Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Geert »

Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart
Uitgegeven: 12 september 2008 08:27

DEN HAAG - De drie coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie bekijken of ook leerlingen uit het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) een ov- of trajectkaart kunnen krijgen. Ingewijden bevestigden vrijdag een bericht daarover in De Telegraaf.

De partijen zijn op zoek naar geld op de begroting om de kaart mogelijk te maken en willen volgende week tijdens de algemene beschouwingen een voorstel doen.

Wens
De ov-jaarkaart voor mbo'ers is een wens die al langer leeft, vooral bij het CDA en de ChristenUnie. Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) zei eerder de kaart een sympathiek idee te vinden, maar er geen geld voor te hebben.

Bron: Nu.nl
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Daan »

Geert schreef:De ov-jaarkaart voor mbo'ers is een wens die al langer leeft,
Ja, voor je 18e neem ik aan...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Karl »

Of ter compensatie van de dan gemaakte kosten krijgt nu elke MBO'er een trajectkaart en boven de 18 dus ook geen SOV.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Chauf21 »

Daan schreef:
Geert schreef:De ov-jaarkaart voor mbo'ers is een wens die al langer leeft,
Ja, voor je 18e neem ik aan...
Een WO-er onder de 18 ontvangt nu ook geen SOV...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Daan »

Niemand onder de 18 ontvangt een SOV?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Dubbele P »

Volgens mij wel, maar dan pas per 1 oktober geloof ik. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar ik kan me een aantal gevallen herinneren van mensen die HBO of universiteit gingen doen, nog geen 18 waren en dan de eerste 3-4 weken zelf het OV moesten betalen. Ik was zelf echter al 18 toen ik de middelbare school verliet, dus heb ook meteen OV gekregen toen ik met HBO startte.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door tsov »

Ik was zo iemand die per 1 oktober OV kreeg. Dat kwam omdat ik nog geen 18 was en dan krijgen de ouders nog kinderbijslag. Dat gaat per kwartaal en dat was dus pas per 30 september voorbij. Vandaar die 1 oktober-grens :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Karl »

tsov schreef:Ik was zo iemand die per 1 oktober OV kreeg. Dat kwam omdat ik nog geen 18 was en dan krijgen de ouders nog kinderbijslag. Dat gaat per kwartaal en dat was dus pas per 30 september voorbij. Vandaar die 1 oktober-grens :wink:
Dat is ook zo'n vreemd iets, waarom kan dat niet vanaf aanvang collegejaar? Hetzelfde geldt als je eind februari met je studie begint, dan is april pas in het volgende kwartaal.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Dubbele P »

Zoiets moet het inderdaad zijn geweest. En ja, waarom het op die manier loopt, weet ik ook niet precies. Zal waarschijnlijk met de administratieve rompslomp te maken hebben die ontstaat wanneer je van iedereen alles apart moet gaan bijhouden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Karl »

Dubbele P schreef:Zoiets moet het inderdaad zijn geweest. En ja, waarom het op die manier loopt, weet ik ook niet precies. Zal waarschijnlijk met de administratieve rompslomp te maken hebben die ontstaat wanneer je van iedereen alles apart moet gaan bijhouden.
Nu wordt het toch van iedereen apart bijgehouden? Gewoon die grens verschuiven van oktober naar september, van januari naar december et cetera.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Suus »

Karl schreef:
Dubbele P schreef:Zoiets moet het inderdaad zijn geweest. En ja, waarom het op die manier loopt, weet ik ook niet precies. Zal waarschijnlijk met de administratieve rompslomp te maken hebben die ontstaat wanneer je van iedereen alles apart moet gaan bijhouden.
Nu wordt het toch van iedereen apart bijgehouden? Gewoon die grens verschuiven van oktober naar september, van januari naar december et cetera.
Dat vond ik ook toen ik het daar vorig jaar met de IB-Groep over had, maar die vonden het handiger dat al die 'slachtoffers' van die starheid gewoon maar hun geld gingen terugvragen van het verbruikte OV. Wat ik dus uiteindelijk ook heb gedaan toen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:
tsov schreef:Ik was zo iemand die per 1 oktober OV kreeg. Dat kwam omdat ik nog geen 18 was en dan krijgen de ouders nog kinderbijslag. Dat gaat per kwartaal en dat was dus pas per 30 september voorbij. Vandaar die 1 oktober-grens :wink:
Dat is ook zo'n vreemd iets, waarom kan dat niet vanaf aanvang collegejaar? Hetzelfde geldt als je eind februari met je studie begint, dan is april pas in het volgende kwartaal.
Omdat je ouders tot je 18e nog kinderbijslag krijgen. Op een of andere manier kan je niet tegelijkertijd studiefinanciering en iemand anders kinderbijslag voor jou krijgen. Maar dat gaat blijkbaar ook alleen maar op voor dat ene maandje dat iemand wil aan studeren aan een universiteit.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door deadlock »

Chauf21 schreef:
Daan schreef:
Geert schreef:De ov-jaarkaart voor mbo'ers is een wens die al langer leeft,
Ja, voor je 18e neem ik aan...
Een WO-er onder de 18 ontvangt nu ook geen SOV...
Jawel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mbo'ers krijgen mogelijk trajectkaart

Bericht door Cookie »

Gratis ov voor deel van mbo'ers

GRONINGEN
- De provincie Groningen gaat zorgen voor gratis openbaar vervoer voor een deel van de minderjarige mbo'ers.

Het gaat om 16 en 17-jarige kinderen, van wie de ouders een minimuminkomen hebben. Bovendien moet de afstand tussen huis en school meer dan tien kilometer zijn.

De SP in de Provinciale Staten pleit al langer voor gratis openbaar vervoer voor alle minderjarige mbo'ers, maar dit voorstel haalde het niet.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=75869
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten