Dienstregeling 2013
Re: Dienstregeling 2013
Waarom? Leg eens uit..?
Re: Dienstregeling 2013
Is het niet gebruikelijk dat de NS in januari een dienstregelingsvoorstel ter advisering aan het LOCOV legt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013
Omdat (zo te zien) de 1600/11600 aansluit op de 11700/1700, aangezien er anders geen halfuursdienst is naar Twente.Klaasje schreef:Waarom? Leg eens uit..?
Voor de kwartiersdienst tussen Amf en Ut, moet de 500/12500 hier dus een kwartier van verschoven liggen.
Conclusie: een kwartier overstaptijd in Amf op de relatie Rtd --> Twente.
Wat wel kan, is: met de 2800 naar Gouda en daar overstappen op de 1600/11600 en (in het tweede geval) in Amf overstappen op de 1700.
Het is vanuit Rtd naar Twente (vv) dus ofwel overstappen in Gouda, ofwel een kwartier wachten in Amersfoort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2013
Hoe groot acht je de kans dat het niet mogelijk is om ieder kwartier van Amersfoort naar Rotterdam te reizen?
Re: Dienstregeling 2013
Ehm, Rotterdam - Amersfoort blijft 4x/uur: 2x/uur rechtstreeks en 2x/uur met een overstap (Gouda of Utrecht).
Ik weet niet of het blijft dat de 2000 en 2800 's avonds niet rijden, maar dan is het 's avonds dus sowieso een kwartier wachten (in Amersfoort, Utrecht of Gouda) op de verbinding Twente - Rotterdam.
Ik weet niet of het blijft dat de 2000 en 2800 's avonds niet rijden, maar dan is het 's avonds dus sowieso een kwartier wachten (in Amersfoort, Utrecht of Gouda) op de verbinding Twente - Rotterdam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
In de plannen van NS was tot nu toe altijd sprake van een IC Rotterdam-Enschede. Ik zie niet waarom dat nu ineens veranderd zou zijn.
In die voorlopige treinnummerlijst voor 2013 staat gewoon net als in die van 2012 een serie 21700 (Rtd - Ut) vermeld als vleugeltrein voor de 1700 Gvc - Es.
In die voorlopige treinnummerlijst voor 2013 staat gewoon net als in die van 2012 een serie 21700 (Rtd - Ut) vermeld als vleugeltrein voor de 1700 Gvc - Es.
De afgelopen twee jaar was dat in februari. Laten we daar liever op wachten in plaats van nu voorbarige conclusies te trekken.Vinny schreef:Is het niet gebruikelijk dat de NS in januari een dienstregelingsvoorstel ter advisering aan het LOCOV legt?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Dan vraag ik me toch af wanneer die 2800 moet gaan rijden, of is dat al een vorm van ETMET? De 1700 verschuift immers een kwartier in 2013, dus als die naar Rotterdam zou gaan heb je al een kwartiersdienst (samen met de trein uit Zwolle die via de Veluwelijn naar Rotterdam gaat)reisthijs schreef:In de plannen van NS was tot nu toe altijd sprake van een IC Rotterdam-Enschede. Ik zie niet waarom dat nu ineens veranderd zou zijn.
In die voorlopige treinnummerlijst voor 2013 staat gewoon net als in die van 2012 een serie 21700 (Rtd - Ut) vermeld als vleugeltrein voor de 1700 Gvc - Es.
Als die serie 2800 alleen bedacht is als aansluiting op de 11700 die Gvc-Amfs zou doen (kan ik me qua capaciteit wat bij voorstellen, zeker in het dal) dan wordt het helemaal een complete chaos aan treinseries.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Inmiddels is de definitieve treinnummerlijst beschikbaar op de ProRail-site. Opvallende dingen daarin...
- s800 op Maastricht - Schagen, s3500 Heerlen - Schiphol (wist niet dat dat plan er al door was?)
- trein Den Haag - Breda - Brussel is eruit, i.p.v. daarvan een HSA pendel 1100 Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal en een 1200 Breda - Antwerpen
- Invulling van de NoordOost grotendeels als de eerste plannen:
- 500 Rotterdam C. - Groningen (via Veluwelijn)
- 700 Den Haag C. - Groningen (via Hanzelijn)
- 1500 Enkhuizen - Amersfoort (- Deventer)
- 1600 Schiphol - Enschede
- 1700 Den Haag C. - Enschede
- 2000 Den Haag C. - Utrecht C.
- 2800 Rotterdam C. - Utrecht C.
- 11600 Schiphol - Amersfoort Schothorst
- 11700 Den Haag C. - Amersfoort Schothorst
- 12500 Rotterdam C. - Leeuwarden
- 12700 Den Haag C. - Leeuwarden - Nieuw onder de Hanzelijnseries is de 12600 Den Haag C. - Amsterdam C. - Groningen/Leeuwarden met als omschrijving dat het een superdal combiserie 2600 + 700/12700 is. Volgens berichten op Somda zou deze tussen Lelystad en Zwolle ook nog als stoptrein rijden t.v.v. de 4600 (Sprinter Amsterdam - Lelystad - Zwolle)!
- Flevolijn: nieuwe doorkoppeling in de vorm van een 2600 Den Haag C. - Amsterdam C. - Lelystad, spitstoevoeger Lelystad - Schiphol via Zuidtak wordt de 2400
- s5700 doorgetrokken van Hoofddorp tot aan Den Haag C.
- s5800 doorgetrokken van Amsterdam C. naar Hoofddorp
- 6100 als nieuwe serie Utrecht C. - Woerden (naar Woerden Molenvliet wanneer keervoorziening gereed is)
- Volgens trajectvermelding gaan enkele late 7400'en door tot aan Den Helder!
- Sprinter Leeuwarden - Wolvega wordt de 9000
- De sprinters ten zuiden van Dordrecht krijgen in het dal een betere regelmaat: in de spits de s5000 2x/uur Den Haag C. - Breda en de s5100 2x/uur Den Haag C. - Roosendaal, in de daluren is er 1x/uur een 15100 Den Haag C. - Breda die aannemelijk in plaats van de tot Dordrecht rijdende 5100 komt. Zodoende dus dan een nette halfuursdienst op Ddzd en Zlw.
- Nieuwe serie 24100 Rotterdam C. - Vlaardingen C. De huidige spitspendelserie vervalt echter niet, wil men daar dan 6-8x/uur gaan rijden? Er komt ook nog een losse trein 24217 Vlaardingen C. - Rotterdam C. voor in de lijst.
- Opvallend is de 30500 Arnhem - Zevenaar (door Hermes, met Breng op de treinen en gezien de lijst op attest van Connexxion )
- Tot slot staan er zelfs LM ritten t.b.v. ontijzeling bovenleiding voor Arriva, Veolia en Connexxion in de lijst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling 2013
Gaat Maastricht - Schagen het standaardtraject worden (al dan niet op ma t/m za overdag zoals nu tot Alkmaar) of blijft dat zoals nu, alleen naar Schagen in de spits?
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Sgn staat tussen haakjes, dat lijkt dus gewoon zoals nu te blijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013
Wat wordt de nieuwe ligging van de s140? Ik had vernomen dat niet meer in het binnenlandse IC-verkeer opgenomen zou worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013
De s140 wordt in de s1500 geïntegreerd. De s1500 wordt op die momenten afgekapt op Asd.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling 2013
Als de s3500 vanaf Heerlen gaat rijden, wat gebeurt er dan met de huidige s3500 ?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Die gaat dan in de nieuwe s3500 op natuurlijk... betreft hier een mogelijke uitbreiding tot kwartiersdienst tussen Eindhoven en Sittard d.m.v. verlenging van de huidige 3500.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling 2013
Laat maar. Ik heb iets te snel mijn vraag gesteld. Ik had in gedachten dat s3500 vanuit Nijmegen naar Schiphol ging. My mistake :X
Re: Dienstregeling 2013
Gaat de 1500 in de dalperiode kopmaken om amf of wordt er nog ergens heengestoken? Gezien Amfs nu bezet gaat worden door twee andere series.
immer kwaliteits posts
Re: Dienstregeling 2013
Ik denk net als de s2800 nu: als er niet naar Deventer wordt doorgereden, wordt er kopgemaakt in Amersfoort.
Als de s140 geïntegreerd wordt in de 1500, gaat deze dus via Amsterdam Centraal naar Schiphol rijden neem ik aan?
En ik kan die 11600 (Schiphol-Amersfoort Schothorst) niet zo goed plaatsen, wordt dat een sprinter of een intercity?
Edit: o, wacht, ik zie het denk ik al: Het zal 1x per uur de 1600 (Schiphol-Enschede) worden en 1x per uur de 11600 (met aansluiting op de 1700).
Als de s140 geïntegreerd wordt in de 1500, gaat deze dus via Amsterdam Centraal naar Schiphol rijden neem ik aan?
En ik kan die 11600 (Schiphol-Amersfoort Schothorst) niet zo goed plaatsen, wordt dat een sprinter of een intercity?
Edit: o, wacht, ik zie het denk ik al: Het zal 1x per uur de 1600 (Schiphol-Enschede) worden en 1x per uur de 11600 (met aansluiting op de 1700).
Re: Dienstregeling 2013
Die laatste lijkt mij een IC worden. Voor het halve uur dat er geen IC naar Enschede gaat. Nu de trein naar Groningen/Leeuwarden via de Hanzelijn gaat, moet er toch een vervanger komen tussen Schiphol en Amersfoort.
Voor het doorrijden van de 140 naar Schiphol zie ik geen enkele reden. Deze serie ging altijd van en naar Amsterdam C en dat wordt dus nu weer hersteld. De waarde van Schiphol voor Duitsland lijkt me nihil; zij hebben hun eigen luchthavens.
Voor het doorrijden van de 140 naar Schiphol zie ik geen enkele reden. Deze serie ging altijd van en naar Amsterdam C en dat wordt dus nu weer hersteld. De waarde van Schiphol voor Duitsland lijkt me nihil; zij hebben hun eigen luchthavens.
immer kwaliteits posts
Re: Dienstregeling 2013
Maar je zit dan wel met een kerende internationale trein op Amsterdam Centraal (die van/naar Watergraafsmeer zou moeten), ik weet niet of dat handig is. Vandaar mijn opmerking hierover omdat keren op Hoofddorp Opstel misschien handiger is (maar wel veel extra tijd kost).
Re: Dienstregeling 2013
De kerende INT kan nog naar de Zaanstraat (je hebt immers 2 uur de tijd om te keren). Op de Hoofddorp Opstel doet die stam meer kwaad dan goed als je hem daar heen stuurt;) (gezien capaciteit die die stam opvreet en op Opstel daar niet heel veel van is..)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Dienstregeling 2013
Ik voorzie alleen wel een capaciteitsprobleem als die s140 rond de avondspits uit Amsterdam Centraal vertrekt. De s1500 is behoorlijk druk rond die tijd...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013
Lekker verwarrend weer dat ze net hadden bedacht om Enkhuizen-Amersfoort integraal 4500 te noemen en het nu ineens toch weer over de 1500 gaat...
Het enige wat onduidelijk blijft is of er straks nog IC's uit Den Haag en Rotterdam in Utrecht gecombineerd worden? Dat soort informatie haal je niet uit een treinnummerlijst.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat de s1600 2x/u Schiphol-Amersfoort rijdt, de s1700 2x/u Den Haag-Amersfoort en dan alternerend doorrijden naar Enschede of Schothorst. Alleen omdat de eindbestemming anders is moet er blijkbaar een 1 voor het nummer erbij. Waarmee de frequenties op de deelttrajecten dus hetzelfde blijven. En de s2800, die rijdt blijkbaar weer alleen Rotterdam-Utrecht net als vroeger (toen het nog een sneltrein was).Ronald schreef:Edit: o, wacht, ik zie het denk ik al: Het zal 1x per uur de 1600 (Schiphol-Enschede) worden en 1x per uur de 11600 (met aansluiting op de 1700).
Het enige wat onduidelijk blijft is of er straks nog IC's uit Den Haag en Rotterdam in Utrecht gecombineerd worden? Dat soort informatie haal je niet uit een treinnummerlijst.
Hierbij moet wel vermeld worden dat de s4300 volgens diezelfde lijst wordt ingekort tot Hoofddorp. Dus de sprinterfrequentie blijft hetzelfde.Daniel schreef:[*] s5700 doorgetrokken van Hoofddorp tot aan Den Haag C.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2013
Het beste zou zijn als de IC Enschede/Bad Bentheim-Amsterdam Centraal als stoptrein doorrijdt naar Hoofddorp Opstel.Ronald schreef:Maar je zit dan wel met een kerende internationale trein op Amsterdam Centraal (die van/naar Watergraafsmeer zou moeten), ik weet niet of dat handig is. Vandaar mijn opmerking hierover omdat keren op Hoofddorp Opstel misschien handiger is (maar wel veel extra tijd kost).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013
Zie de foto's van zo'n getrokken trein die op Lelylaan stopt ook zo opdoemen met een flauwe tekst van de gebruiker Fles erbij.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten