OVer je reiservaringen in oktober 2012
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Is het voor die reizigers naar Rotterdam niet veel comfortabeler om in Gouda over te stappen trouwens, met de s20500 op 18? Vrijdag stond 'ie nog op 9, dan is een overstap in Utrecht weer beter te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Gouda sta je in de kou en op Utrecht kan je zo in de trein wandelen, het is een afweging maken ;)
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Mwoh, overstap is ook maar 3 minuten he in Gouda Als je op een ongelukkige plek in de trein zit kan 8 minuten nog best krap zijn om van spoor 11 naar 18B te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Aldus een collega die gisteren op Amsterdam Centraal de IC naar Amersfoort pakte: De machinist riep om dat men in de intercity naar Hilversum en Amersfoort (misschien wel verder, maar ik weet het niet precies). Hij riep om dat ze een extra stop te Weesp zouden maken. Vervolgens deed hij zijn praatje in het Engels, maar midden in zijn omroep meldde hij dat ze per ongeluk Weesp voorbij zijn gereden.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Gouda heeft verwarmde wachtruimtesThom91 schreef:Gouda sta je in de kou en op Utrecht kan je zo in de trein wandelen, het is een afweging maken ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag reed de Benelux (v. 15:00 uit Antwerpen naar NL) met maar vier 2e klas rijtuigen en één eerste klas. Was weer gezellig druk *O* .
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Op de Pendel Enschede-Boekelo Viersprong ivm de military reden zaterdag alle 3 Twents Geledes, tenminste 1 groene Citaro G, 2 Duvedecs en ook 12 meter Amba's. De 2864 (groene Alliance) stond als reservebus klaar voor de MERs. Er waren ook enkele bussen uit Almelo naar Enschede gekomen om toch genoeg bussen te hebben voor de drukke zaterdagdiensten. Op zondag heb ik alleen een rode Citaro G en een Amba op de pendel gezien.
De pendels reden onder lijnnummer 73, zoals ook netjes in de dienstregeling vermeld stond, dit ook vanwege de route naar Boekelo via Van Heekplein, busbaan Haaksbergerstraat/Zuiderval, A35 en dan via de Slagboom bij Usselo de Twenteroute op om zo de drukte op de Haaksbergerstraat te mijden. De slagbomen werken alleen op KAR, vandaar lijn 73.
Zeker op zaterdag zaten de bussen propvol, zoals eigenlijk elk jaar :)
De pendels reden onder lijnnummer 73, zoals ook netjes in de dienstregeling vermeld stond, dit ook vanwege de route naar Boekelo via Van Heekplein, busbaan Haaksbergerstraat/Zuiderval, A35 en dan via de Slagboom bij Usselo de Twenteroute op om zo de drukte op de Haaksbergerstraat te mijden. De slagbomen werken alleen op KAR, vandaar lijn 73.
Zeker op zaterdag zaten de bussen propvol, zoals eigenlijk elk jaar :)
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Kan er niet onder een bepaalde lijnnummer worden gereden, maar iets anders tonen aan de passagiers?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Lijnnummer niet voor zover ik weet. Is verder ook geen probleem, lijn 73 rijdt in het Weekend niet in Enschede :)
Alleen was het misschien iets duidelijker geweest als bestemming "Military" of zoiets te filmen. Nu stond er gewoon "Boekelo Viersprong" en op de digitale borden enkel "Boekelo". Maar zaterdag stond er ook nog de normale lijndienst naar Boekelo op de borden die echter niet verder reed dan de Marssteden als ik me niet vergis...
Alleen was het misschien iets duidelijker geweest als bestemming "Military" of zoiets te filmen. Nu stond er gewoon "Boekelo Viersprong" en op de digitale borden enkel "Boekelo". Maar zaterdag stond er ook nog de normale lijndienst naar Boekelo op de borden die echter niet verder reed dan de Marssteden als ik me niet vergis...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik zit nu in een bomvolle IC van Amsterdam naar Dordrecht. Door alle werkzaamheden zitten er veel reizigers in die anders over Shl reizen. Helaas is daar in de planning van de treinlengte geen rekening mee gehouden, het is een los Virm 4tje. De dienst is door draadbreuk ook uitgedunt, wat resulteert in 20 reizigers staand in het gangpad van de onder verdiepin van deze bak.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Iets soortgelijks vanmorgen op de Flevolijn heb ik van twitter: 10 bakken IRM (comfortnorm) + 10 bakken SLT (volnorm) kunnen in de herfstvakantie wel in 10 bakken SLT... :X Nu heeft een groot gedeelte van de mensen volgende week herfstvakantie en nemen veel mensen in de herfstvakantie geen vrij maar het kan vast wel op deze manier.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik las het op twitter Klaas, wel beetje schandalig ja. Maar kunnen ze dan inmiddels met 16 bakken SLT ridjen?
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vroegâh, voordat de s3700 reed, reed er in de spits regulier een s4300 met 2x DDAR versterkt met een s14300 spits-sneltrein Lelystad-Schiphol. In de vakantie werd die s14300 dan opgeheven en reed de s4300 op de reguliere spitssterkte. Dat zat zelfs in de zomervakantie meer dan zitvol. Ik weet niet of die 16 bakken SLT al goed werken maar je kan natuurlijk ook de VIRM-en uit de s3700 tijdelijk in de s3900 inzetten om de s4300 met de DDAR-en uit de s3900 te rijden.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het was sowieso opmerkelijk druk in Haarlem om half één. Toch ving ik toen geen signalen op dat er problemen met de treindienst waren, toch stonden mensen zich uitgebreid in een VIRM te proppen, dusdanig dat de conducteur de deur sloot en vervolgens bij de cabine naar binnen ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Kortom weer echt ouderwets Haring-In-Ton-vervoer :pos: .Bee schreef:Het was sowieso opmerkelijk druk in Haarlem om half één. Toch ving ik toen geen signalen op dat er problemen met de treindienst waren, toch stonden mensen zich uitgebreid in een VIRM te proppen, dusdanig dat de conducteur de deur sloot en vervolgens bij de cabine naar binnen ging.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Wat een armoedige boel is het op spoor 2 van Utrecht Centraal momenteel zeg. Goed, dat ze de overkapping gesloopt hebben vanwege het werk aan spoor 1 dat valt nog te begrijpen, maar sluit dan tenminste de luidsprekers van de omroepinstallatie opnieuw aan Dan kunnen de reizigers op dat perron het tenminste ook horen als er wat omgeroepen wordt.
Gelukkig zijn de TBPs draadloos... die werken dus nog wel. Alleen de TB14 die aan het restantje kap bij de Noordertunnel hangt mist kennelijk wat stroom, want die staat wel op zwart.
De t12561 ging trouwens vandaag zowaar eens in volle vaart het kruis bij Blauwkapel over, kennelijk heeft 'ie nu een beter seinbeeld.
Gelukkig zijn de TBPs draadloos... die werken dus nog wel. Alleen de TB14 die aan het restantje kap bij de Noordertunnel hangt mist kennelijk wat stroom, want die staat wel op zwart.
De t12561 ging trouwens vandaag zowaar eens in volle vaart het kruis bij Blauwkapel over, kennelijk heeft 'ie nu een beter seinbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Zeg dames en heren. Kunnen de uitstappers uit de s800 vandaan niet wat meer ruimte krijgen, typisch Nederlands onvermogen weer daarvoor op Amsterdam Centraal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanmorgen een stuk extra gelopen op Den Haag Centraal omdat in de s1900 het achterste treindeel in Den Haag bleef, vanmiddag van Rotterdam naar Den Haag in een solo ICM-III (nee, dat was geen succes) om vervolgens in Den Haag C weer te combineren met 7 bakken ICM. Ik heb perron 2/3 vandaag wel genoeg gezien na al dat wandelen, erg klantvriendelijk was het allemaal niet :?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Morgen sportschoenen aandoen :6
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
:6
Ik loop wel gelijk naar het Bernhardviaduct ;)
Ik loop wel gelijk naar het Bernhardviaduct ;)
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ze zijn vanavond lekker bezig op spoor 3/4 op Sloterdijk. Er wordt wat met het perron gedaan, waaronder dus vervanging van tegels. Er scheurde ook een gemotoriseerd werkwagentje rond op het perron.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Volgens een verdwaald sandwichbord wordt er gewerkt aan de toegankelijkheid van het perron, zodat deze voldoet aan de Europese toegankelijkheidsnormen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik had al zo'n vermoeden ja. Ik zag ook een bouwvakker over het spoor lopen op spoor 3. ;) Overigens zijn ze ook wat bezig geweest met de geleidelijnen op sommige perrons.Bee schreef:Volgens een verdwaald sandwichbord wordt er gewerkt aan de toegankelijkheid van het perron, zodat deze voldoet aan de Europese toegankelijkheidsnormen.
Wat wel opvalt: de mooie gele tegels! *O* Nu geen fossiele kauwgomresten meer op het perron. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik had gisterochtend om 7:25 de sprinter naar Weesp en verder, dat was een enkele DDAR-IV en die zat bomvol omdat de IC ervoor niet rijdt.Klaasje schreef:Iets soortgelijks vanmorgen op de Flevolijn heb ik van twitter: 10 bakken IRM (comfortnorm) + 10 bakken SLT (volnorm) kunnen in de herfstvakantie wel in 10 bakken SLT... :X Nu heeft een groot gedeelte van de mensen volgende week herfstvakantie en nemen veel mensen in de herfstvakantie geen vrij maar het kan vast wel op deze manier.
Terug zat vanaf Amsterdam CS de SGM naar Amersfoort helemaal vol en op Weesp werd het nog erger toen een enkele SLT vol aankwam, enkele mensen er maar uit moesten en er nog 200(?) mee moesten, velen bleven (weer) achter. En de NS/veiligheidsmensen keken alleen toe. Dat ze nou even langere treinen bestellen (of van te voren hadden bedacht). Of dat de s3900 extra stopt op Weesp om wat mensen op te pikken want met 2x DDAR zit die niet vol.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Uhhhh Juist!Edwin schreef:Ik had gisterochtend om 7:25 de sprinter naar Weesp en verder, dat was een enkele DDAR-IV en die zat bomvol omdat de IC ervoor niet rijdt.Klaasje schreef:Iets soortgelijks vanmorgen op de Flevolijn heb ik van twitter: 10 bakken IRM (comfortnorm) + 10 bakken SLT (volnorm) kunnen in de herfstvakantie wel in 10 bakken SLT... :X Nu heeft een groot gedeelte van de mensen volgende week herfstvakantie en nemen veel mensen in de herfstvakantie geen vrij maar het kan vast wel op deze manier.
Terug zat vanaf Amsterdam CS de SGM naar Amersfoort helemaal vol en op Weesp werd het nog erger toen een enkele SLT vol aankwam, enkele mensen er maar uit moesten en er nog 200(?) mee moesten, velen bleven (weer) achter. En de NS/veiligheidsmensen keken alleen toe. Dat ze nou even langere treinen bestellen (of van te voren hadden bedacht). Of dat de s3900 extra stopt op Weesp om wat mensen op te pikken want met 2x DDAR zit die niet vol.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten