Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:@hauptbahnhof: Opvallend, ik krijg juist het omgekeerde. Lopend naar het station kost me iets van 10 minuten, maar 9292 laat me eerst de verkeerde kant op lopen om daar vervolgens een bus naar het station te pakken.
Een kwartier later stuurt 'ie me naar één halte voor het station om vervolgens nog dat piepkleine stukje de bus te nemen. Naast dat de routebeschrijving ineens in het Engels staat stuurt die me ook nog via een omweg over de busroute van lijn 8 waarop ik onderweg naar de bewuste halte reeds drie andere haltes passeer...
Routebeschrijving naar Bushalte Stationsstraat
Head northeast toward Arnhemseweg
Exit the roundabout onto Arnhemseweg
Turn left onto Stadsring
Turn left onto Van Asch van Wijckstraat
Continue onto Stationsplein/Stationsstraat
Over het bovenstaande geheel zou ik trouwens 7 minuten moeten doen, dus daar gaat het kennelijk fout: de straten hier in de omgeving kan je als een vierkant zien, waarbij mijn route via één zijde loopt, terwijl de route van 9292 me via drie zijden van dat vierkant stuurt.
9292 berekent niet de looproute, ze geven het aantal minuten lopen en volgens mij kijken ze niet echt naar het stratenpatroon dus die minuten komen uit een vinger.
De looproutes die je ziet komen dus echt direct uit google maps en niet van 9292
Nou jah, volgens mij een simpele reisadvies van Victorieplein naar PKL pakt ie ook niet. Is ook op loopafstand. Terwijl als ik het loop (en ik loop snel), is dat zo'n 8 minuten. De tram krijgt voor dat stuk 4 minuten maar kan het ook prima in 3 minuten af. Dat is inclusief de Hunzestraat die op 20 km/u is begrensd. Heel apart.
Maar jah, ik zie wel wat de reactie van 9292 wordt tegen die tijd.
hauptbahnhof schreef:Nou jah, volgens mij een simpele reisadvies van Victorieplein naar PKL pakt ie ook niet. Is ook op loopafstand. Terwijl als ik het loop (en ik loop snel), is dat zo'n 8 minuten. De tram krijgt voor dat stuk 4 minuten maar kan het ook prima in 3 minuten af. Dat is inclusief de Hunzestraat die op 20 km/u is begrensd. Heel apart.
Maar jah, ik zie wel wat de reactie van 9292 wordt tegen die tijd.
Ik denk dat je krijgt:
Bedankt voor je reactie, een instelbare loopsnelheid staat op onze wensenlijst
Somoht schreef:9292 berekent niet de looproute, ze geven het aantal minuten lopen en volgens mij kijken ze niet echt naar het stratenpatroon dus die minuten komen uit een vinger.
De looproutes die je ziet komen dus echt direct uit google maps en niet van 9292
Mwoh, de looptijd van 7 minuten is wel mogelijk als je de rechtstreekse route neemt. Als ik de route zelf op Google Maps opvraag krijg ik gewoon die rechtstreekse met 6 min. looptijd trouwens, niet degene die nu in m'n reisadvies stond! Kennelijk gaat er dus wat mis in hoe 9292 het bij Google opvraagt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
de looptijd is ook nog steeds een testfase, omdat ze bij RIG zelf ook wel door hebben, dat de gegevens van Google Maps voor voetgangers niet altijd overeenkomen met de werkelijkheid.
dat komt natuurlijk weer, omdat Maps gericht is op de weg en niet de stoep...
daarnaast komen looproutes vaak ook niet overeen met de werkelijkheid, omdat maps de halte niet altijd op de daadwerkelijke plaats op de kaart heeft ingetekend.
bijv. van station Lombardijen naar de bushalte aan de kant van het ziekenhuis is volgens 9292.nl via de route voor fietsers, terwijl er dus thv de tramhalte gewoon een voetgangersoversteekplaats is.
dat komt natuurlijk weer, omdat Maps gericht is op de weg en niet de stoep...
Google is een internationale organisatie die wellicht niet alle looproutes ter wereld kan overzien he. Mocht je wat missen dan kun je altijd via de "meld een probleem" knop een afsnijdroute voor voetgangers aandragen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Overigens in het rijtje mooie foutjes bij 9292. Ik kreeg vorige week voor een reisadvies huis-> madurodam het advies om met de trein naar Den-Haag CS te gaan (helemaal logisch) dan 1 halte met de bus om vervolgens tram 9 te pakken. Wat die bus er nou tussen moet?
Ik heb bij 9292 juist last van teveel OV. Als ik mijn huisadres ingeef dan laat hij mij vaak voor een halte de bus nemen naar het treinstation, terwijl ik ook gewoon door het parkje naar het station kan lopen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dat parkje is ENG! Als ik daar zou wonen zou ik met de bus naar BMR gaan of lopen naar metro VSW. Toen ik op school daar zat heb ik ook nooit dat stuk gelopen (sowieso veelste lang).
dat komt natuurlijk weer, omdat Maps gericht is op de weg en niet de stoep...
Google is een internationale organisatie die wellicht niet alle looproutes ter wereld kan overzien he. Mocht je wat missen dan kun je altijd via de "meld een probleem" knop een afsnijdroute voor voetgangers aandragen.
google geeft bij loop- en fietsroutes al aan, dat het hier een beta versie betreft.
dus gegevens zullen niet altijd kloppen.
jammer genoeg is op 9292.nl dus met iets begonnen, waar degene waar de gegevens vandaan komen dus al meldt, dat het niet altijd zal kloppen.
mijn gedachte is dan om er zelf nog niet mee te beginnen...
Ik word nog regelmatig van en naar station Parkwijk in Almere gestuurd (17(!) minuten), terwijl op 50m een bushalte ligt waar 8x per uur een bus naar Station Centrum komt. Ook wel eens helemaal van mijn huis naar Stadhuisplein moeten lopen volgens 9292.nl.
Tevens geven ze sommige reisadviezen helemaal niet door... Verschillende dienstregelingen zelf checken of alles in stukjes doen blijft de beste optie.
Dat 9292 sommige straten niet kan vinden is een ding.
Maar er kunnen dus ook gewoon doodleuk plaatsen in staan die niet meer bestaan. Zo wordt in Zaandam nog 'bibliotheek Vermiljoenweg' aangegeven, terwijl die toch alweer een poosje is gesloten...
Arriva bijv. gebruikt nog steeds de haltenaam Cannenburgstraat in Rotterdam, terwijl die halte alweer een paar jaar P+R Beverwaard heet en zo ook door de andere vervoerder gevoerd wordt...
en Arriva is niet de enige die oude haltenamen gebruikt.
terwijl er ook nog genoeg halts zijn, waarvan de naam naar iets verwijst, dat er niet meer is...
zone5324bericht... schreef:als bestemming of als haltenaam?
Arriva bijv. gebruikt nog steeds de haltenaam Cannenburgstraat in Rotterdam, terwijl die halte alweer een paar jaar P+R Beverwaard heet en zo ook door de andere vervoerder gevoerd wordt...
en Arriva is niet de enige die oude haltenamen gebruikt.
terwijl er ook nog genoeg halts zijn, waarvan de naam naar iets verwijst, dat er niet meer is...
'Bibliotheek Vermiljoenweg' als bestemming. Dat ligt (of beter gezegd lag) op kruipafstand van de halte 'Vermiljoenweg' (die overigens wordt omgeroepen als 'Koningsgeelstraat'. Nog zo'n consistentiemisser van Connexxion Zaanstreek overigens).