Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Lijkt het alleen maar zo, of klopt het dat het leeuwendeel van de ritten op de 320 in de daluren gereden worden door Pauw?
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Heeft iemand al foto's gemaakt van die Citea's op lijn 320?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ja, ze staan op m'n smartphone. Hoe kan ik ze plaatsen?
immer kwaliteits posts
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Tja en in Hilversum vertrekt de 320 van perron B omdat die anders de draai niet kan maken.
Waar gaat dit straks nog meer vastlopen? Zie nu de hele dag nagenoeg lege 320-ers langskomen in Hilversum.
Waar gaat dit straks nog meer vastlopen? Zie nu de hele dag nagenoeg lege 320-ers langskomen in Hilversum.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Euhh twee kleine correcties.
1. Het is Pouw.
2. Het is niet halte B maar A.
Verder zal de 320 nergens "vastlopen" (werkzaamheden daargelaten). Je kan overal prima rijden.
Nee, dan het keren met lijn 105 in Kortenhoef bij de Meenthof. Daar is pas over nagedacht.
Met een Procity lukt het nog wel als er niet gelost wordt bij AH. Maar met een MAN is het toch echt een ander verhaal.
1. Het is Pouw.
2. Het is niet halte B maar A.
Verder zal de 320 nergens "vastlopen" (werkzaamheden daargelaten). Je kan overal prima rijden.
Nee, dan het keren met lijn 105 in Kortenhoef bij de Meenthof. Daar is pas over nagedacht.
Met een Procity lukt het nog wel als er niet gelost wordt bij AH. Maar met een MAN is het toch echt een ander verhaal.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Perron A = is voor de aankomst vlak voor het station
Perron B = voor de 320
Perron C + D = voor de overige lijnen
Perron B = voor de 320
Perron C + D = voor de overige lijnen
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
En ondertussen is lijn 156 nog nooit van een andere halte dan "A" vertrokken. Rijdt die dan als "999 Geen Dienst" weg dan? :')
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik kan hier helaas geen tekening laten zien, maar lijn 156, 121 en 70 vertrekken meestal vanaf de uitstap halte inderdaad. De meest rechter halte, die tegen het station aan, is de uitstaphalte. Staat ook geen DRIS.
Halte A is toch echt voor de 320. Hangt ook een geel bord vooraan de halte.
Halte B,C en D voor de overige lijnen.
Anders was er ook een een halte E geweest.
Dit bevestigd helaas wel weer eens hoe onduidelijk het busstation is in Hilversum.
Halte A is toch echt voor de 320. Hangt ook een geel bord vooraan de halte.
Halte B,C en D voor de overige lijnen.
Anders was er ook een een halte E geweest.
Dit bevestigd helaas wel weer eens hoe onduidelijk het busstation is in Hilversum.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Het is op zich wel een overzichtelijk busstation mits de het eerst vertrekkende bussen vooraan staan. Dat dat laatste niet altijd het geval is... Echt beter kan het niet bij gebrek aan ruimte voor meer halteplaatsen of een fatsoenlijk buffer. Helaas -o-
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik zou graag een visgraat model zien. Heb je ook geen dris meer nodig.
Eind van het jaar komt er wel een nieuw digitaal informatie systeem.
Nou maar hopen dat nieuw ook beter is.
Eind van het jaar komt er wel een nieuw digitaal informatie systeem.
Nou maar hopen dat nieuw ook beter is.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik ben een groot voorstander van eilandbusstations. Er is alleen één groot nadeel: Ze kosten zoveel ruimte.
Het nadeel van een visgraatmodel is dat reizigers overal en nergens staan, lopen en wachten omdat perrons vaak te klein zijn om te wachten, en reizigers daar toch gaan wachten. Overigens is heeft Hilversum volgens mij al een visgraat. Alleen dan wel een beetje vreemd gedraaid. (en met onvoldoende capaciteit)
Het nadeel van een visgraatmodel is dat reizigers overal en nergens staan, lopen en wachten omdat perrons vaak te klein zijn om te wachten, en reizigers daar toch gaan wachten. Overigens is heeft Hilversum volgens mij al een visgraat. Alleen dan wel een beetje vreemd gedraaid. (en met onvoldoende capaciteit)
Laatst gewijzigd door Klaasje op do 21 jul 2011, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ze zouden 8 Haltes naast elkaar moeten hebben. Dan past het precies. En dan de bussen met de neus naar het GWK.
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Maar even voor de duidelijkheid.
Station Hilversum.
Uitstap halte.
Halte A
Halte B
Halte C
Halte D
Het feit dat sommige chauffeurs stoppen op de uitstaphalte om mensen te laten instappen, maakt het er allemaal niet duidelijker op. Deze bestuurders moeten ook gewoon op een halte gaan staan. Maar ja, niks zo eigenwijs als een buschauffeur. (ben er zelf ook 1)
Station Hilversum.
Uitstap halte.
Halte A
Halte B
Halte C
Halte D
Het feit dat sommige chauffeurs stoppen op de uitstaphalte om mensen te laten instappen, maakt het er allemaal niet duidelijker op. Deze bestuurders moeten ook gewoon op een halte gaan staan. Maar ja, niks zo eigenwijs als een buschauffeur. (ben er zelf ook 1)
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Die kwartierdienst op de 320 is top. We reden om 13.20 uit Amsterdam weg met z'n tweeen, top! *bus*
immer kwaliteits posts
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Jij en de buschauffeur of ij en nog een passagier?willy84 schreef:Die kwartierdienst op de 320 is top. We reden om 13.20 uit Amsterdam weg met z'n tweeen, top! *bus*
Bij deze bezetting kunnen ze deze lijn dus ook met Fryskers rijden of zelfs met taxi-busjes! :Y
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Het is wel leuk om in Kortenhoef te zien dat er inmiddels, binnen een afstand van pakweg 400 meter, maar liefst drie haltes zijn (Beatrixweg, Meenthof, Parklaan). Trouwens, de halte Meenthof was men gewoonweg vergeten te plaatsen. Ik rij er elke dag langs opweg naar mijn werk, en zag pas vanaf afgelopen dinsdag dat men die halte had geplaatst. Wel weer vreemd is, dat men de halte Beatrixweg (ri. 's-Graveland/Hilversum) weer heeft ontdaan van de lijnstickers van de 105. Die zaten er eerst wel op, maar nu staat alleen de 206 nog op het bord.ejm301 schreef:Nee, dan het keren met lijn 105 in Kortenhoef bij de Meenthof. Daar is pas over nagedacht.
Met een Procity lukt het nog wel als er niet gelost wordt bij AH. Maar met een MAN is het toch echt een ander verhaal.
Voor het keren bij de Meenthof, tsja, da's echt een maffe situatie. Men had er beter voor kunnen kiezen om de 105 een rondje om de Meenthof te laten maken, maar ja, daar zal in de dienstregeling wel weer geen genoeg tijd voor zijn.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Waar / hoe keert lijn 105 dan in Kortenhoef. Met een Procity kun je bij een kruising (met bijv. een zijstraatje) best even achteruit steken, maar met een MAN Lion's City lijkt me dat moeilijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Lijn 105 keert via het parkeerterrein van de Meenthof. Komende vanuit de richting 's-Graveland tot vlak voor de halte Parklaan, dan links af via de parkeerplaats, parallel aan de Kerklaan, en na plm. 100 meter weer terug de Kerklaan op.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Oké. Nu begrijp ik het.Bedankt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Ik, nog een passagier en de chauffeur.Zonnig schreef:Jij en de buschauffeur of ij en nog een passagier?willy84 schreef:Die kwartierdienst op de 320 is top. We reden om 13.20 uit Amsterdam weg met z'n tweeen, top! *bus*
Bij deze bezetting kunnen ze deze lijn dus ook met Fryskers rijden of zelfs met taxi-busjes! :Y
Moraal van het verhaal: zoals zo vaak betoogd is een kwartiersdienst zwaar overdone tussen de spitsen. Zeker in de vakantieperiode. In de 100/101 ri Carpoolplaats zie ik nu ook haast niemand zitten. Die overstap doet de lijn geen goed.
immer kwaliteits posts
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Tenzij er gelost wordt bij AH. Dan moet er door de woonwijk gereden worden.Bluearrow schreef:Lijn 105 keert via het parkeerterrein van de Meenthof. Komende vanuit de richting 's-Graveland tot vlak voor de halte Parklaan, dan links af via de parkeerplaats, parallel aan de Kerklaan, en na plm. 100 meter weer terug de Kerklaan op.
Leuk met zo'n MAN. Zullen de bewoners ook erg blij mee zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Halte Parklaan heeft men dan neem ik aan een stukje verplaatst? Als ik op streetview kijk zie ik een mooie verhoogde halte (ook kapitaalvernietiging dan) maar daar kom je niet langs als je een rondje via het parkeerterrein maakt.Bluearrow schreef:Lijn 105 keert via het parkeerterrein van de Meenthof. Komende vanuit de richting 's-Graveland tot vlak voor de halte Parklaan, dan links af via de parkeerplaats, parallel aan de Kerklaan, en na plm. 100 meter weer terug de Kerklaan op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Nee hoor, de halte Parklaan is nu alleen in gebruik voor spitslijn 206. Hij staat/zit/ligt nog steeds op dezelfde plaats als op Streetview. Vlak voor deze haltes slaat lijn 105 links af het parkeerterrein op bij het AH-bord.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek
Weet iemand of Lijn 107 ook op ericaweg stopt in huizen staat niet op de Connexxion site.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten