet mogelijk om de Valleilijn op te splitsen in een gedeelte Amf - Barneveld Centrum en Barneveld Centrum - Ede Wageningen.
Is het dan niet mogelijk om meer treinen te laten rijden, omdat ze onafhankelijk van elkaar rijden? Of is dat ook niet mogelijk..
Even een ander ideetje:
Is het niet mogelijk om de Valleilijn op te splitsen in een gedeelte Amf - Barneveld Centrum en Barneveld Centrum - Ede Wageningen.
Is het dan niet mogelijk om meer treinen te laten rijden, omdat ze onafhankelijk van elkaar rijden? Of is dat ook niet mogelijk..
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Het probleem blijft Ltn-Ed. Dat is te lang (11 minuten) om zonder aanpassingen een hoge frequentere dienstregeling te rijden.
Een Halfuursdienst moet je om het kwartier kruisen, een 20-minutendienst om de 10 en een kwartiersdienst om de 7,5minuut.
Een Halfuursdienst moet je om het kwartier kruisen, een 20-minutendienst om de 10 en een kwartiersdienst om de 7,5minuut.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
"Betere Valleilijn hoeft niet duurder te zijn"
Het opwaarderen van de Valleilijn tussen Ede en Amersfoort hoeft helemaal niet zo duur te zijn als ProRail aangeeft. Dat zegt de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie. De fractie heeft Kamervragen gesteld.
De ChristenUnie wil graag dat er vaker wordt gereden op de lijn, die dan als omleidingsroute kan dienen bij calamiteiten op bijvoorbeeld Utrecht CS. Ook sluit de dienstregeling dan beter aan op andere treinen en bussen.
Volgens Prorail kan dat alleen als er een tweede spoor komt en dan moeten vier tunnels worden gebouwd. Daardoor gaat het project zo'n 120 miljoen euro kosten. Minister Schultz van Haegen van Verkeer is geschrokken van dit bedrag en wil de opwaardering niet verder bespreken.
Bron: RTV Utrecht
Het opwaarderen van de Valleilijn tussen Ede en Amersfoort hoeft helemaal niet zo duur te zijn als ProRail aangeeft. Dat zegt de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie. De fractie heeft Kamervragen gesteld.
De ChristenUnie wil graag dat er vaker wordt gereden op de lijn, die dan als omleidingsroute kan dienen bij calamiteiten op bijvoorbeeld Utrecht CS. Ook sluit de dienstregeling dan beter aan op andere treinen en bussen.
Volgens Prorail kan dat alleen als er een tweede spoor komt en dan moeten vier tunnels worden gebouwd. Daardoor gaat het project zo'n 120 miljoen euro kosten. Minister Schultz van Haegen van Verkeer is geschrokken van dit bedrag en wil de opwaardering niet verder bespreken.
Bron: RTV Utrecht
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Tunnels? Nadenken :NBee schreef: Volgens Prorail kan dat alleen als er een tweede spoor komt en dan moeten vier tunnels worden gebouwd.
Typisch gevalletje van "willen we niet, dus we gaan roepen dat het heel erg duur wordt, dan hoeven we niet"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
Waarvoor zijn die tunnels dan nodig? Om overwegen te vervangen? Tja, leuk dat eigen beleid dat er geen nieuwe overwegen meer bij mogen komen, maar dan worden dit soort projecten gelijk peperduur...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)
En vier tunnels in een gat als Barneveld is wel erg veel. Een tunneltje, ok, maar 4 is beetje teveel van het goede. De lastigste tunnel zou vlak bij het station zijn denk ik: dat is bij het centrum, en de drukste overweg. De overweg bij de woonwijk richting het industrieterrein Harselaar heeft ook een overweg, die kan je niet zomaar schrappen, maar die is echt erg rustig, genoeg ruimte en daar kan je prima verkeersmaatregelen treffen en een veilige overweg van maken. Een paar kleine andere overweggetjes kan je dan misschien schrappen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten