Ik stond gisteren eindeloos aan het startkoord van de kleine grasmaaier te trekken, vreemd waarom wil hij nou toch niet aanslaan? Ik had hem een week eerder (het kleine strookjes gras dat direct aan het gebouw grenst groeit stevig door, terwijl het grote veld nauwelijks groeit) nog gebruikt dus stond echt niet al de hele winter stil ofzo. Na een tijdje toch maar eens de dop van de benzinetank eraf gedraaid; tot de laatste druppel toe leeg... Raar, normaal gesproken begint de motor erg onregelmatig te lopen als de tank nagenoeg leeg is, ik heb daar een week geleden niets van gemerkt.
Een klasgenoot van de middelbare school was altijd hopeloos met zijn scooter; stond ie voor de zoveelste keer in een paar maanden tijd ergens in de velden tussen Uitgeest en Castricum stil zonder benzine...
Er rijden hier trouwens twee bussen van MAN rond die een waardeloze brandstofmeter hebben; als de laag brandstofniveau-waarschuwing al bijna moet komen staat de meter nog altijd op driekwart-vol. :?
Je kunt weliswaar een volledige dag rondrijden als je met een volle tank vertrokken bent, maar bij dit vervoersbedrijf weet je als chauffeur wat je de komende tien dagen voor wagennummers meekrijgt, als je dus ziet dat je twee of drie dagen achtereen dezelfde wagen hebt hoef je pas na afloop van die twee of drie dagen te tanken (bij overdracht aan je collega moet de tank van de bus vol zijn). Met een Mercedes bus kan dat prima, met een Setra kan het absoluut niet (die komen elke avond het stallingsterrein op rijden met het waarschuwingslampje al tientallen kilometers aan) met een MAN lijkt het ook te kunnen want na de eerste werkdag staat de meter nog op driekwart, nou je staat aan het einde van de tweede ochtend mooi stil... Behoorlijk misleidend dus...
Laatst sprak ik een chauffeur die had geprobeerd om ook nog een vierde dag te rijden zonder de Mercedes bus te tanken, hij was net het stallingsterrein afgereden en toen ging het waarschuwingslampje aan.

Toen was er echter geen tijd om te tanken, pas na vier ritten kon het.