Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
webguy schreef:Denk dat het meer een kwestie is hoe kleurenblind je bent...
Nou dankjewel Webguy! _O-
Nou ja, sommige bussen zijn nou eenmaal erger verkleurd dan de andere...
Zo kwam ik toen ik onderweg naar huis was op de Van Nijenrodeweg een 310 die naar mijn mening heel erg verkleurd was (oranje) en toen ik weer thuis was kwam ik een 300 tegen met een wat rooier kleurstelling.
Overigens valt me op dat (voor mijn gevoel) de bussen op foto's veel minder verkleurd zijn dan in het echt. Bovendien vind ik de abri's en het interieur van de bussen helemaal niet verkleurd, dat is gewoon overduidelijk rood. Maar bij de bussen vind ik de kleurstelling echt veel meer oranje ogen...
Maar het zal vast wel aan mij liggen...
PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
Had het eigenlijk meer over de verslaggever, het was niet persoonlijk bedoeld. De cijfers liegen er niet om dat mannen (overgrote meerderheid hier) nou eenmaal vaker kleurenblind zijn.
testtest schreef:Sinds 11 december 2011 (gisteren dus) rijdt EBS het openbaar vervoer in de Regio Waterland (tussen Amsterdam, Purmerend en Edam), met onder meer een hele vloot gloednieuwe R-net bussen).
In totaal staan er al 150 EBS-bussen op Busfoto.nl
Mooie foto's! :pos:
Geloof dat ik binnenkort ook maar eens een kijkje moet gaan nemen samen met JM. Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden...
Dale schreef:Geen geluid meer bij stop knopjes.
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
De officiële kleur van R-net/Regionet is naar mijn weten ook rood/grijs. Maar rood verkleurt nou eenmaal snel. Vooral als voertuigen met een rode kleur voor lange tijd buiten staan, in de volle zon. Zet maar eens een rode auto buiten neer, zonder te behandelen, dan is die auto binnen een paar weken lichter van kleur en meer oranjeachtig en later zelfs mogelijk bijna roze (hebben wij bij onze oude auto iig ook zo gehad).
Maar heb nog een afkorting gevonden van EBS. Tenminste dat vind EBS van zichzelf :S. Echt Bewust Schoon.
Stond net op 't CS en gelijk maar effe de nieuwe boog van binnen te bewonderen, maar wat een speelgoedbusjes zeg die van EBS! Het lijkt net alsof ze van goedkoop plastic gemaakt zijn. Vooral door die voorkant en grijze casing rondom de achterlichten. Heel apart.
Vind trouwens errug leuk om dat geel weer terug te zien in het straatbeeld. Goede keuze wat mij betreft!
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 13 dec 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het overigens erg netjes dat ze op de site wel zo netjes zijn om te vermelden dat ze na de goede start van zondag last hebben van opstartprobleempjes. Niet dat alle reizigers daar zullen kijken, maar het houdt je bedrijf nog wel transparant :pos:
TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Bij de MAN's van Connexxion doen de stopknoppen het prima, er zit alleen een tijdschakelaar op.. Dus hard drukken heeft geen zin, gewoon wat langer vasthouden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Volgens mij kunnen die geluiden worden uitgezet (of zeg ik nu iets heel doms ).
Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Volgens mij kunnen die geluiden worden uitgezet (of zeg ik nu iets heel doms ).
Was het maar zo in die Vdlletjes die zorgen er met hun magnetrongeluid gelijk voor dat ik trek krijg. :N
Jouw magnetron maakt het geluid van een ontspoorde gong?
Stopgeluid vind ik toch wel vrij nuttig als ik eerlijk ben, als blinde weet je dan dat de bus toch gaat stoppen of dat je een andere stopknop moet zoeken. Aan de andere kant was het stopgeluid van de Scania's bij Arriva waar-de-loos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Jouw magnetron maakt het geluid van een ontspoorde gong?
Stopgeluid vind ik toch wel vrij nuttig als ik eerlijk ben, als blinde weet je dan dat de bus toch gaat stoppen of dat je een andere stopknop moet zoeken. Aan de andere kant was het stopgeluid van de Scania's bij Arriva waar-de-loos.
Ben ik niet met je eens. Ik vond zelf het geluid van de VDL bussen waardeloos. Bij mij klonk het toch echt als een magnetron. Maar als jij zegt dat het een ontspoorde gong was. Dan geloof ik jou ook. Ieder hoort het geluid anders. *bus*
TLP schreef:Bij andere vervoerders zijn die al zo vaak stuk, het heeft toch nauwelijks zin. Dat wordt gewoon ff kijken of je goed gedrukt hebt. Bovendien: als de knopjes in de MAN's van CXX het goed doen, ontstaat er een keihard en vervelend geluid... :X
Bij de MAN's van Connexxion doen de stopknoppen het prima, er zit alleen een tijdschakelaar op.. Dus hard drukken heeft geen zin, gewoon wat langer vasthouden...
Ze doen het opzich prima, maar dít klopt alleen niet helemaal:
PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
off topic: die borden zijn helemaal niet verkleurd. De oude borden, die tot 1988 geplaatst waren, hadden een oranje binnenkant, en die daarna zijn geplaatst een gele...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daniel schreef:Het is volgens mij trouwens überhaupt de eerste vervoerder in Nederland die een dergelijke mededeling op z'n site zet :pos: Echt Betere Service
Het is een jong en ambitieus bedrijf. Dat zag je ook bij de introductie van Q-buzz, een bedrijf dat ineens een stapje extra doet voor de klant. :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
"Ns" is geen correcte spelling, het is "NS". GVB heeft er ook 8 jaar over gedaan om "Centraal station" in "Centraal Station" te veranderen in de Combino's.
PS: oh ja, zijn jullie het er dan wél mee eens dat sommige voorrangsborden verkleurd zijn naar rood i.p.v. geel??
off topic: die borden zijn helemaal niet verkleurd. De oude borden, die tot 1988 geplaatst waren, hadden een oranje binnenkant, en die daarna zijn geplaatst een gele...
Tot 1988 werden ook gele voorrangsborden geplaatst. Het verschil zat hem in het feit:
- gele voorrangsborden voor provinciale wegen
- oranje voorrangsborden voor binnen de bebouwde kom
Het oranje bord is inderdaad te komen vervallen vanwege slechte zichtbaarheid en onduidelijkheid.
Toch nog even off topic.
In het RVV 1966 waren de voorrangsborden oranje.
In de 80-er jaren is dat vervangen door geel.
Reden was de zwakke kleur van het oranje; dit bleekte erg uit.
Ook de omleidingsborden zijn toen van oranje naar geel gegaan.
Alleen de route gevaarlijke stoffen (balbord) is oranje gebleven.
De overgang van oranje naar geel was een uitsterf constructie. Kan daarom geweest zijn dat provincie eerder de borden had vervangen dan gemeente maar er was geen verschil tussen wegbeheerders geregeld.