In het filiaal waar ik ingewerkt ben was er een manager, die zo hard praatte dat je het achterin het restaurant nog woordelijk kon verstaan. Ik was nog een groentje en hij had geloof ik door dat ik een beetje geïntimideerd door hem voelde. In mijn derde week liet hij mij tijdens de rush opeens op de binnenplaats een muur schoonpoetsen. Niemand begreep er iets van, immers, het was de rush, dan ga je niet uitgebreid de binnenplaats schoonboenen. Uiteindelijk stond de helft van het personeel bij mij buiten de boel schoon te maken omdat ze het vreemd vonden, ik heb die man nog nooit zo boos gezien: hij kon niet begrijpen dat zoveel mensen zich om dat groentje bekommerden. Dat is ook een reden geweest dat ik niet op dat moment ontslag heb gekomen, omdat collega's hem ook raar vonden en omdat we over twee weken naar ons eigen nieuwe restaurant zouden gaan.
In het filiaal waar ik uiteindelijk kwam te werken was er een manager die probeerde van zijn leven een sprookje te maken. Zo had hij opeens een BMW X5, die hij had "gekocht met zijn zuurverdiende geld". Die man reed daarvoor altijd in een aftandse Seat, dus dat was nogal een upgrade. Hij moest ook altijd naast de oprit van de McDrive staan, want dan kon hij hem met de bewakingscamera van de achteringang in de gaten houden. Na een maand reed hij opeens weer in zijn oude Seat, hij beweerde dat zijn nieuwe auto gestolen was. Niemand die het geloofde natuurlijk, maar ach. Hij was ook een strenge moslim beweerde hij, maar op kerstmisavond heeft hij zich helemaal klem gezopen met de alcohol die een paar collega's hadden mee genomen voor na de sluit (om half acht), dus zo vroom was hij ook weer niet :')
Helemaal mooi werd het toen ik twee nieuwe collega's aan het inwerken was op HB/Big Mac en dat hij er even tussendoor kwam met de vraag of ik ook nog drie onaangekondigde SOC's ging afnemen. Eh, hallo, ik ben al de hele dag bezig met twee nieuwe collega's waarvan ik niet wil dat ze op hun eerste dag meteen hun handen branden aan de bovenplaat van de grill

Hij had ook nog wat andere trekjes: zo zat hij continue in de computer te kijken of iemand niet langer dan 30 minuten pauze hield, want dan kon hij een reprimande geven. Ook heeft hij mij wel eens naar de crewroom gestuurd om collega's af te luisteren. Natuurlijk heb ik dat aan die collega's gezegd, waarna er natuurlijk ruzie ontstond. Ook had ik wel eens een dienst geruild met een andere crewtrainer (want ik mocht alleen diensten ruilen met een andere crewtrainer) en vervolgens beweerde hij dat de andere crewtrainer dat niet gemeld had en werd ze ontslagen maar daar wist die collega dus niets vanaf. Toen kon ik dus op het werk was om de dienst die ik weggeruild had alsnog te draaien kwam zij ook binnen, waarna ik vertelde dat ik te horen had gekregen dat ze ontslagen was en dat ik alsnog moest komen.
De laatste maanden daar heb ik vooral volgehouden omdat ik bij mijn weekdiensten (altijd sluit) altijd op raam 1 mocht staan omdat mijn andere collega's of geen kassatraining hadden gehad of geen Nederlands konden, wat toch wel erg prettig is als je de klant te woord moet staan. Raam 1 is 's avonds geniaal, het rioolputje van de samenleving trekt aan je voorbij. Toen kon ik mij ook bezighouden met de andere verantwoordelijkheden zoals voorraadbeheer en SOC's afnemen (gewoon stiekem naast de kassa leggen, komt toch niemand in dat tochtige bijbouwtje van raam 1).