'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Geplaatst op: dinsdag 18 december 2012 08:10
Laatst bijgewerkt: dinsdag 18 december 2012 08:11
DOETINCHEM - Gedeputeerde Conny Bieze wil dat treinen van vervoerder Breng in gevallen van storingen door moeten kunnen rijden naar Winterswijk. Dat is nu nog niet het geval.
De treinen van vervoerder Breng rijden tot Doetinchem, die van Arriva tot Winterswijk. Dat zorgt soms voor veel verwarring bij reizigers. Ook ontstaan er onnodige vertragingen, weet Bieze.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Concessie Achterhoek | Meer nieuws over Concessie Achterhoek | Dossier Connexxion | Meer nieuws over Connexxion | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Geplaatst op: dinsdag 18 december 2012 08:10
Laatst bijgewerkt: dinsdag 18 december 2012 08:11
DOETINCHEM - Gedeputeerde Conny Bieze wil dat treinen van vervoerder Breng in gevallen van storingen door moeten kunnen rijden naar Winterswijk. Dat is nu nog niet het geval.
De treinen van vervoerder Breng rijden tot Doetinchem, die van Arriva tot Winterswijk. Dat zorgt soms voor veel verwarring bij reizigers. Ook ontstaan er onnodige vertragingen, weet Bieze.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Concessie Achterhoek | Meer nieuws over Concessie Achterhoek | Dossier Connexxion | Meer nieuws over Connexxion | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Lijkt mij onmogelijk ivm dienstlengtes van het rijdend personeel.
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
onzin. Daar is op in te spelen. Qua materieel en personeel mag en kan het en dan zou een dienstrooster alles tegenhouden?!?
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Het mag juist niet wat betreft materieel. Het is namelijk verboden in deze concessie dat er een Breng-trein verder rijdt dan Doetinchem.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Die idiote bepaling staat nu juist ter discussie. Los daarvan mag en kan het wat materieel betreft natuurlijk wel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Ik kan me herinneren dat een tijd geleden dit dreigende probleem op het forum al is besproken (toen de concessies gegund werden). Verder laat ik me niet uit over de capabiliteit van degenen die deze aanbestedingsconstructie hebben bedacht.
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Toch weer typisch (en nee, ik mag niks zeggen over gedeputeerden van een bepaald geslacht), maar haar ambtenaren hebben zelf de regels bedacht voor het rijden met Breng materiaal na Doetinchem, immers haar eigen departement heeft de aanbesteding Achterhoek gedaan.
Iemand met een beetje inzicht in het OV had de hele Achterhoek samen met SAN en Rivierenland aanbesteed, omdat deze 3 concessies zo ontzettend veel raakvlakken hebben.
Dat is hetzelfde gedoe als met de Valleilijn bus en Valleilijn trein... 2 verschillende vervoerders. Dat was bedacht door haar voorgangster.
Overheden moeten eens leren te kijken welke concessies raakvlakken hebben met elkaar, als ze dan ook nog eens door dezelfde overheidsinstantie aanbesteed moeten worden, dan kun je ze beter combineren. Provincie Limburg heeft dat goed gedaan en Noord Brabant volgt. GGD heeft dat ook goed gedaan.
In Overijssel denken ze er nu wel over om ook het laatste stukje IJsselmond te koppelen aan de concessie Midden Overijssel.
Twente hoeft hier niet bij want anders dan aansluitingen in Holten, Ommen en Hardenberg zijn er niet.
Je voorkomt dan ook veel gecombineerde lijnen zoals deze spoorlijn
Iemand met een beetje inzicht in het OV had de hele Achterhoek samen met SAN en Rivierenland aanbesteed, omdat deze 3 concessies zo ontzettend veel raakvlakken hebben.
Dat is hetzelfde gedoe als met de Valleilijn bus en Valleilijn trein... 2 verschillende vervoerders. Dat was bedacht door haar voorgangster.
Overheden moeten eens leren te kijken welke concessies raakvlakken hebben met elkaar, als ze dan ook nog eens door dezelfde overheidsinstantie aanbesteed moeten worden, dan kun je ze beter combineren. Provincie Limburg heeft dat goed gedaan en Noord Brabant volgt. GGD heeft dat ook goed gedaan.
In Overijssel denken ze er nu wel over om ook het laatste stukje IJsselmond te koppelen aan de concessie Midden Overijssel.
Twente hoeft hier niet bij want anders dan aansluitingen in Holten, Ommen en Hardenberg zijn er niet.
Je voorkomt dan ook veel gecombineerde lijnen zoals deze spoorlijn
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
hebben die machinisten van Breng wel wegbekendheid na Doetinchem?
Zo nee, gaat Breng sit echt niet betalen voor die paar keer, dat er doorgereden zou moeten worden.
Los van het feit, dat Breng niet zo snel de eigen planning in de war gaat gooien voor een ander bedrijf...
Zo nee, gaat Breng sit echt niet betalen voor die paar keer, dat er doorgereden zou moeten worden.
Los van het feit, dat Breng niet zo snel de eigen planning in de war gaat gooien voor een ander bedrijf...
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Als mevrouw GS ook wil betalen, dan kan er heel veel.
Edit, zoals velen al hadden gezegd, had die treindienst samen aanbesteed en betaal dan een evenredig (SAN, Gelderland) deel. Maar nee, ego's.
Edit, zoals velen al hadden gezegd, had die treindienst samen aanbesteed en betaal dan een evenredig (SAN, Gelderland) deel. Maar nee, ego's.
Het is een spectrum.
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Ken de feiten is al eerder gezegd hier op het forum. In het geval van een verstoring mag de Brengtrein WEL buiten Arnhem-Dtc ingezet worden en mag ook de Brengdienst worden gereden met niet-Brengtreinen. Verder is het mogelijk om op een Arrivatrein een Brengpersoneel te treffen vv. Enige probleem zou dan de wegbekendheid kunnen zijn, maar dat lijkt me op te lossen.Gekko123 schreef:Het mag juist niet wat betreft materieel. Het is namelijk verboden in deze concessie dat er een Breng-trein verder rijdt dan Doetinchem
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Het is wel fascinerend dat een Breng-trein feitelijk nog nooit is doorgereden naar Winterswijk, ondanks de verstoringen van de afgelopen anderhalve week.
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Nog fascinerende is dat men in het provinciehuis men dus niet op de hoogte is van haar eigen afspraken.
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Inderdaad.... de meeste abtenaren hebben dat niet.... maar er zitten ook goeie tussengkw1969 schreef:Iemand met een beetje inzicht in het OV...
...Overheden moeten eens leren te kijken welke concessies raakvlakken hebben met elkaar, als ze dan ook nog eens door dezelfde overheidsinstantie aanbesteed moeten worden, dan kun je ze beter combineren...
Pardon. Als iemand de boel heeft lopen verzieken is het Prov. Limburg wel.gkw1969 schreef:
...Provincie Limburg heeft dat goed gedaan
Lijn 75 en lijn 27 maar ook lijn 70 zijn hiervan een mooi voorbeeld!
Ze hebben het gewoon helemaal verziekt, en het erge is nog dat de verantwoordelijke niet de laan zijn uitgestuurd.
Het zou ze sieren als de verantwoordelijken in Limburg zelf onslag hebben genomen en een paar ton aan salaris achterlieten voor de rotzooi. En dat Veolia Limburg een paar jaar geleden al falliet zouden zijn verklaard en de 'directeuren' nooit meer in een OV functie terecht zouden komen.
Stelletje prutsers zijn het.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Maar als een Breng trein doorrijdt naar Winterswijk, dan valt dus per definitie een trein naar Arnhem uit, dan dupeer je daar weer mensen. De vraag is waar je dan meer mensen mee dupeert, door een rit Doetinchem - Winterswijk uit te laten vallen of Doetinchem - Arnhem. Mij lijkt dat laatste, daar rijdt immers de kwartierdienst en zullen er meer reizigers zijn. Te meer omdat dan uit Arnhem ook weer een trein wegvalt. Aan de andere kant, juist op traject rijden meer treinen en is de vertraging dan in het beste geval "maar" 15 minuten, terwijl op het andere traject het meteen een half uur wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Ligt het ook niet aan het tijdstip? Kan mij voorstellen dat de reizigersstromen 's ochtends anders zijn dan 's middags? Maar ik neem aan dat zowel BRENG als Arriva minimaal in de treinstellen zitten. Anders zou men gezamelijk een GTW'tje kunnen gebruiken voor calamiteiten.
Het is een spectrum.
Re: 'Laat Breng-treinen doorrijden naar Winterswijk'
Het is inderdaad van de zotte dat deze diensten apart zijn aanbesteed, waardoor gemakkelijk bijsturen in geval van vertraging heel lastig is. De enige oplossing voor dit probleem is de twee concessies samenvoegen of als Breng en Arriva het daar eens over worden de dienst echt samen uitvoeren. Hoe dan ook zal de oplossing van de huidige problemen de provinvie en het KAN geld gaan kosten. Logisch want ze hebben het probleem zelf veroorzaakt.Karl schreef:Als mevrouw GS ook wil betalen, dan kan er heel veel.
Edit, zoals velen al hadden gezegd, had die treindienst samen aanbesteed en betaal dan een evenredig (SAN, Gelderland) deel. Maar nee, ego's.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten