Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Fyra-debacle is schuld Nederlanders
'Fyra-debacle is schuld Nederlanders'
BREDA/BRUSSEL - Dat de Fyra tussen Den Haag, Breda en Brussel nog niet rijdt, is de schuld van de Nederlanders zelf. Dat heeft de CEO van Brussels Airport tegen wethouder Wilbert Willems gezegd.
Willems schrijft op zijn weblog over het bezoek dat hij vorige week bracht aan Brussel met andere verkeerswethouders. Ze bezochten eveneens Brussel Airport, dat recent een snelle treinverbinding heeft geopend met Brussel Centraal.
Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... derlanders
BREDA/BRUSSEL - Dat de Fyra tussen Den Haag, Breda en Brussel nog niet rijdt, is de schuld van de Nederlanders zelf. Dat heeft de CEO van Brussels Airport tegen wethouder Wilbert Willems gezegd.
Willems schrijft op zijn weblog over het bezoek dat hij vorige week bracht aan Brussel met andere verkeerswethouders. Ze bezochten eveneens Brussel Airport, dat recent een snelle treinverbinding heeft geopend met Brussel Centraal.
Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... derlanders
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Nu wil ik toch eens weten waarom de directeur van Brussels Airport denkt dat het de schuld van Nederland is, want dat wordt uit het artikel en de weblog van weet-ik-veel-wie niet duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Sinterklaas is zeker bijna in het land, het Zwarte Pieten is begonnen...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Het weblog is van de wethouder van o.a. verkeer uit Breda. Uit zijn bericht begrijp ik dat hij ook niet weet waarom het de schuld van de Nederlanders is maar dat hij alleen constateert dat ze in België denken dat het aan ons ligt, en dat de Nederlanders denken dat het de schuld van de Belgen is. Niet erg concreet dus, maar blijkbaar wel wederzijds onbegrip. (Dan moet er toch ook wel wat te regelen zijn, zou je zeggen...)Bee schreef:Nu wil ik toch eens weten waarom de directeur van Brussels Airport denkt dat het de schuld van Nederland is, want dat wordt uit het artikel en de weblog van weet-ik-veel-wie niet duidelijk.
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Als de NL 16 en de B 4 v250 treinstellen heeft besteld, dan lijkt me de verhouding van wie interesse heeft in de HSL wel duidelijk. Of mag je niet zo denken?
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Dat heeft te maken met de hoeveelheid HSL die in Nederland ligt vs de hoeveelheid in België en de frequentie waarmee er hier gereden gaat worden en in België. Zij hebben gewoon functioneel materieel namelijk om in Noorderkempen te komen. Dus nee, die conclusie kan je niet trekken.groningen schreef:Als de NL 16 en de B 4 v250 treinstellen heeft besteld, dan lijkt me de verhouding van wie interesse heeft in de HSL wel duidelijk. Of mag je niet zo denken?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Uhm. De afstand Amsterdam-Breda Grens/Breda Grens-Brussel is ongeveer 65%-35% en niet 80%-20%.Dat heeft te maken met de hoeveelheid HSL die in Nederland ligt vs de hoeveelheid in België
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Ja, maar NL heeft ook Fyra's nodig voor de verbinding naar Breda (al dan niet verder naar Brussel) en België niet voor de verbinding naar Noorderkempen. Is het eigenlijk de bedoeling dat die verbinding naar Noorderkempen in de toekomst ook met de Fyra Den Haag-Breda-Brussel wordt bediend of blijft er in België een binnenlandse dienst rijden op de HSL?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Wat de bedoeling is? Dat ligt er aan wie je het vraagt. Als het aan de Belgen ligt komt die verbinding er dus helemaal niet.
Volgens het plaatje dat jaren geleden is verspreid was het altijd de bedoeling dat die extra trein in Noorderkempen (Brecht) en Mechelen zou stoppen.
Nu ik dit kaartje weer zo zie: heeft iemand ooit nog iets gehoord over die pendeltreinen Den Haag - Rotterdam?
Volgens het plaatje dat jaren geleden is verspreid was het altijd de bedoeling dat die extra trein in Noorderkempen (Brecht) en Mechelen zou stoppen.
Nu ik dit kaartje weer zo zie: heeft iemand ooit nog iets gehoord over die pendeltreinen Den Haag - Rotterdam?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Dat zal wel gewoon een binnenlandse dienst zijn/worden.
Een stop-HST (Zoals München - Nürnberg) en een paar echte treinen (Almere - Rotterdam; Amsterdam - Brussel; Thalys), dat moet toch het probleem niet zijn?
Een stop-HST (Zoals München - Nürnberg) en een paar echte treinen (Almere - Rotterdam; Amsterdam - Brussel; Thalys), dat moet toch het probleem niet zijn?
Het is een spectrum.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Dat is toch echt het probleem wel. De NMBS verwacht dat als er naast de Fyra Amsterdam-Brussel nog een extra internationale trein over de HSL komt, beide verbindingen onrendabel worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Wel goed dat de wethouder nog dit jaar Brussel heeft bezocht: vanaf december wordt de reistijd Breda-Brussel minstens drie kwartier langer. Of zou hij met de auto zijn gegaan :X .
Zolang er nog bakken met modder over de grens gesmeten worden, zie ik niet zoveel gebeuren met die verbinding -o-
Zolang er nog bakken met modder over de grens gesmeten worden, zie ik niet zoveel gebeuren met die verbinding -o-
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Het zou al enorm schelen als die stoptrein naar België in Roosendaal een fatsoenlijke aansluiting op treinen uit 't noorden krijgt.
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Dat krijgt 'ie waarschijnlijk wel. Alleen wordt de aansluiting in Antwerpen naar Brussel beroerd (sowieso in het weekend). Tevens gaat de stoptrein naar Antwerpen er 5 minuten langer over doen dan nu.
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Wat snapte je precies niet aan de rest van mijn post?Vinny schreef:Uhm. De afstand Amsterdam-Breda Grens/Breda Grens-Brussel is ongeveer 65%-35% en niet 80%-20%.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Cross-platform aansluiting (de Belg komt op spoor 3a te staan), maar wel met redelijk krappe aansluitingen van een minuut of 3.Ronald schreef:Dat krijgt 'ie waarschijnlijk wel.
De trein naar Noorderkempen rijdt overigens sinds gisteren met multicourante Desiro's, maar de oude treinstam staat nog wel als reserve in Antwerpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Het probleem is dat de Belgen een V250 te duur vonden voor een IR service. Jammer dat ze dan treinen inzetten die niet in Nederland kunnen komen :s
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Een V250 is ook veel te duur, daar kan je ze alleen maar gelijk ingeven. De Belgen zetten ook alleen maar in wat ze toevallig voorhanden hebben, zo veel keus aan materieel dat op de HSL 4 kan rijden hebben ze niet.
En Desiro's kunnen best in Nederland komen. Dat de Belgen er geen NL-toelating voor geregeld hebben is wat anders.
En Desiro's kunnen best in Nederland komen. Dat de Belgen er geen NL-toelating voor geregeld hebben is wat anders.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
?? DIE link ligt er al sinds zo ongeveer de Noord-Zuid is geopend in BRU-paar jaar na de oorlog. de reistijd is nog even snel/traag als destijds.Michael schreef:Ze bezochten eveneens Brussel Airport, dat recent een snelle treinverbinding heeft geopend met Brussel Centraal.
Wat WEL in juni is geopend is een op zich inderdaad snelle verbiding noordwaarts vanaf d'n luughaven-ri. Mechelen-met some selfs een doorgaand gigantisch oud stoppertje door naar d'n Anvers. De snelle bus naar Antwerpen (nog steeds Sabena genoemd) rijdt overigens ook nog steeds.
Is dit indicatief voor de kennis van deze schepen?
Re: Fyra-debacle is schuld Nederlanders
Waarom dan geen trein die aanzienlijk minder overlapt, een intercity Roosendaal - Gent, bijvoorbeeld, of Breda - Knokke of zoiets? Het lijkt me dat toegang tot en met Roosendaal voor materieel dat verder niet op het Nederlandse net toegestaan is wel te doen moet zijn. Geef het een redelijke aansluiting in Roosendaal en dan valt ermee te werken.reisthijs schreef:De NMBS verwacht dat als er naast de Fyra Amsterdam-Brussel nog een extra internationale trein over de HSL komt, beide verbindingen onrendabel worden.
Het probleem is niet dat het vanuit de randstad zo'n probleem is naar Brussel te komen (hoewel ik verlies van de rechtstreekse verbinding Den Haag - Brussel waardeloos blijf vinden), maar dat voor regionaal treinverkeer die lullige 35 kilometer van Nederland naar Antwerpen een bijna onneembare hindernis wordt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten