Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Klaasje schreef:Het is een fabeltje dat kantoren zich massaal vestigen op plekken waar ze slecht bereikbaar zijn per auto. In Amsterdam zie je dat goed aan de kantorengebieden langs de Zuidas en in de Bijlmer. Waarom scoort dat goed? Omdat het zowel per auto, als per ov gigantisch goed bereikbaar is. Als je een uur reistijd aanhoud, dan heeft de Bijlmer een bereik van 6,7 miljoen inwoners. Stel je toch voor dat je als bedrijf de beste werknemer uit zo'n grote groep kunt uitzoeken. Succes verzekerd. Als je in Hoorn gaat zitten nog maar 1/5e van dat potentieel. Dan heb ik het nog niet gehad over het eventuele potentieel aan zakelijke klanten.
Echter zijn er nu bedrijven en instellingen bezig naar de Zuidas te verhuizen (bijvoorbeeld vanaf Sloterdijk of Diemen Zuid) terwijl er op de Zuidas dus geen parkeerplek is, en rondom Sloterdijk of in Diemen Zuid wel. De medewerkers blijven vervolgens nog steeds met de auto komen waardoor de Zuidas overspoelt wordt met auto's terwijl daar helemaal geen plek van is. En dan is de snelweg verbreden GEEN oplossing kan ik je zeggen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Toch staan de garages daar (en in de binnenstad) aardig vol tegen dat tarief. Nou kan ik me bij de Zuidas voorstellen dat voor veel mensen de baas het parkeergeld betaalt. Dan maakt het niet meer zo veel uit voor ze.
Parkeerplaatsen zijn serieus een van de meest ruimteverspillende dingen die er zijn. Moet je nagaan. Een plek van 2,40 bij 5 meter. 12 vierkante meter voor een auto. Mijn vorige kamer was 13 vierkante meter. Ruimteverspilling en geldverspilling, op dezelfde plek had ook een kantooreiland kunnen staan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daarom vindt ik mensen die stellen dat het dure ov alleen maar geldverspilling is wel wat hypocriet, de auto heeft namelijk zijn eigen variant. Overigens betekenen de lagere baten van een investering in het ov natuurlijk niet dat je dat maar moet laten. Naarmate de grondprijs duurder wordt, is een efficiënt ov-systeem steeds beter qua kosten in vergelijking tot parkeerruimte. Maar eigenlijk zijn beiden nodig voor een goed vestigingsklimaat van bedrijven.
Dat hoor je mij niet zeggen, alleen ik zie dat de kostprijs voor OV steeds verder toeneemt, terwijl de baten (meer reizigerskilometers) het vooral laten afweten. Kortom, het roer moet om. Zo drastisch als het kabinet wil is wel heel drastisch, maar goed, in de kunst- en cultuursector wordt ook tot op het bot bezuinigd om het maar niet over de zorg te hebben...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website