Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Michael »

Er is een halte Ericaweg. Maar die ligt een stukje van de Ericaweg af in de Nieuwe Bussummerweg. En daar stopt lijn 107. Ik heb deze info van Google Maps. Dus ik neem aan dat het klopt maar weet het dus niet zeker
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

Nee, de 107 rijdt niet meer via de Nieuwe Bussummerweg naar Bussum, en komt dus niet meer bij de halte Ericaweg. De gegevens op Google Earth, Maps en Streetview kloppen sinds ingang van de nieuwe dienstregeling dus niet meer.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Michael schreef:Er is een halte Ericaweg. Maar die ligt een stukje van de Ericaweg af in de Nieuwe Bussummerweg. En daar stopt lijn 107. Ik heb deze info van Google Maps. Dus ik neem aan dat het klopt maar weet het dus niet zeker
Google loopt altijd een beetje achter :wink:
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Het gaat niet goed met de dienstregeling van lijn 320, de vertragingen zijn zo langzamerhand meer regel dan uitzondering. Zie hier een vertraging van slechts 51 min. (rit 1084 van 09-09-2011).

Ik zie dit alleen maar erger worden!
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Thomas »

Is inderdaad wel een opvallende vertraging, maar de rest van de ritten rijdt nagenoeg op tijd (geen vertragingen >10 minuten op dit moment). Wellicht gewoon een defecte bus (kan altijd een keer gebeuren, dat ligt niet per se aan die lijn) of een foutje in de communicatie tussen bus en wal.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Nu is het inderdaad even redelijk met de vertragingen maar ik zie toch wel regelmatig veel vertragingen van meer dan 10 min. oftewel soms gaat de volgende bus eerder dan de vertraagde bus?!?!?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Waar halen jullie die informatie vandaan?? Zitten jullie zelf in die bus of is dat gewoon van internet?

Mijn ervaring is dat er erg veel speling op lijn 320 zit. Sta vaak 7 min stil op het busstation in Huizen. 3 min bij het ziekenhuis en paar minuten op Muiden. Zelfs als we te laat uit Amsterdam vertrekken is er zat tijd over.

51 min vertraging kan niet. Dan is er iets anders aan de hand zoals een defecte bus ofzo.
immer kwaliteits posts
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Deze informatie kan je zo op internet vinden.

Hieronder een voorbeeld:
http://www.connexxion.nl/reisplanner/di ... &Tijd=1315
of
http://www.connexxion.nl/#zoekdienstregeling

Je ziet dan de vertragingen in een ballonnetje.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Chauf21 »

Als er sprake is van (erg) ruime rijtijden, kan je als chauffeur ook beslissen om wat later te vertrekken (mits toegestaan). Als je als buitenstaander dan de actuele vertrektijden bij een halte (veel) verder op de route bekijkt, kan het zijn dat de bus met vertraging wordt aangegeven terwijl de bus eenmaal bij de halte wel op tijd is. Op papier of digitaal lijkt het dan allemaal wat problematischer en hectischer dan het in werkelijkheid is.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Lijn 320
Rit 1106 Hilversum - Huizen
Datum 14-09-2011

Type bus MAN-Regioliner ipv een Citea en dat is niet de 1e keer!

Mag dit zo maar?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door robinzes »

Had je liever een uitgevallen rit gehad dan? Soms kan het gewoon niet anders, het blijft mensen werk.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door JeePee »

Ik zou hart van Nederland bellen... :roll:
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

ri Amsterdam ook al 2 keer een oldskool MAN gezien. Blijkbaar zit XX net te krap in die wagentjes. En nee volgens mij mag dat niet. Er is dat nieuwe materieel geeist.
immer kwaliteits posts
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Chauf21 »

Als er al sancties op zitten, mag ik hopen dat het laten vervallen van een rit meer kost dan het inzetten van een vervangende bus ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Als het bedrijf dat de provincie NH in het proces van de aanbesteding heeft ondersteund, zich ook bezig houdt met het concessiebeheer heb ik daar wel vertrouwen in. :wink:
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Het is sowieso apart dat XX een deel van de 320-ritten uitbesteed aan Pouw omdat de bussen zo duur zijn!
Blijkbaar heeft men dan nog te krap ingekocht of kan men misschien niet de MAN-Regio ex 315 inzetten als reserve.
De kleur klopt misschien niet en ze zijn niet nieuw maar ze kunnen wel 100 rijden!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

Zonnig schreef: De kleur klopt misschien niet en ze zijn niet nieuw maar ze kunnen wel 100 rijden!
Nou poe poe 100 km/u. Dat kunnen zo'n beetje alle openbaar vervoer bussen. Slecht argument.
For Your Railroad Adventures
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Mogen 100 en zijn daar voor ingericht!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Ze voldoen alleen niet aan meerdere concessie-eisen. Conclusie: gaat niet door.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Conclusie: xx heeft nét te weinig bussen aangeschaft en faalt dus weer. Hulde! -o-
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Naja, als een andere bus inzetten bij een gat door bijvoorbeeld een defect falen is.. Dan wil ik geen ov-bedrijf hebben. :X
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Die bussen zijn gloednieuw dus veel mag er niet defect zijn. Daarnaast moet er rekening worden gehouden met extra wagens vanwege onderhoud. :wink: Als er nou achter elkaar 3 bussen craschen dan heb je een ander verhaal maar je kunt niet structureel niet aan de concessie eisen voldoen vanwege gepland onderhoud oid. Je moet een explotatieve reserve hebben.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Suus »

Nieuwe bussen hebben blijkbaar even tijd nodig om erin te komen. Dat was al zo met de Citea's in Zaandam en ook in het Gooi heb ik al twee kapotte Citea's aangetroffen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door MdJ »

Zonnig schreef:Blijkbaar heeft men dan nog te krap ingekocht of kan men misschien niet de MAN-Regio ex 315 inzetten als reserve.De kleur klopt misschien niet en ze zijn niet nieuw maar ze kunnen wel 100 rijden!
Nou, het schijnt dat die bussen ontzettend zuipen... Vandaar dat er nog steeds mercedessen op lijn 350 rijden en niet zijn vervangen door deze MAN's.
Bij twijfel: gebruik beton.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de Lions-Regio behoorlijk zuipt maar als reserve voor de 320 lijkt het mij beter dan de Lions-City. De regio is ingericht om 100 te mogen rijden en de City niet! Je hoeft dan in elk geval (nog) geen nieuwe bussen aan te schaffen, zeker omdat XX zelfs niet het geld had om zelf voldoende Citea's te kopen (Pouw moest de rest kopen en rijden).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten