Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Geplaatst op: donderdag 18 oktober 2012 14:25
Laatst bijgewerkt: donderdag 18 oktober 2012 14:26
Het onderhoud aan de trambaan tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein loopt opnieuw flinke vertraging op. Dat maakte het Bestuur Regio Utrecht (BRU) donderdagochtend bekend tijdens een persconferentie.
De rails van de trambaan vertonen opnieuw scheuren, op precies dezelfde plek als vorige keer. Het werk is stilgelegd en het herstel kan weken tot een half jaar duren. Het vervangend busvervoer van Connexxion blijft bestaan en wordt bovendien uitgebreid. Dat kost het BRU overigens 150.000 euro per week.
Lees verder | Dossier Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein | Meer nieuws over Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
Geplaatst op: donderdag 18 oktober 2012 14:25
Laatst bijgewerkt: donderdag 18 oktober 2012 14:26
Het onderhoud aan de trambaan tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein loopt opnieuw flinke vertraging op. Dat maakte het Bestuur Regio Utrecht (BRU) donderdagochtend bekend tijdens een persconferentie.
De rails van de trambaan vertonen opnieuw scheuren, op precies dezelfde plek als vorige keer. Het werk is stilgelegd en het herstel kan weken tot een half jaar duren. Het vervangend busvervoer van Connexxion blijft bestaan en wordt bovendien uitgebreid. Dat kost het BRU overigens 150.000 euro per week.
Lees verder | Dossier Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein | Meer nieuws over Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 18 okt 2012, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op verzoek een andere link
Reden: Op verzoek een andere link
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Een half jaar!! Dan is het zowat april.
Maak die trambaan dan maar meteen geschikt voor laagvloer, kan de Uithoflijn meteen erop aansluiten.
Maak die trambaan dan maar meteen geschikt voor laagvloer, kan de Uithoflijn meteen erop aansluiten.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Hebben ze de mensen aangenomen die voor de Oostlijn verantwoordelijk waren? :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Als ik me niet vergis was er voor de komende zomer trouwens weer groot onderhoud aan de trambaan gepland, maar dan weer een ander trajectdeel. Als ze zo doorgaan rijden er geen trams onder de naam Connexxion meer in Nieuwegein...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Stel je voor dat het tramnet plat zou liggen tot na de werkzaamheden van volgende zomer :X
In Dijon (Frankrijk) legde men in 1,5 jaar een tramlijn aan (vanuit het niets). In Nederland doen we er 3/4 jaar over om een stom stukje rails te vervangen? Alhoewel Frankrijk het lang niet altijd beter doet dan Nederland, vind ik toch dat in dit geval het hele BRU zich diep zou moeten schamen. Quelle honte!
In Dijon (Frankrijk) legde men in 1,5 jaar een tramlijn aan (vanuit het niets). In Nederland doen we er 3/4 jaar over om een stom stukje rails te vervangen? Alhoewel Frankrijk het lang niet altijd beter doet dan Nederland, vind ik toch dat in dit geval het hele BRU zich diep zou moeten schamen. Quelle honte!
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Ik vraag me toch heel erg af wat er steeds fout gaat bij dergelijke projecten in Nederland.Z2N schreef:In Dijon (Frankrijk) legde men in 1,5 jaar een tramlijn aan (vanuit het niets). In Nederland doen we er 3/4 jaar over om een stom stukje rails te vervangen? Alhoewel Frankrijk het lang niet altijd beter doet dan Nederland, vind ik toch dat in dit geval het hele BRU zich diep zou moeten schamen. Quelle honte!
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
De link Lees verder in de eerste post werkt niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Niet? Nu net even uitgeprobeert en hij doet 't keurig hoor. Wel een link naar de mobiele site van RTV Utrecht omdat ik op 't werk niet op de normale kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Kan http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/889392/ ... egein.html deze link er niet eens worden ingezet? Dit is de link die ik vond op de site van RTV UtrechtDaniel schreef:Niet? Nu net even uitgeprobeert en hij doet 't keurig hoor. Wel een link naar de mobiele site van RTV Utrecht omdat ik op 't werk niet op de normale kan.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Link werkt hier gewoon. Hier de "normale" versie:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/889392/ ... egein.html
Scheuren in de rails? Lijkt net alsof er iets mis is gegaan bij de productie ervan, dat de kwaliteit van het staal niet goed is of zo.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/889392/ ... egein.html
Scheuren in de rails? Lijkt net alsof er iets mis is gegaan bij de productie ervan, dat de kwaliteit van het staal niet goed is of zo.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Dit is wel heel erg vreemd. Aan het weer kan het niet liggen, want het is niet extreem warm geweest sinds september. Dus moet het een productiefout of een monteringsfout zijn geweest. Maar wie kan hier straks weer voor gaan opdraaien? De belastingbetaler :S.
Heeft Connexxion(/GVU) overigens nog wel voldoende extra bussen om de uitbreiding op te kunnen vangen of laten ze bijvoorbeeld de gelede bussen van Munckhof komen (als Munckhof ze nog heeft tenminste)?
Heeft Connexxion(/GVU) overigens nog wel voldoende extra bussen om de uitbreiding op te kunnen vangen of laten ze bijvoorbeeld de gelede bussen van Munckhof komen (als Munckhof ze nog heeft tenminste)?
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
De foto's in het dossier van het eerdere krantenbericht laten zien waar de scheuren zijn: in het lijf.
Spoorrails zijn I-profielen: de dwarskrachten die optreden als gevolg van een belasting worden opgenomen in de flenzen en de momenten waardoor het I-profiel gaat buigen in de z-richting (je scherm uit zegmaar, zie onderstaande link) in het lijf.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:L-I-Traeger.png
Als echter een flens aan een zijde wordt belast, is het zeer bedenkelijk dat een flens gaat roteren (moment=kracht*arm = kracht*1/2*breedte_flens) en die kan het profiel lastig opnemen omdat het lijf zo dun is.
En spoorrails wordt over het algemeen ontworpen met een enorme speling (uit een NEN belasting*1,2 voor het eigen gewicht van de spoorrails en belasting*1,5 voor de rekenwaarde voor de veranderlijke belasting, zoals de trein/tram).
Het is zeer aannemelijk dat er op een verkeerde manier de spoorrails is belast. Daardoor is de bovenflens gaan roteren en daardoor scheuren ontstonden.
Spoorrails zijn I-profielen: de dwarskrachten die optreden als gevolg van een belasting worden opgenomen in de flenzen en de momenten waardoor het I-profiel gaat buigen in de z-richting (je scherm uit zegmaar, zie onderstaande link) in het lijf.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:L-I-Traeger.png
Als echter een flens aan een zijde wordt belast, is het zeer bedenkelijk dat een flens gaat roteren (moment=kracht*arm = kracht*1/2*breedte_flens) en die kan het profiel lastig opnemen omdat het lijf zo dun is.
En spoorrails wordt over het algemeen ontworpen met een enorme speling (uit een NEN belasting*1,2 voor het eigen gewicht van de spoorrails en belasting*1,5 voor de rekenwaarde voor de veranderlijke belasting, zoals de trein/tram).
Het is zeer aannemelijk dat er op een verkeerde manier de spoorrails is belast. Daardoor is de bovenflens gaan roteren en daardoor scheuren ontstonden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Lijn 361 gaat minder vaak rijden. Lijn 160 vaker. Dus extra bussen zijn er niet nodig. In theorie dient er nu op elke aankomende tram een aansluitende bus te vertrekken. Goed dat dit verbeterd wordt. Want wat heb je aan elke 10 min een bus savonds naar IJsselstein als de tram maar elke 20 min rijdt.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Hè bah. Dat betekent dus nog wekenlang extra volle 195's en 295's tot aan IJsselstein Binnenstad.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Nieuwe dienstregeling van lijn 160/361 is ingegaan zonder dat er nieuwe vertrekstaten hangen op bepaalde haltes. Waarom is het nou zo moeilijk om simpele dingen net als dit niet op orde te krijgen.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Ben ik erg benieuwd wanneer deze dienstregeling bij jou is ingegaan?010jongen schreef:Nieuwe dienstregeling van lijn 160/361 is ingegaan zonder dat er nieuwe vertrekstaten hangen op bepaalde haltes. Waarom is het nou zo moeilijk om simpele dingen net als dit niet op orde te krijgen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Vandaag ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Het nieuwe pakket gaat per 22 oktober pas in, morgen dus. Daarom zullen ook morgen alle vertrekstaten aangepast worden..Milco1995 schreef:Vandaag ;)
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
nee hoor de nieuwe dienstregeling wordt sinds vandaag gereden. bij merwestein hangt bijv. ook nog een vertrekstaat van de zomerdienstregeling van lijn 48.. erg slordig.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Het BRU? Oh nee wacht, de belastingbetalerDaniel schreef:Het vervangend busvervoer van Connexxion blijft bestaan en wordt bovendien uitgebreid. Dat kost het BRU overigens 150.000 euro per week.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
BRU heeft oplossing voor probleem trambaan
BRU heeft oplossing voor probleem trambaan
Geplaatst op: vrijdag 2 november 2012 21:23
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 november 2012 21:25
NIEUWEGEIN - Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft een oplossing gevonden voor het probleem met de trambaan in Nieuwegein. Een nieuwe lasmethode moet uitkomst bieden. De organisatie kan nog niet te zeggen wanneer de trams weer zullen gaan rijden.
Allereerst zullen nu de spoorstaven worden gelast. Daarna wordt het beton gestort en ten slotte de bovenleiding gemonteerd. Voordat de trams gaan rijden, zal BRU nog enkele tests uitvoeren.
Lees verder | Dossier Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein | Meer nieuws over Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
Geplaatst op: vrijdag 2 november 2012 21:23
Laatst bijgewerkt: vrijdag 2 november 2012 21:25
NIEUWEGEIN - Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft een oplossing gevonden voor het probleem met de trambaan in Nieuwegein. Een nieuwe lasmethode moet uitkomst bieden. De organisatie kan nog niet te zeggen wanneer de trams weer zullen gaan rijden.
Allereerst zullen nu de spoorstaven worden gelast. Daarna wordt het beton gestort en ten slotte de bovenleiding gemonteerd. Voordat de trams gaan rijden, zal BRU nog enkele tests uitvoeren.
Lees verder | Dossier Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein | Meer nieuws over Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Schiet aardig op nu, beton is grotendeels gestort. Denk dat het niet lang meer duurt voor er een tram rijdt.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Ik geloof dat de tram in Utrecht op NP46 spoorstaven zat sinds de aanleg. Dat zijn heavy-rail-spoorstaven. Ik meen dat ik ergens gehoord heb dat ze nu over wilden op tramspoorstaven.MdJ schreef:De foto's in het dossier van het eerdere krantenbericht laten zien waar de scheuren zijn: in het lijf.
Spoorrails zijn I-profielen: de dwarskrachten die optreden als gevolg van een belasting worden opgenomen in de flenzen en de momenten waardoor het I-profiel gaat buigen in de z-richting (je scherm uit zegmaar, zie onderstaande link) in het lijf.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:L-I-Traeger.png
Als echter een flens aan een zijde wordt belast, is het zeer bedenkelijk dat een flens gaat roteren (moment=kracht*arm = kracht*1/2*breedte_flens) en die kan het profiel lastig opnemen omdat het lijf zo dun is.
En spoorrails wordt over het algemeen ontworpen met een enorme speling (uit een NEN belasting*1,2 voor het eigen gewicht van de spoorrails en belasting*1,5 voor de rekenwaarde voor de veranderlijke belasting, zoals de trein/tram).
Het is zeer aannemelijk dat er op een verkeerde manier de spoorrails is belast. Daardoor is de bovenflens gaan roteren en daardoor scheuren ontstonden.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Als ik het zo zie (http://dnu.nu/artikel/6628-vernieuwing- ... -vertraagd) gaan ze inderdaad naar Tramrails. Die hebben het probleem wat ik een tijdje geleden aangekaart heb
Verkeerde soort belasting kun je zoeken in de hoek van: Met een krol gaan rijden op die extra riggel (het stuk dat echte spoorrails niet hebben) in plaats van op de kop van de spoorrails zou je kunnen denken Daar kan 'ie niet tegen, daarvoor issie niet gemaakt. (het moment dat het wiel met de "extra" riggel moet worden opgenomen door het lijf van de rails kan het niet aan en breekt.)
Verkeerde soort belasting kun je zoeken in de hoek van: Met een krol gaan rijden op die extra riggel (het stuk dat echte spoorrails niet hebben) in plaats van op de kop van de spoorrails zou je kunnen denken Daar kan 'ie niet tegen, daarvoor issie niet gemaakt. (het moment dat het wiel met de "extra" riggel moet worden opgenomen door het lijf van de rails kan het niet aan en breekt.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Opnieuw lange vertraging trambaan Nieuwegein
Als ik naar de vorm van de spoorstaaf kijk dan belast je dat ding al verkeerd als je met een verkeerd wielprofiel over de binnenste spoorstaaf bij een boog rijdt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Vinny en 46 gasten