Vervanging CTA's door TBP's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Ik dacht, laat ik maar een nieuw topic openen, dan blijft het een beetje centraal ;)

In Woerden hangt sinds vorige week een T14 aan de achterzijde (en vast ook wel aan de voorzijde), maar het perron heeft nog oude CTA's.

In Amsterdam heeft men nu op spoor 15 een T7 met rijtuigindeling:
Afbeelding

(klik hier als het plaatje het niet doet)

Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Reiziger Delft »

Ziet er goed uit, die treinsamenstelling! Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Ik dacht, laat ik maar een nieuw topic openen, dan blijft het een beetje centraal ;)

In Woerden hangt sinds vorige week een T14 aan de achterzijde (en vast ook wel aan de voorzijde), maar het perron heeft nog oude CTA's.

In Amsterdam heeft men nu op spoor 15 een T7 met rijtuigindeling:
Afbeelding

(klik hier als het plaatje het niet doet)

Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*
Alleen weer even jammer dan dat de rijtuig indeling op 15 hangt en de enige trein waarvoor die vermelding is vanaf 14 vertrekt :lol: (we houden het maar even op startprobleempjes)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door ODRAIL »

Op station Rta zijn de CTA's ook al vervangen door TBP's.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daan »

De rode pijl geeft de plaats aan waar de TBP staat?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ardan »

Hmm, dat ding heb ik al eens eerder gezien, uitstaand dan wel... maar niet in Amsterdam! Geen idee waar wel eigenlijk..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Schiphol stond er ook eentje :wink:
Reiziger Delft schreef:Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.
Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Michael »

KM46 schreef:Op station Rta zijn de CTA's ook al vervangen door TBP's.
Die hangen daar al heel lang. In Juni heb ik ze al zien hangen
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.
In plaats van bakbordjes kan je beter zorgen dat de stationsdienst de blauwe lamp eens gaat gebruiken. zeker bij de treinen die gecombineerd moeten worden, weet de eerst binnenkomende Mcn niet hoeveel bakken het andere treindeel heeft.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Kan zulke informatie ook niet op het dienstkaartje geprint worden? Of staat dat er al op?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Je zit ook nog met de verwarring die kennelijk ontstaat bij de voortreinen waarbij de machinist stopt op dezelfde plek als wanneer het een vleugeltrein zou zijn... daar helpen bakbordjes natuurlijk niet :wink: Net als bij een s2800 die op de A-fase aangekondigd wordt maar vervolgens binnengenomen wordt met geel sein tussen A en B. Een bakbordje 6 voor de A-fase zou immers op een andere plek staan als het bordje 6 voor de gecombineerde A- en B-fase.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Terug ontopic maar weer: Weet iemand of het bord op spoor 6 in Schiphol, wat tot nu toe verstopt zat achter een stuk papier al aanstaat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door microshit »

Sommigen hebben 'm misschien al gezien op Somda, maar op https://docs.google.com/document/d/1g3h ... l=nl&pli=1 is een overzichtje waar ze al vervangen zijn en waar niet. Iedereen is vrij deze up-to-date te houden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Spoor 1 en 2 van Gouda Goverwelle worden op dit moment van nieuwe TBP's voorzien. Is zo te zien nog best wel een klusje, de hele voet waar de oude CTA's aan hingen moet ook vervangen worden door een nieuwe :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door webguy »

Alle CTAs zijn in Arnhem met de renovatie vervangen door TBPs, hangen dus geen CTAs meer...
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door david_meyer24 »

Klopt en spoor 3 en 4 hangen ze er nu ook op Gouda Goverwelle.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Wubbo »

Geldermalsen is ook voorzien.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door microshit »

Stond al genoteerd ;) persoonlijk vind ik het geen gezicht, zo onder de oude kap (evenals Ht)
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door The best »

Ik reed net langs Assen en daar zijn ze ook vervangen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door MdJ »

In Wierden was men vandaag ook bezig. (als enige aan de lijn Apeldoorn-Enschede). Aan spoor 1 hing hij, op spoor 2 was men om 13:00 nog bezig.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Woerden heeft sinds gisteren ook TBP's (tenminste, in ieder geval spoor 5/6 waren 's middags klaar, de andere twee sporen heb ik niet meer goed gezien).

Steeds minder stations met oude flappenbakken :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Mark »

Tot mijn verbazing zag ik dat ze op Utrecht Centraal aan de fonkelnieuwe overkapping op spoor 8/9 nog gewoon de oude flappenbakken hebben opgehangen.
De logica hiervan ontgaat mij even, aangezien er in de hal wel gewoon digitale CTA's hangen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Caspar »

De logica daarvan is dat er nog steeds niet genoeg (en op post ASD bijna geen) omroepers zijn opgeleid om met Infoplus te werken. De converter die tijdelijk draait tussen Bepac en de Infoplusschermen kan een groot station als Utrecht Centraal moeilijk behappen en vliegt er dan vaak (eventjes) uit waardoor bediening niet mogelijk is. Als alle mederwerkers zijn opgeleid, en alle hikjes zijn uit Infoplus, dan zal dus ook de rest volgen qua TBP. Men wil dus een zo kort mogelijke periode dat Bepac de TBP schermen aanstuurd.
Daarom is Amsterdam centraal als laatste aan de beurt :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Maar draait daar (Amsterdam Centraal) nu ook niet al een converter tussen die flappenborden en die LED-borden die in de tunnels hangen? Die zijn vrij uniek, alleen Amsterdam en Rotterdam hebben die.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten