Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
willy84 schreef:Ja want de randstad is de bomb en Groningers zijn allemaal boeren dus moeten hun kop houden.
Je moet me geen woorden in de mond leggen maar ik wil best even chargeren; Ja inderdaad. Het noorden kost geld en de randstad levert geld op dus weg ermee. Het ging me uiteraard ook niet om één trein die consequent vertraagd is in Asd of Ut maar om bijvoorbeeld een bouwkundige chaos waar overheidsgeld ingegoten wordt.
De minister van infrastructuur is verantwoordelijk voor de NS en politiek aanspreekbaar op het functioneren. Dus dit lijkt mij prima. Het is al te triest voor woorden dat de NS dit zelf niet had kunnen bedenken. De mensen die dit hebben bedacht verkeren zelf op een bedenkelijk niveau.
De staat is aandeelhouder. Aandeelhouders zijn niet verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van een bedrijf, dat zijn de bestuurders met de raad van commissarissen en de OR als controlerende organen. Dit is bijvoorbeeld ook de reden waarom een docent geen ambtenaar is en het CBR geen overheidsinstelling; Anders zou de minister hoofdelijk verantwoordelijk zijn voor iedereen die zakt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wachttijden treinen in Assen verleden tijd Geplaatst op: donderdag 14 juli 2011 12:25
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 juli 2011 12:26
De laatste trein tussen Assen en Groningen gaan vanaf december vijf dagen per week een half uur eerder vertrekken. Op vrijdag en zaterdag gebeurt dat vanwege het uitgaanspubliek een half uur later.
De Provincie Groningen heeft dit besloten, zodat de trein vanuit Zwolle naar Groningen op dat tijdstip niet meer in Assen hoeft te wachten. Lees verder
Uhm, wat heeft de provincie besloten? Is er een motie aangenomen waarin wordt gevraagd om dit te regelen, of heeft men iets met NS afgesproken? De provincie heeft namelijk helemaal niets te zeggen over de dienstregeling van NS, vreemd bericht dus...
UIt een bericht op de website van de provincie:
"De provincie Groningen heeft hierover overleg gevoerd met de NS en ProRail. De NS gaat nu de dienstregeling aanpassen."
Ik vind het heel vreemd dat die Ineke zo haar zin krijgt.
Als ik klaag over een bus die 2 minuten na aankomst van een trein vertrekt om even later op een busstation 8 minuten tijd af te wachten vang ik overal bot.
Misschien tijd on de tweede kamer in te gaan om je eigen OV naar wens te maken.
Voor alle reizigers die zo'n tijd in Assen stonden te wachten in ieder geval een verbetering.
find_your_spot schreef:Ik vind het heel vreemd dat die Ineke zo haar zin krijgt.
Als ik klaag over een bus die 2 minuten na aankomst van een trein vertrekt om even later op een busstation 8 minuten tijd af te wachten vang ik overal bot.
Misschien tijd on de tweede kamer in te gaan om je eigen OV naar wens te maken.
Voor alle reizigers die zo'n tijd in Assen stonden te wachten in ieder geval een verbetering.
Met een frequentie 4 keer per uur of hoger zou die aansluiting je niet moeten boeien. Je wacht in theorie nooit meer dan een kwartier. Met 8 minuten vind ik het helemaal nogal vreemd dat je er moeilijk over doet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock schreef:
Met een frequentie 4 keer per uur of hoger zou die aansluiting je niet moeten boeien. Je wacht in theorie nooit meer dan een kwartier. Met 8 minuten vind ik het helemaal nogal vreemd dat je er moeilijk over doet.
Net als in het topic onderwerp gaat mijn voorbeeldje ook over de laatste rit.
Dat heeft dan weer niks met werkzaamheden te maken, maar gewoon reiziger pesten.
Om daarna te roepen dat de lijn 0 passagiers heeft en deze zo op te doeken.
Volgens mij heeft het spoor minder last van dit soort praktijken.
Lijkt me dat je iig iets moet met werkzaamheden: negeren kan niet. De verplichte 4.5 uur voor onderhoud 's nachts hebben we niet meer, en het alternatief is dat treinen 's avonds soms rare dingen doen in de dienstregeling, waaronder dus half uur stil staan. Niks reiziger pesten, onderhoud is onderhoud, dat moet gebeuren.
Als je het dan zo nodig structureel wilt oplossen is de volgende disclaimer:
"Na 23:00 kan de trein als gevolg van planmatig onderhoud een vertraging van 26 minuten oplopen. De in de dienstregeling gepubliceerde tijd betreft de vroegst mogelijke vertrektijd. Raadpleeg NS.nl voor de actuele dienstregeling"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Het gaat ook niet eens over de laatste trein. Het gaat alleen over de 783 die om 23:46 vertrekt van Zl. De laatste trein is de 787 die om 0:56 van zwolle vertrekt. Loopt de dag van een politicus soms maar t/m 23:59? Ik heb met de 787 nog nooit lang in Asn gestaan. Dus misschien kunnen ze de laatste trein is uitproberen? :S