Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Gordel verplicht in nieuwe bus

HILVERSUM - Op de nieuwe, snelle buslijn 320 tussen Hilversum, Huizen en Amsterdam rijden vanaf 17 juli 22 extra lange en luxueuze bussen. De nieuwe bussen zijn gespoten in de kleuren van het op zijn vroegst eind dit jaar te lanceren R-net. De "R" staat voor randstad.

De reiziger merkt over anderhalve week direct dat hij in iets speciaals is gestapt. De nieuwe bus is langer (13,8 meter), heeft uitsluitend zitplaatsen (49) en aan boord is het dragen van de veiligheidsgordel voor passagiers verplicht. Kinderen van nul tot drie jaar moeten op schoot en bij kinderen tussen drie en zes jaar moet de gordel alleen om de heupen.
Lees verder op de site van de Gooi en Eemlander
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Is er ook een stewardess aan boord? *O*
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Suus »

Ik blijf R-net een domme fantasieloze naam vinden. Had het desnoods Hopla genoemd, dat is nog altijd aantrekkelijker dan de R- net bus...

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Regionet -> Linius -> Regionet -> MRAnet -> Randstad-net
Voor U -> Randstad-net
Zuidvleugelnet -> Randstad-net.
Uiteindelijk is de fantasievolheid ondergeschikt aan de herkenbaarheid.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

Klaasje schreef:Regionet -> Linius -> Regionet -> MRAnet -> Randstad-net
Voor U -> Randstad-net
Zuidvleugelnet -> Randstad-net.
Uiteindelijk is de fantasievolheid ondergeschikt aan de herkenbaarheid.
Een jaartje of wat geleden deed ik eens mee aan een klantenpanel van Connexxion, en daar kon de regiomanager (of hoe zo'n man ook heet) haarfijn uitleggen aan de 'medepanelleden' dat er een groot verschil zat tussen de gewone bussen en de Regioliners. Maar ja, wij als hobbyisten weten wel beter, dat het verschil helemaal niet bestaat, behoudens een tekst op de zijkant van de bus. En daarbij, in Hilversum worden de bussen gewoon doorelkaar ingezet.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

Ik was nog even vergeten te vermelden dat er inmiddels bij enkele haltes langs de '320' digitale displays zijn gezet. Ik heb ze afgelopen weekend i.i.g. gezien bij de Jol en Baanbergenweg in Huizen.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef: Uiteindelijk is de fantasievolheid ondergeschikt aan de herkenbaarheid.
Vergeet de eerst genoemde naam IJ-IJ lijn niet die in 1997 was bedacht...
Gelukkig is dit later toch naar Zuidtangent verandert.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Gelukkig was de IJburg-IJmuidenlijn onderdeel van regionet. Daarmee is het cirkeltje weer rond :')
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Doordat er afwijkende bussen rijden op het 'gewone' net en de 320 is het verschil wel duidelijker. Wel opmerkelijk: er komen extra haltes waardoor het principe van snelle routes met niet teveel haltes weer geweld wordt aangedaan.

Nu weer afwachten hoelang het duurt voordat er een MAN op de 320 rijdt. Zat vandaag weer een zo'n graftakken Ambassador. Als je dat dan vergelijkt met een Volvo naar Almere dan is het verschil groot.
immer kwaliteits posts
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door Jurre »

Vanaf vandaag (17 juli) is er een nieuwe dienstregeling ingegaan bij Connexxion in 't Gooi, heel wat veranderd. Nieuwe lijnen, lijnen geschrapt e.d. Het meest opvallende zag ik daarnet: men rijdt in Hilversum met Fryskers! :evil: In ieder geval op stadslijn 3 (een Lions City is daar nooit vol moet ik toegeven). Daarnaast rijdt er een nieuwe lijn 320 Hilversum-Amsterdam Amstel via Huizen, Blaricum en Muiden, welke ik met zulke dingen zag rijden: http://i56.tinypic.com/28jbscp.jpg. Wel strak. Alle wijzigingen staan op connexxion.nl
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door willy84 »

Op de 108 reed ook een Frysker en op de 100 dacht ik ook (als ik het goed zag). Ook leuk, als je vanuit Hilversum op de carpoolplaats aankomt en in de Bijvank wil zijn dan is de bus net 10 min weg en moet je dus 20 min wachten voor een stukje van 4 minuten :') wat een faal.

