geen OV meer op 9292!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Die 9292Pro Android app is totaal nog niet geupdate toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Nog niet nee, maar scheen wel te gaan gebeuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Edwin schreef:Jullie enig idee hoe ik een Metrostation Kralingse Zoom kan vinden? Het lukt mij tot op heden niet namelijk. Daarnaast moet je voor de bushalte HES, Rotterdam wel heel veel karakters invullen voordat ie 'm vindt.
Probeer de afkorting. Dat wilt ie van veel metrostations (ook de Amsterdamse) gewoon pakken. Dus voor Kralingse Zoom gebruik je KLZ.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Die 9292Pro Android app is totaal nog niet geupdate toch?
Hij heeft laatst wel eens een update gehad, maar wat er precies veranderd is, weet ik niet. Alleen weet ik dat hij het toen een halve dag niet deed (en niet alleen bij mij als reacties in de Market mag geloven).
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door zone5324bericht... »

blijf het een vervelende site vinden die nieuwe site van 9292...

moet vanmiddag om 17:05 op de Slinge wezen.
kies ik keurig de voor mij dichtsbijzijnde halte (dus niet mijn eigen adres), laat dat stomme programma me eerst 15 minuten lopen...

het is, dat ik nog even verder kijk dan m'n neus lang is, want 3 minuten eerder weg, kan ik wel gewoon vanaf m'n eigen halte vertrekken...

in de oude versie, als ik dan m'n eigen halte koos, werd ik niet meer naar een halte 15 minuten lopen verder gestuurd...

ik blijf erbij, dat ze z.s.m. de keuzemogelijkheid voor de haltes terug moeten zetten...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Edwin »

hauptbahnhof schreef:
Edwin schreef:Jullie enig idee hoe ik een Metrostation Kralingse Zoom kan vinden? Het lukt mij tot op heden niet namelijk. Daarnaast moet je voor de bushalte HES, Rotterdam wel heel veel karakters invullen voordat ie 'm vindt.
Probeer de afkorting. Dat wilt ie van veel metrostations (ook de Amsterdamse) gewoon pakken. Dus voor Kralingse Zoom gebruik je KLZ.
Ik korte Kralingse Zoom altijd al af tot KZ maar zal er KLZ van maken. Wel onhandig weer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Ja, je moet de officiële afkortingen gebruiken. Kwam er een keer per toeval achter toen ik een metrostation ook niet erop kreeg (in Amsterdam).

Dit werkt alleen niet voor alle metrostations!
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door zone5324bericht... »

nee en ze hebben soms metro + naam en soms naam + metro als haltenaam ingevoerd...

als je dan het metro verkeerd bij de naam zet, krijg je niet wat je moet hebben...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

Heb ik bij KLZ ook geprobeerd maar kreeg het toch niet eruit...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Justin »

webguy schreef:Die 9292Pro Android app is totaal nog niet geupdate toch?
Ik hoop toch wel dat ze iets doen aan de horizontal view :\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

De nieuwe site is wel een achteruitgang zeg -o-

standaard vertreklocatie kan niet meer
eerder gekozen bestemmoingen krijg je niet meer

moet telkens opnieuw het wiel uitvinden :N Waarom kan dat nou nooit eens GOED? Leuk dat de interface er gelikter uitziet, maar als ik een gelikte interface wil zien ga ik naar andersoortige sites :X
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Denk eerder dat het probleem is dat ze de afgelopen 10 jaar niks hebben gedaan...

Overigens is de interface op sommige punten inderdad slechter geworden, en is de planner erachter niet beter geworden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door VIRM »

Het begint te wennen, maar toch twee irritatiepunten:
1. Half uurtje geleden wilde ik een reis naar Amsterdam voor morgen plannen. Hij herkende de straat niet waar ik moest zijn. Lekker. :(
2. Je kan iets van 2 keer op 'eerdere reismogelijkheid' of 'latere reismogelijkheid' klikken en dat vindt hij het wel welletjes en doet niks meer. Niet handig!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

VIRM schreef:Het begint te wennen, maar toch twee irritatiepunten:
1. Half uurtje geleden wilde ik een reis naar Amsterdam voor morgen plannen. Hij herkende de straat niet waar ik moest zijn. Lekker. :(
2. Je kan iets van 2 keer op 'eerdere reismogelijkheid' of 'latere reismogelijkheid' klikken en dat vindt hij het wel welletjes en doet niks meer. Niet handig!
Puntje 1 komt bekend voor? Had in Nijmegen hetzelfde. Alleen zocht ik naar een halte. Ik typte de letterlijke naam in...hij vond niks. Later kreeg ik het reisadvies alsnog en de halte staat net zo weergegeven als ik hem ingetypt had...waarom kan hij dan niet meteen die halte geven?
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door zone5324bericht... »

maar ze zijn bij 9292 ook niet consequent wat betreft de schrijfwijze van een straat.

ik moet af en toe een reisadvies opvragen om naar het Van Goghplantsoen te gaan, maar bij 9292 staat dit te boek als v goghplantsoen...
als je dan van ipv v intikt snapt de site het in eerste instantie niet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Er gloort hoop, het schijnt dat Google binnenkort ook met een OV-routeplanner voor geheel Nederland gaat komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Fles »

zal tijd worden, want dat 92 ding faalt vanuit alle mogelijke hoeken en standen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Bee schreef:Er gloort hoop, het schijnt dat Google binnenkort ook met een OV-routeplanner voor geheel Nederland gaat komen.
Google bevestigd overigens niet dat er een deal is met 9292, waar de data vandaan zou komen, oftewel, we zijn nog nergens...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Mark »

Ding laat mij bij bepaalde adviezen een kwartier lopen terwijl als ik 5 minuten eerder wegga gewoon naar een halte voor de deur kan reizen.
Hoe kan ik een reis naar een sprecifieke halte plannen, of kan dat helemaal niet meer?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Je kan je halte invoeren als start/eindpunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Mark »

Dat probeer ik, maar dan laat ie me vanaf een metrostation alsnog een kwartier lopen naar die halte. Nee, ik vind deze site absoluut geen vooruitgang.
Waarom moet iets wat er eenvoudig uitziet en goed werkt altijd vervangen worden door een nieuwe 'hippe' layout die veel minder gebruiksvriendelijk is?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door isadora »

webguy schreef:
Bee schreef:Er gloort hoop, het schijnt dat Google binnenkort ook met een OV-routeplanner voor geheel Nederland gaat komen.
Google bevestigd overigens niet dat er een deal is met 9292, waar de data vandaan zou komen, oftewel, we zijn nog nergens...
Dat in tegenstelling tot:

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ies-144098
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Dat bericht is overgenomen van hier http://webwereld.nl/nieuws/109337/googl ... -data.html
maar zonder bronvermelding, en daar staat dus weer wel dat Google niks bevestigt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door hauptbahnhof »

De wonderen zijn de wereld niet uit. 9292 geeft nu ook de directe overstap tussen M50 en M53 op Van der Madeweg.

Vroeger gaf hij dat helemaal niet aan van en naar de Geintak richting CS (50 > 53). van en naar de Ringtak/Gaasperplas had je een overstap naar de volgende metro en niet de aansluitende (10 min buiten de spits en 7,5 min in de spits).
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door TheKnitter »

zone5324bericht... schreef: kies ik keurig de voor mij dichtsbijzijnde halte (dus niet mijn eigen adres), laat dat stomme programma me eerst 15 minuten lopen...
Herkenbaar. Heb het zelf in Zwijndrecht. Selecteer ik halte Fazantplein, laat dat ding mij lopen (15 minuten?!?!) naar halte Sweelinckplantsoen, om daar met baggerlijntje taxibus 17 naar station Zwijndrecht te karren. Terwijl ik vaak enkele minuten eerder de bus gewoon kan nemen vanaf de halte Fazantplein.

Maar ik keek nu weer, en "ineens" krijg ik lijntje 17 niet meer te zien. Vorige week nog wel 3x gehad...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten