Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Begin september is altijd weer de periode dat ik blij ben met de trein te reizen: het hele hoofdwegennet van Amersfoort-Zuid stond vandaag weer voor het eerst na de zomervakanties compleet vast. Tot zo eind mei in het volgende jaar is het dan weer hetzelfde liedje en ben ik wandelend op het stukje Utrechtseweg -> Kersenbaan -> Leusderweg sneller dan menig auto Leusderweg zelf viel vandaag nog mee, dat wil in de echt drukke periode nog weleens zo'n beetje vanaf de A28 al vast staan.
Ben ik met het OV toch sneller :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ronald schreef:Zometeen in Radar een item over het (niet) functioneren van de NS-Hispeed-website. Ben benieuwd...
Het is dan ook een ramp van een site, niet? Vooral het boeken van de Thalys vond ik enorm gezeur. Het begint met knullige dingen op de voorpagina en blijft maar doorgaan met vage foutmeldingen, etc.
Dat was de conclusie in de uitzending dus ook. NS Hispeed wilde niet in de uitzending komen, want ze hebben naar eigen zeggen
geen goed verhaal: het is allemaal moeilijk, moeilijk, moeilijk, en duur, duur, duur enzo, en we weten niet wanneer we het opgelost hebben.
Sukkels.
Mijn conclusie: geen verbetering te verwachten op korte termijn dus. Advies van een Rover-woordvoerder was dan ook om via NMBS, Deutsche Bahn of Treinreiswinkel te boeken (iets wat "wij" natuurlijk allang doen :Y )
Het probleem waar ik vooral last van heb is dat als ik twee kaartjes wil, maar de een wel Railplus heeft en de ander niet ik dat niet online kan regelen, maar dat ik dan twee boekingen zou maken. Als het bij het boeken echter reserveringen bij zitten doe ik dat niet, want dan zit of lig je dus niet bij elkaar, ook niet echt praktisch enzo. Als je dan voor een persoon die korting wil moet je dus naar het NS Hispeed loket en betaal je 10 euro extra, daar gaat je korting.
Trouwens, de wantoestanden bij de NS Hispeed loketten op Amsterdam Centraal in de zomermaanden zijn echt afschuwelijk, je staat er rustig meer dan een uur in de rij (en in de wintermaanden nog steeds meer dan een kwartier) :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb altijd al het probleem dat m'n bestemming niet herkend wordt en dat hoeft dan echt geen exotisch iets te zijn, gewoon Parijs oid levert al problemen op.
Ik heb het idee dat de batterijoplader die de accu's van mijn fototoestel kan opladen gaat overlijden. Elke keer dat ik de batterij erin doe, doet hij het ongeveer 15 seconden en valt vervolgens uit. -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KM46 schreef:Pffft, Contact krijgen met de Zonnebloem begint ondertussen ook al aardig op een flinke soap te lijken.
Contact blijven houden ook.
Had me enkele jaren geleden opgegeven als vrijwilliger. Komen er twee dames bij je thuis, om alles door te nemen. So far, so good. Daarna nooit meer wat van ze gehoord.......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Ronald schreef:Advies van een Rover-woordvoerder was dan ook om via NMBS, Deutsche Bahn of Treinreiswinkel te boeken (iets wat "wij" natuurlijk allang doen :Y )
With one notable exception though. Treinreiswinkel is, nog altijd, highway to hell.
Ronald schreef:Zometeen in Radar een item over het (niet) functioneren van de NS-Hispeed-website. Ben benieuwd...
Het is dan ook een ramp van een site, niet? Vooral het boeken van de Thalys vond ik enorm gezeur. Het begint met knullige dingen op de voorpagina en blijft maar doorgaan met vage foutmeldingen, etc.
eigen verkortingen niet herkennen en zo.
Wil je iets boeken vanaf Ut, komt er "Bedoelde u Usquert?"
Rot dan gewoon op met die flauwekul joh, ik ga wel liften :neg:
Wat toevallig nu je het over liften hebt. 2 uur geleden is voor de honderd duizendste keer het brandalarm af gegaan. Sta nog steeds beneden omdat de liften in brandweer shit blijft hangen... Brandweer wil niet komen omdat er geen brand is... Kone van de lift is ook bagger en de rest ook... Nu maar wachten, wekker gaat om 06.00 uur voor me werk. Eenigste voordeel is dat me werk beneden in de toren is...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Net op het 3FM-nieuws: Prorail gaat op 85 stations het meubilair vernieuwen: de eerste stations die aangepakt worden zijn Hoevelaken en Groningen Europark :')
In de Volkskrant stond dat Breda, Amsterdam-Centraal, Arnhem en Den Haag Centraal als eerste aan de beurt zijn, en in 2020 moet het meubilair van 85 stations aangepast zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik moest vanmorgen om 5.45 mijn bed uit om mijn moeder om 7:00 naar het ziekenhuis te brengen omdat ze geopereerd moet worden aan haar knie. Een kijkoperatie. om 8:00 ging ze naar de operatiekamer en er werd mij verteld dat het ongeveer 1,5 uur zou duren. Nu is het bijna 3 uur verder en ik heb nog niks gehoord.
Ik vind het sowieso je reinste kul dat ze overal zeggen dat het om een NIEUW station gaat. Eeeh, jongens, volgens mij bestaat Gn Euro(pa)park al een tijd hoor :')
@Michael: Succes! Laat maar weten hoe het is afgelopen!
Ardan schreef:Ik vind het sowieso je reinste kul dat ze overal zeggen dat het om een NIEUW station gaat. Eeeh, jongens, volgens mij bestaat Gn Euro(pa)park al een tijd hoor :')
Het is gedeeltelijk een nieuw station. Want de treinen van Arriva in de richting Leer, Veendam stopten er al. Maar de nieuwe mogenlijkheid is dat er nu ook NS treinen van en naar Assen kunnen stoppen.
Ardan schreef:Ik vind het sowieso je reinste kul dat ze overal zeggen dat het om een NIEUW station gaat. Eeeh, jongens, volgens mij bestaat Gn Euro(pa)park al een tijd hoor :')
Het is gedeeltelijk een nieuw station. Want de treinen van Arriva in de richting Leer, Veendam stopten er al. Maar de nieuwe mogenlijkheid is dat er nu ook NS treinen van en naar Assen kunnen stoppen.
Ja, maar dat rukt dus niks. Het station was allang open, dus het had allang bankjes en prullenbakken nodig. Dat verandert niet nu er ineens een andere vervoerder stopt natuurlijk
Nouja, dat is maar net hoe je het ziet... Arriva stopt nu langs een noodperronnetje dat echt helemaal niks voorstelt, waar een abri staat en twee bankjes en dat is het. Het nieuwe Groningen Europapark (en dat is waar ze op doelen) is een eilandperron met volledige overkapping en voorzieningen. Dat is toch wel iets anders dan de noodoplossing die al een tijdje door Arriva wordt gebruikt.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.