Ik zag de 320 van Pauw ook rijden. Precies 0 mensen hadden hun gordel om. :mrgreen:
immer kwaliteits posts
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door Jurre »

Nee serieus, op de 108 ook een Frysker? -o- En de 320 van Pauw, wat bedoel je daarmee?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door willy84 »

Ik bedoel dat, zoals elders al gemeld, een gedeelte van de ritten op de 320 wordt uitgevoerd door Pauw vervoer en zo een heb ik er vandaag gespot. Het is al met al geen verbetering maar ja er zit toch geen drol in de bus hier en de mensen die er nog wel zijn worden weggejaagd met extra overstappen.
immer kwaliteits posts
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Jurre »

Gadver, ik zag op lijnen 2, 3, 105 en 107 ook al een Frysker rijden. Nemen die bestelbusjes heel Hilversum over? :N
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

@willy84 .... en jij deed natuurlijk wel netjes je gordel om?
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door someone-unreal »

Jurre schreef:Vanaf vandaag (17 juli) is er een nieuwe dienstregeling ingegaan bij Connexxion in 't Gooi, heel wat veranderd. Nieuwe lijnen, lijnen geschrapt e.d. Het meest opvallende zag ik daarnet: men rijdt in Hilversum met Fryskers! :evil: In ieder geval op stadslijn 3 (een Lions City is daar nooit vol moet ik toegeven). Daarnaast rijdt er een nieuwe lijn 320 Hilversum-Amsterdam Amstel via Huizen, Blaricum en Muiden, welke ik met zulke dingen zag rijden: http://i56.tinypic.com/28jbscp.jpg. Wel strak. Alle wijzigingen staan op connexxion.nl
Ik zag vandaag ook op de 110 een Frysker rijden. En later weer MAN's. Ik dacht echt: Wat is dit nou weer?
En, je foto is een wagen van de Zaanstreek met een andere voor- en achterkant. De wagens die in t gooi rijden hebben 5700 nummers.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door Jurre »

Die Fryskers zijn inderdaad een drama, ze worden op elke lijn ingezet. Het rijdt voor geen meter en die voorkant ziet er níet uit... 99% mist de bus bij de halte omdat ze denken dat er een bestelbus aan komt rijden.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

En .... in Friesland zijn ze blij dat er weer een aantal Fryskers minder rondrijden én dat deze zijn vervangen door meer fatsoenlijke bussen.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Zonnig schreef:@willy84 .... en jij deed natuurlijk wel netjes je gordel om?
Nee, dat doe ik alleen als ik met m'n vriendin in de auto zit.
immer kwaliteits posts
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door Wubbo »

Jurre schreef:Die Fryskers zijn inderdaad een drama, ze worden op elke lijn ingezet. Het rijdt voor geen meter en die voorkant ziet er níet uit... 99% mist de bus bij de halte omdat ze denken dat er een bestelbus aan komt rijden.
Dus omdat een bus lelijk is is het een drama? En een ding met in koeienletters een lijnnummer + bestemming wordt door 99% (best knap, zo'n getal, na de eerste werkdag waarop ze in het Gooi rijden) van de reizigers in het Gooi niet als lijnbus herkend?

Ik geloof dat het hele Gooi dan maar op inburgeringscursus moet. Of is dit nog niveau onder de inburgeringscursus?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Ik kan me voorstellen dat je zo'n pausmobiel niet helemaal het einde vindt, maar met die reizigersaantallen in 't Gooi kun je niet echt beter verwachten nietwaar?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Overigens vind ik de bestemming van lijn 320 wel wat verwarrend. In Amsterdam staat er al "Hilversum station" op de bus. Terwijl de bus eerst naar Huizen rijdt, en daar de belangrijkste herkomst- en bestemmingsmarkt is voor het deel van die lijn dat naar Amsterdam rijdt.
Was "Hilversum via Huizen" zo moeilijk om te verzinnen bij de invoer van de CXX-systemen.?
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door midnet »

moest je niet 3 secontjes wachten op die nieuwe displays die tegenwoordig de moderne tijden aanduiden? En waar dan door de jaren heen steeds meer bolletje het af laten weten.
Ik meen gelezen te hebben dat ALLE diensten op die nieuwe 320 door Pauw/Pouw (reed ooit ook bij op de 120-Veolia tijden-met afgedankte ex CN bolramers) worden gereden. Maakt ook niet veel zin om zo'n apart type bus door 2 bedrijven te laten rijden?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door tsov »

midnet schreef:(reed ooit ook bij op de 120-Veolia tijden-met afgedankte ex CN bolramers)
¡¿Que?! Veolia reed begin deze eeuw op de 120, de bolramers hebben nooit het einde van CN gehaald. Ik neem aan dat je ander bustype voor ogen hebt...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe dienstregeling Connexxion 't Gooi

Bericht door willy84 »

Wubbo schreef:
Jurre schreef:Die Fryskers zijn inderdaad een drama, ze worden op elke lijn ingezet. Het rijdt voor geen meter en die voorkant ziet er níet uit... 99% mist de bus bij de halte omdat ze denken dat er een bestelbus aan komt rijden.
Dus omdat een bus lelijk is is het een drama? En een ding met in koeienletters een lijnnummer + bestemming wordt door 99% (best knap, zo'n getal, na de eerste werkdag waarop ze in het Gooi rijden) van de reizigers in het Gooi niet als lijnbus herkend?

Ik geloof dat het hele Gooi dan maar op inburgeringscursus moet. Of is dit nog niveau onder de inburgeringscursus?
95% van het Gooi gaat nooit met de bus :6
immer kwaliteits posts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten