Vervanging CTA's door TBP's #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door TLP »

Sorry, ik loop misschien wat achter. Hoeveel procent van de Nederlandse stations is nu eigenlijk al volledig voorzien van die TBP's?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Geert »

Volgens mij is het gemakkelijker om de stations te tellen die nog niet helemaal voorzien zijn, inmiddels zijn de meeste stations volgens mij voorzien met uitzondering van Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Schiphol en Gouda. Zijn er nog andere stations met CTA's?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Ardan »

Heino, Raalte en Nijverdal weet ik niet.. Ze hebben CTA's, maar of die inmiddels vervangen zijn, lijkt me wel maar weet het niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daniel »

@Geert: Utrecht Centraal is volledig voorzien sinds spoor 8 weer in dienst is. CTA's die daar nog hingen zijn vervangen door TBP's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Suus »

Gouda is gewoon maar half gedaan, heel typisch inderdaad. Maar ach, ze doen in Gouda vaker half werk. Bij de verbouwing van de kiosk naar zelfbediening zijn ze bijvoorbeeld vergeten die oude knar te ontslaan, die geeft namelijk nog steeds prioriteit aan het doorbellen van de bestellijsten in plaats van aan haastige klanten -o-

En op Schiphol was vorige week nog helemaal niets gebeurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Wubbo »

Gouda is inmiddels geheel voorzien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daniel »

Houten is ook voorzien (zover nog niet bekend). Waarbij opviel dat "Utrecht Lunetten" er onafgekort op stond terwijl het evenveel letters tellende Utrecht Overvecht wel afgekort wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Tochjo »

Dat telt niet evenveel letters? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daniel »

Ehm tja, niet helemaal goed geteld... maar ze hebben beide meer dan 15 letters wat voor tussenstations als maximum gehanteerd werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Tochjo »

Ik dacht dat zestien tekens het maximum was? Utrecht Overvecht wordt afgekort tot Utrecht Overvcht, wat ook zestien tekens heeft, net als Utrecht Lunetten.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door VIRM »

Bee schreef:En op Schiphol was vorige week nog helemaal niets gebeurt.
Ik was gisteren nog op Schiphol en ik zag nog steeds de oude CTA's hangen.
Ik ben overigens benieuwd wat ze precies gaan doen op sporen 1/2 en 5/6. Schiphol heeft namelijk dat superhandige *kuch* systeem waarbij de treinen op die sporen heel kort van tevoren worden aangekondigd; dat lijkt mij niet superhandig als niet alle stations op het scherm passen...
Beul van de blindegeleidelijn
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daelea »

VIRM schreef:Ik ben overigens benieuwd wat ze precies gaan doen op sporen 1/2 en 5/6. Schiphol heeft namelijk dat superhandige *kuch* systeem waarbij de treinen op die sporen heel kort van tevoren worden aangekondigd; dat lijkt mij niet superhandig als niet alle stations op het scherm passen...
Op Amsterdam Zuid wordt met hetzelfde systeem gewerkt, opzich zijn hier ook geen problemen? Alleen het balkje met "Volgende trein ..." staat er niet. Bedoel je dat er dan te weinig tijd is om door alle stations te scrollen? Want de meeste series passen op Asdz in z'n geheel op de TBP, zonder scrollen, omdat dat onderste balkje ontbreekt
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Vinny »

Het is nu kerstvakantie he, waardoor er niets gebeurt. Schiphol zal dan wel begin volgend jaar aan de beurt komen. Ze hebben de deadline van eind 2011 dus niet gehaald. Ach "what else is new" in de spoorsector zullen we maar zeggen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Amazonous »

Ardan schreef:Heino, Raalte en Nijverdal weet ik niet.. Ze hebben CTA's, maar of die inmiddels vervangen zijn, lijkt me wel maar weet het niet.
Heino heeft al maanden geen CTA en geen TBP. Wel hebben ze de plastic bordjes met een erop geplakte 1 en 2 (waarom niet 27 en 28? :]) vervangen door fatsoenlijke borden.

Groet.
Laatst gewijzigd door Amazonous op wo 11 jun 2014, 04:54, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door R-Flow »

Daniel schreef:Houten is ook voorzien (zover nog niet bekend). Waarbij opviel dat "Utrecht Lunetten" er onafgekort op stond terwijl het evenveel letters tellende Utrecht Overvecht wel afgekort wordt.
Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daniel »

Muiderpoort, Sloterdijk, Bijlmer ArenA en Lelylaan worden afgekort, maar Amsterdam Amstel weer niet. Een serie die in Holendrecht stopt heb ik nog niet op een TBP bekeken, dus die weet ik niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door MdJ »

Utrecht Lunetten heeft 16 letterplaatsen nodig, Utrecht Overvecht 17 (beide inclusief spatie). En die laatste is er dus 1 "teveel"
...

Amsterdam Amstel heeft er ook 16 nodig, andere stations meer wat dus "teveel" is.
Bij twijfel: gebruik beton.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daan »

R-Flow schreef:Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Voor de zoveelste keer: omdat er in het systeem ruimte is voor 16 tekens, inclusief spaties. Langere namen worden dus afgekort, of er nou ruimte op de TBP is of niet.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Edwin »

Wat is eigenlijk het verschil tussen de TBPs die schuin hangen, meestal op overdekte gebieden, en de rechte TBPs(?) die uit 2 schermen bestaan. Zag namelijk gister op Amsterdam CS schuine TBPs onoverdekt hangen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
larsie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 sep 2011, 19:09
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door larsie »

Edwin schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen de TBPs die schuin hangen, meestal op overdekte gebieden, en de rechte TBPs(?) die uit 2 schermen bestaan. Zag namelijk gister op Amsterdam CS schuine TBPs onoverdekt hangen.
Precies wat je zelf al concludeert. De 'schuine' TBP's zijn bedoelt voor overdekte gebieden, ze hebben een lagere helderheid en zijn daardoor minder goed leesbaar onder volle zon dan de 'rechte' modellen.

Die schuine op Amsterdam CS zullen neem ik aan tijdelijk zijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daniel »

Men heeft zo te zien gewoon rekening gehouden met eventuele toekomstige overkappingen enzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Gouda is gewoon maar half gedaan, heel typisch inderdaad. Maar ach, ze doen in Gouda vaker half werk. Bij de verbouwing van de kiosk naar zelfbediening zijn ze bijvoorbeeld vergeten die oude knar te ontslaan, die geeft namelijk nog steeds prioriteit aan het doorbellen van de bestellijsten in plaats van aan haastige klanten -o-
Die oude knar liep er 20 jaar geleden ook al. Ik denk dat hij ondertussen rijp is voor de vut of pensioen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door reisthijs »

Daan schreef:
R-Flow schreef:Dat viel mij laatst ook al op. Weet effe niet meer 1,2,3 welk Amsterdams station nou werd afgekort terwijl er nog meer dan genoeg ruimte was. Maar dacht toen ook bij mezelf waarom wordt dat nou afgekort?? :?
Voor de zoveelste keer: omdat er in het systeem ruimte is voor 16 tekens, inclusief spaties. Langere namen worden dus afgekort, of er nou ruimte op de TBP is of niet.
Met die verklaring komen we dus niet veel verder, dat levert alleen maar nieuwe vragen: Waarom is er geen rekening gehouden met namen van meer dan 16 tekens, die dus best vaak voorkomen? Beetje slechte systeemkeuze zoals het nu is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Geert »

Die beperking van 16 tekens is inderdaad niet heel handig, maar als het systeem 16 tekens voorschrijft kun je niet voor één station een uitzondering maken (de software is immers gelijk). Elke keer hier melden dat station X raar wordt afgekort is dus niet nodig, aangezien dat niet per station wordt besloten maar omdat alle stations afgekort worden tot 16 tekens of minder. Pas als de software en achterliggende database zijn aangepast is dit probleem verholpen, maar tot die tijd zullen er nog wel meer rare afgekorte namen op de schermen staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's #2

Bericht door Daniel »

Nouja, in veel gevallen zijn er toch echt wel degelijk betere oplossingen mogelijk binnen die 16 tekens. Met iets als R'dam Alexander blijf je bv. binnen de 16 tekens en weet ook iedereen waar je het over hebt terwijl je geen gek afgebroken stationsnamen hebt.
Al helpt dit weer net niet voor sommige stations. A'foort Schothorst blijft bv. te lang op deze manier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten