Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nee joh, Amerikaanse treinen zijn stoer. (maar totaal niet mooi idd)
Die bovenste foto van candelaer valt echt in de categorie: "Hoe kan iemand dàt bedenken?! "
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Deze trein uit Japan is ook wel grappig:
De bestuurder zit achter het raam boven, de reizigers kunnen dus door de voorkant van de trein naar buiten kijken.
Beetje vreemd dat ze op het reizigers-raam geen ruitenwisser hebben gemonteerd, tenslotte hebben de meeste dubbeldeksbussen ook ruitenwissers bij het raam van de bovenverdieping.
Dexter schreef:Ik vraag me alleen af hoe het zit met de vluchtweg voor de machinist in geval van nood. :')
Dat zit gewoon ingecalculeerd in de risico analyses, bij een aanrijding iig 1 mcn afschrijven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Heb jij weleens een good old fashioned treinongeluk gezien?
Japanners zijn niet totaal gek hoor Fles. Die ontwerpen treinen die aan veiligheidsspecificaties voldoen. Dit in tegenstelling tot de NS dat materieel besteld waarbij de kreukelzone achter de machinist zit (VIRM) :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Volgens mij zit de machinist boven gewoon "achter" de kreukelzone. Er is dus geen nooduitgang voor hem nodig.
@Vinny: Ik zou nu eigenlijk ontzettend boos moeten worden van zo'n opmerking, maar vooruit. :') Misschien is het wel een optie om van die cabine een losse uitneembare module te maken, kunnen ze meteen dat ding met de machinist erin begraven of cremeren? Dat is nòg efficiënter! :') Nee serieus, kijk eens wat verder dan je bureaublad lang is.
Maar goed, ik wil het best wel uitleggen hoor: Als je met 140 km/h op een andere trein of een groot log object af raast, dan ben je toch blij dat je een vluchtweg hebt. Dan blijft niemand als een mak schaap zitten, kreukelzone of niet.
Ik heb die trein toch niet ontworpen Dexter? Ik zie alleen dat de Japanners de trein wel in bedrijf hebben. Het lijkt me toch niet dat de JR elke keer zijn machinist wil verspelen als er op een overweg een tractor of vrachtwagen wordt aangereden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Heb jij weleens een good old fashioned treinongeluk gezien?
Japanners zijn niet totaal gek hoor Fles. Die ontwerpen treinen die aan veiligheidsspecificaties voldoen. Dit in tegenstelling tot de NS dat materieel besteld waarbij de kreukelzone achter de machinist zit (VIRM) :')
Ja dat was ook te zien in 2005 nabij Osaka! kan daar niets gebeuren!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Misschien kun jij je stokpaardje, om elke discussie tussen bepaalde forumleden te betitelen als "stokpaardengevecht", eens in de stal houden? Misschien moet je maar eens aanschuiven bij het "koffiegesprek" :')
Bee schreef:Zeg, Ennes en Vinny, kunnen jullie dat stokpaardengevecht eens een keertje achterwege laten? Misschien moeten jullie eens samen koffie drinken?
Allereerst ben ik zo´n dierenvriend dat ik niet aan stokpaardjesgevechten doe, en ten 2e drink ik graag koffie met "vrienden" En aangezien ik die nog altijd zelf uitzoek, heb je dus feitelijk een zinloze post neergezet!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.