Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Om de 3 minuten... dat is wel erg vaak. Kleine verstoring en alles rijdt achter elkaar. Totaal niet efficient meer.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er is nog geen korrel zand opgespoten voor het Centrumeiland, zolang dat er niet is, is er geen reizigerstoename. Het toerisme, beter bekend als strandgangers is behoorlijk anti-spits en seizoensgebonden en heeft dus geen invloed op de piekcapaciteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En toch is er blijkbaar een stijging in reizigers volgend jaar waar men van uit gaat. Het neemt ook niet weg dat ze in 2017 klaar willen zijn met Centrumeiland en het dus handig is om daar nu alvast over na te denken hoe dat op te vangen. Het laatste wat je over strandgangers zegt is in de praktijk onzin. Met mooi weer puilen die trams aan alle kanten uit. Als je in dubbelbedrijf kan rijden heb je de mogelijkheid om relatief lastminute de capaciteit van de voertuigen te verhogen zonder dat je de dienstregeling hoeft aan te passen.Bee schreef:Er is nog geen korrel zand opgespoten voor het Centrumeiland, zolang dat er niet is, is er geen reizigerstoename. Het toerisme, beter bekend als strandgangers is behoorlijk anti-spits en seizoensgebonden en heeft dus geen invloed op de piekcapaciteit.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 21 aug 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat laatste durf ik te betwijfelen zolang men hardnekkig vasthoudt aan conducteurs in hokjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Iedereen door één deur is niet handig inderdaad en getuigt nogal van tunnelvisie. Met trams in dubbel bedrijf wordt die conducteur compleet onhoudbaar. Of opdoeken of iemand rond laten lopen.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat zijn dat toch voor mafkezen die dit soort onzin verzinnen dan? Zoals je al zegt: Metro's zijn geen probleem, maar zo'n tram die paar minuten door een tunnel rijdt heeft opeens wel ondersteunend personeel nodig??
Hoe komen ze er op… :')
Hoe komen ze er op… :')
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zal ongetwijfeld weer door zo'n bijgoochem in de politiek bedacht zijn…
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er is wel een tunnelwetgeving maar die betreft niet dit soort specifieke dingen, ik denk dat je het toch ergens lokaal moet zoeken.
Raar is het wel, want die tramtunnel is een stuk veiliger voor ontruimingen dan de metrotunnel. Er is geen derde rail, er zijn ruime vluchtpaden en je kan vanuit de tram niet direct op het tegenspoor stappen omdat het eenrichtingsvoertuigen zijn.
Raar is het wel, want die tramtunnel is een stuk veiliger voor ontruimingen dan de metrotunnel. Er is geen derde rail, er zijn ruime vluchtpaden en je kan vanuit de tram niet direct op het tegenspoor stappen omdat het eenrichtingsvoertuigen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dan ook nog te bedenken dat in zo'n nieuwe metro 960 man past, in een Combino 180. Het betreft dus ook nog eens veel minder mensen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is natuurlijk ook aperte onzin dat het openbaar vervoer op IJburg aan de rand van zijn capaciteit zet. Je kunt bijvoorbeeld prima een busverbinding met het Amstelstation gaan aanbieden. Dat levert reizigers die van IJburg naar Utrecht reizen en vice versa ook nog eens een behoorlijke reistijdwinst op.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja inderdaad. Vanaf het eindpunt van de 66 de 66 doortrekken naar de A10 en dan over de route van de bussen 320, 322 en 327 naar het Amstel laten rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Kwam op de website van GVB nog een foto tegen van de M5 in actie:
Hoop deuren heeft dat ding…
Hoop deuren heeft dat ding…
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoeveel hebben ze er al afgeleverd gekregen en is er al bekend wanneer ze in dienst gaan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat vroeg ik me af: twee in de zin van twee volledige treinstellen (2x A + B)? Of uiteindelijk maar eentje in de zin van treinstel A + B (1x A + B)?
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Twee volledige: 107/108 en 109/110.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gaan we op de Stuttgarter toer, de A-kant een oneven nummer en de B-kant een even nummer -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Leuk, een foto van de M5 in actie MET lijnfilm! Heb ze tot nu toe alleen nog maar in Diemen stil zien staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nice. Thnx voor de info.hauptbahnhof schreef:Twee volledige: 107/108 en 109/110.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, want de helften zijn uitwisselbaar ;)Bee schreef:Gaan we op de Stuttgarter toer, de A-kant een oneven nummer en de B-kant een even nummer -o-
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In de praktijk zal het bijna nooit uitgewisseld worden omdat het alleen in de werkplaats kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Volgens mij zijn er ook wel eens bakken van de Zilvermeeuwen uitgewisseld. Zal inderdaad ook niet vaak gebeuren, wat ik weet in ieder geval bij de brand in een bak in 1982..
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten