Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ziet er goed uit, die treinsamenstelling! Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.
Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*
Alleen weer even jammer dan dat de rijtuig indeling op 15 hangt en de enige trein waarvoor die vermelding is vanaf 14 vertrekt (we houden het maar even op startprobleempjes)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Reiziger Delft schreef:Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.
Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.
Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.
In plaats van bakbordjes kan je beter zorgen dat de stationsdienst de blauwe lamp eens gaat gebruiken. zeker bij de treinen die gecombineerd moeten worden, weet de eerst binnenkomende Mcn niet hoeveel bakken het andere treindeel heeft.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Je zit ook nog met de verwarring die kennelijk ontstaat bij de voortreinen waarbij de machinist stopt op dezelfde plek als wanneer het een vleugeltrein zou zijn... daar helpen bakbordjes natuurlijk niet Net als bij een s2800 die op de A-fase aangekondigd wordt maar vervolgens binnengenomen wordt met geel sein tussen A en B. Een bakbordje 6 voor de A-fase zou immers op een andere plek staan als het bordje 6 voor de gecombineerde A- en B-fase.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Spoor 1 en 2 van Gouda Goverwelle worden op dit moment van nieuwe TBP's voorzien. Is zo te zien nog best wel een klusje, de hele voet waar de oude CTA's aan hingen moet ook vervangen worden door een nieuwe :)
Woerden heeft sinds gisteren ook TBP's (tenminste, in ieder geval spoor 5/6 waren 's middags klaar, de andere twee sporen heb ik niet meer goed gezien).
Tot mijn verbazing zag ik dat ze op Utrecht Centraal aan de fonkelnieuwe overkapping op spoor 8/9 nog gewoon de oude flappenbakken hebben opgehangen.
De logica hiervan ontgaat mij even, aangezien er in de hal wel gewoon digitale CTA's hangen.
De logica daarvan is dat er nog steeds niet genoeg (en op post ASD bijna geen) omroepers zijn opgeleid om met Infoplus te werken. De converter die tijdelijk draait tussen Bepac en de Infoplusschermen kan een groot station als Utrecht Centraal moeilijk behappen en vliegt er dan vaak (eventjes) uit waardoor bediening niet mogelijk is. Als alle mederwerkers zijn opgeleid, en alle hikjes zijn uit Infoplus, dan zal dus ook de rest volgen qua TBP. Men wil dus een zo kort mogelijke periode dat Bepac de TBP schermen aanstuurd.
Daarom is Amsterdam centraal als laatste aan de beurt :D
Maar draait daar (Amsterdam Centraal) nu ook niet al een converter tussen die flappenborden en die LED-borden die in de tunnels hangen? Die zijn vrij uniek, alleen Amsterdam en Rotterdam hebben die.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.