Arriva Lelystad topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bluearrow »

Ik las ergens hier een bericht van GKW1969 dat er geen 10m Amba's meer rijden? Ik heb ze zelf vorige maand nog op de dienst gezien in Beverwijk......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bartjk »

is wel een beetje boel offtopic. Maar ik heb er vandaag eindelijk eentje gespot op het station. En er staan er dan ook zo'n 3 chauffeurs naar te kijken. Hun kunnen niet wachten na zo'n warme zomer zonder airco :mrgreen:
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Jelmer »

Bluearrow schreef:Ik las ergens hier een bericht van GKW1969 dat er geen 10m Amba's meer rijden? Ik heb ze zelf vorige maand nog op de dienst gezien in Beverwijk......
Kan kloppen, CXX Zaandam heeft er 5 (3485, -86, -87, -88 en -89)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Suus »

En voor Zuid-Holland heeft Arriva ze ook besteld, dus het is niet zo dat het type bus uit productie is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Klaasje »

Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Raymond »

15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door TLP »

Nou, het stadsdienstje bestaat wel uit 6 normale lijnen hoor (2 buurtbussen en 1 spitsbus niet meegerekend). Deze rijden allen ma-za overdag minimaal een halfuursdienst en de lijnen 1-3 + 7 doen ook nog behoorlijk wat haltes aan (minimaal 15) Dus dan moet je zeker wel 15 bussen hebben om deze dienstregeling te kunnen doorvoeren, aangezien voor iedere lijn gemiddeld 2-3 bussen beschikbaar zijn.
Hoeveel bussen er precies reden bij Connexxion is mij niet bekend, maar dit zal ongetwijfeld minder zijn dan nu aangezien er minder lijnen waren en de frequenties lager waren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Suus »

De frequenties lagen in Lelystad tot twee jaar geleden hoger dan nu, met elk kwartier een bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Pikobo »

Bee schreef:De frequenties lagen in Lelystad tot twee jaar geleden hoger dan nu, met elk kwartier een bus.
Dat klopt maar je moet goed vergelijken: dan is het beeld anders. Bijvoorbeeld lijn B reed ieder kwartier rechtsom, nu rijdt lijn 2 rechtsom 2x per uur, lijn 3 2x per uur linksom. Per saldo ongeveer evenveel verbindingen maar anders geordend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Meltrain »

Raymond schreef:15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
Volgens Arriva zijn het er maar 14. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Jelmer »

Meltrain schreef:
Raymond schreef:15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
Volgens Arriva zijn het er maar 14. ;)
6451-6465 = 15 stuks
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:De frequenties lagen in Lelystad tot twee jaar geleden hoger dan nu, met elk kwartier een bus.
Elk kwartier in één richting. Nu zijn ze naar een tweerichtingen-lijnennet overgestapt waarmee de frequenties gehalveerd zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Suus »

Alleen zijn de frequenties in Lelystad eerst door het midden gegaan en pas toen Arriva kwam is men in twee richtingen gaan rijden. In de tussentijd hebben ze heel wat reizigers kunnen wegjagen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Klaasje »

Dat is alleen 's avonds en in het weekend het geval geweest.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Michael 1988 »

Raar dat Arriva op hun website praat over 14 stuks. Heeft iemand een foto van de 6465? Anders kan er bij deze aangenomen worden dat het er geen 15, maar 14 stuks zijn en misschien één (of meerdere) Commander(s) als extra bus(sen). Er was minimaal één Commander al in de nieuwe huisstijl gestoken. Misschien dat die blijft, je weet maar nooit. In Brabant rijdt er bijvoorbeeld ook nog een Commander rond als ijzeren reserve (en nog wat amba's uit het noorden).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Daniel »

Er reden 15 Wrights (later zelfs nog enkele extra), dus waarom zou er nu ineens één bus minder nodig zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Meltrain »

Omdat lijn 8 is opgeheven? (Al had ik dan wel een halfuursdienst in de spits verwacht op lijn 7 naar Airport, maar die is er dus niet gekomen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Daniel »

Lijn 8 is ruim na de bestelling van de nieuwe bussen pas opgeheven, dus zou daar nu echt rekening mee gehouden zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door hauptbahnhof »

De frequenties in Lelystad zijn juist slechter geworden.
In de CXX-tijd kon ik 4x per uur naar een vriendin van me die bij Wold woont. Nu kan dat maar 2x per uur en 's avonds 1x per uur, waar die bus ook niet op de trein aansluit (min een kwartier wachttijd)..

Die buslijnen daar hebben toch geen linksom en rechtsom meer?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Daniel »

Je kunt gewoon 2x rechtstreeks en 2x met een andere lijn die dan op een eindpunt overloopt op de lijn die er wel komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door hauptbahnhof »

Volgens mij gaat die vlieger niet altijd op, als ik zo naar de kaart kijk...
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Roelof88 »

Jelmer schreef:
Meltrain schreef:
Raymond schreef:15 bussen voor dat kleine stadsdienstje? Reed Connexxion ook met zoveel rond?
Volgens Arriva zijn het er maar 14. ;)
6451-6465 = 15 stuks
Het zijn er 14 (kentekens 73-BBB-4 t/m 81-BBB-4 en 83-BBB-4 t/m 87-BBB-4). Hoe de wagenparkserie precies loopt weet ik niet, omdat kentekens en wagenparknummers niet in dezelfde volgorde lopen. Het zou b.v. ook 6450-6463 kunnen zijn of 6451-6464.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Pikobo »

hauptbahnhof schreef:De frequenties in Lelystad zijn juist slechter geworden.
In de CXX-tijd kon ik 4x per uur naar een vriendin van me die bij Wold woont. Nu kan dat maar 2x per uur en 's avonds 1x per uur, waar die bus ook niet op de trein aansluit (min een kwartier wachttijd)..

Die buslijnen daar hebben toch geen linksom en rechtsom meer?
Vroeger naar de Wold met lijn B die een grote omweg maakte van Station naar de Wold via de Landerijen. De terugreis naar het station was wel snel. Nu lopen lijnen 2 en 3 in elkaar over. Per saldo heb je 4x per uur een bus maar de omweg (eerst lijn 2 die dan lijn 3 wordt) loont overdag niet. Als de bussen een uurdienst rijden dan kan dat wel. In de praktijk heb je overdag 2x per uur een snelle verbinding heen en weer. In de avonduren 1 snelle en 1 langzame (die maakt de omweg via de Landerijen).
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door Bartjk »

Michael 1988 schreef:Raar dat Arriva op hun website praat over 14 stuks. Heeft iemand een foto van de 6465? Anders kan er bij deze aangenomen worden dat het er geen 15, maar 14 stuks zijn en misschien één (of meerdere) Commander(s) als extra bus(sen). Er was minimaal één Commander al in de nieuwe huisstijl gestoken. Misschien dat die blijft, je weet maar nooit. In Brabant rijdt er bijvoorbeeld ook nog een Commander rond als ijzeren reserve (en nog wat amba's uit het noorden).
nee, er is ook en 6400 (zat er net in). Dan zou het prima kunnen. gisteren reed er nl. nog een wright mee in de dienstregeling :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Lelystad topic

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:In Brabant rijdt er bijvoorbeeld ook nog een Commander rond als ijzeren reserve
Ik heb dat stuk schroot gelukkig al een flinke tijd niet meer gezien. Volgens mij was dat overigens zo een Dennis en geen Wright.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten