Maand lang geen trein in Nijverdal
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Maand lang geen trein in Nijverdal
Maand lang geen trein in Nijverdal
Geplaatst op: donderdag 31 januari 2013 19:27
Laatst bijgewerkt: donderdag 31 januari 2013 19:29
NIJVERDAL - Tussen Raalte en Wierden zullen met ingang vanaf 4 maart een maand lang geen treinen rijden.
Op het spoor en het station in de tunnelbak bij Nijverdal worden dan de laatste werkzaamheden en verschillende testen uitgevoerd voor de opening van het nieuwe tracé en station Nijverdal op 1 april. Ook wordt in maart begonnen met de sloop van het oude station en het tijdelijke station Nijverdal West in Het Ravijn.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 31 januari 2013 19:27
Laatst bijgewerkt: donderdag 31 januari 2013 19:29
NIJVERDAL - Tussen Raalte en Wierden zullen met ingang vanaf 4 maart een maand lang geen treinen rijden.
Op het spoor en het station in de tunnelbak bij Nijverdal worden dan de laatste werkzaamheden en verschillende testen uitgevoerd voor de opening van het nieuwe tracé en station Nijverdal op 1 april. Ook wordt in maart begonnen met de sloop van het oude station en het tijdelijke station Nijverdal West in Het Ravijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Dan gaat de s7900 dus een maand lang Enschede - Wierden rijden.
Ik vraag me af of de NS daarvoor nog steeds DM '90 zal inzetten, aangezien die serie dan volledig over geëlektrificeerde baanvakken rijdt.
Ik vraag me af of de NS daarvoor nog steeds DM '90 zal inzetten, aangezien die serie dan volledig over geëlektrificeerde baanvakken rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Het keerspoor in Wierden heeft geen bovenleiding.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
All ye diesel under the draad-fanatics unite!
Ik doe ook maar wat
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Dan keer je toch in Rijssen?
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Gaan ze ook een maand buitendienst als de tunnel in Delft in dienst gesteld moet worden? Ik snap dat het niet in een weekendje kan maar een maand vind ik wel erg lang.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Zelfs met de werkzaamheden te Wdn toen spoor 3 daar niet te gebruiken was, ging de s7900 leeg naar Rsn. MET DM90Klaasje schreef:Dan keer je toch in Rijssen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Waarom zou je moeilijk doen om electrisch materiaal ergens vandaan te halen gedurende een maand als die Buffels er toch staan, en op spoor 3 sta je ook niks in de weg in Wdn...
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Waarschijnlijk wel ja. Bij de indienststelling van het verdiepte spoor in Almelo duurde de periode zelfs langer als ik me goed herinner. Bepaalde mensen zullen daar nog steeds wel nachtmerries van hebben gekregen. In het kader van "better safe than sorry" zou ik het toejuichen dat zulke dingen niet meer tegen heug en meug in een 72-urige buitendienststelling worden gepland. Onder tijdsdruk worden te veel fouten gemaakt.markv schreef:Gaan ze ook een maand buitendienst als de tunnel in Delft in dienst gesteld moet worden? Ik snap dat het niet in een weekendje kan maar een maand vind ik wel erg lang.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Een maand om een tunnel aan te sluiten is gewoon echt bullshit, er zijn bij Utrecht kilometerslange trajecten in een weekend aangesloten geweest en in Nijverdal moet het een maand duren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Iets met tunnelwet en veiligheidsfetjisme...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Het is geen tunnel onder de Mont Blanc door maar een tunneltje van 500 meter, een keer gas geven met een buffel en je bent er doorheen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
een MAAND? :D
Dat hele schijtding kostte ook al drie f*cking JAAR om te bouwen, dat slaat toch totally nergens op man :')
Dat hele schijtding kostte ook al drie f*cking JAAR om te bouwen, dat slaat toch totally nergens op man :')
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Nee, vandaag de dag moeten we al blij zijn als de tunnel niet op 8 april alweer uit dienst wordt genomen en er dan weer een vervangende busdienst komt vanwege een aantal zaken die niet waren voorzien
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Je bedoeld zeker het stuk tussen Harmelen en Utrecht?Bee schreef:Een maand om een tunnel aan te sluiten is gewoon echt bullshit, er zijn bij Utrecht kilometerslange trajecten in een weekend aangesloten geweest en in Nijverdal moet het een maand duren
Dat stuk is voordat het is aangesloten op het oude spoor uitgebreid getest. En na aansluiting zijn er een aantal meettreinen overheen gereden.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op vr 01 feb 2013, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Ik denk eerder dat 'ie de nieuwe sporen tussen Utrecht en Lunetten bedoelde... maar ook die zijn grotendeels al vooraf aangelegd waardoor er alleen nog een bochtje om ze aan te sluiten op het bestaande spoor hoefde te worden aangelegd.
In Nijverdal ligt bij mijn weten het oude station in de weg voor de aanleg van de verbinding tussen het bestaande spoor en de combitunnel, het spoor komt er immers iets verschoven te liggen. Dat moet men dus eerst slopen en daarna moet het nieuwe spoor nog vanuit het niets worden opgebouwd, dat zal vast wat langer duren dus.
In Nijverdal ligt bij mijn weten het oude station in de weg voor de aanleg van de verbinding tussen het bestaande spoor en de combitunnel, het spoor komt er immers iets verschoven te liggen. Dat moet men dus eerst slopen en daarna moet het nieuwe spoor nog vanuit het niets worden opgebouwd, dat zal vast wat langer duren dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Nee, het huidige station ligt op de plaats waar straks de N35 komt te liggen. Het spoor ligt aan de Wdn -kant al op z'n plek en buigt bij het perron sterk af om ook mensen daar te kunnen uitstappen. (laatste stukje is nieuw perron)
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Ah, gewoon te lang daar niet meer langsgekomen... Tijdens mijn eerste en enige bezoekje aan station Nijverdal West liep het spoor na station Nijverdal nog gewoon rechtdoor naar de brug over de Regge, maar zie inderdaad op foto's dat er een klein stukje verderop een nieuwe spoorbrug gebouwd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
In een eerder artikel in de Twentsche Courant Tubantia heeft gestaand dat de spoorlijn er uit gaat voor het aansluiten van de trajecten, maar ook om de tunnel te testen, o.a. met snelheden tot 140 km/u. Verder vinden er nog diverse sloop en bouwwerkzaamheden plaats tussen "Halfweg" en het bestaande station.
Het is niet simpel op elkaar aansluiten en boem, het werkt. Alles moet getest worden. Daarnaast moeten er ontruimingsoefeningen gehouden worden in de tunnel.
Al met al moet er heel wat meer gebeuren dan simpel 2 stukjes spoor op elkaar aansluiten.
Almelo verdiept is langer dicht geweest dan gepland, dat kwam omdat er onvoldoende getest was waardoor de wissels niet werkten zoals ze moesten werken.
Nu plannen ze daar meer tijd voor, zodat het een geplande stremming is, en een geplande stremming is goedkoper dan een niet geplande stremming.
Kortom even logisch nadenken en proberen te voorkomen dat we het zelfde debacle krijgen als de tramtunnel in Den Haag, Almelo Verdiept, Schipholtunnel(die nog steeds storingen geeft).
Een goed begin is het halve werk.
Het is niet simpel op elkaar aansluiten en boem, het werkt. Alles moet getest worden. Daarnaast moeten er ontruimingsoefeningen gehouden worden in de tunnel.
Al met al moet er heel wat meer gebeuren dan simpel 2 stukjes spoor op elkaar aansluiten.
Almelo verdiept is langer dicht geweest dan gepland, dat kwam omdat er onvoldoende getest was waardoor de wissels niet werkten zoals ze moesten werken.
Nu plannen ze daar meer tijd voor, zodat het een geplande stremming is, en een geplande stremming is goedkoper dan een niet geplande stremming.
Kortom even logisch nadenken en proberen te voorkomen dat we het zelfde debacle krijgen als de tramtunnel in Den Haag, Almelo Verdiept, Schipholtunnel(die nog steeds storingen geeft).
Een goed begin is het halve werk.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Ik snap nog steeds niet waarom voor testen van een tunnel (waar nu ook al geen treinen doorheen rijden) het treinverkeer in de wijde omgeving van Nijverdal plat moet. Als er getest wordt in de Schipholtunnel wordt toch ook niet het treinverkeer in heel Amsterdam platgelegd? Testritten uitvoeren op snelheid kan ook prima in een nacht, of een keer op een zondag waarbij je dan het treinverkeer een dag stillegt.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Ik denk dat er ook andere werkzaamheden zijn die meeliften hierop. Als het spul toch buiten dienst moet om de tunnel aan te sluiten, waarom dan ook niet meteen een groot aantal kilometers spoor vernieuwen? Dan ben je daar voor de komende jaren ook weer klaar mee.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
De tunnelbeveiliging is nauw verwant met de spoorbeveiliging. Aangezien de tunnel slechts een blok kent moet je voor zo'n beetje alles ook de vrije baan meetesten.Wubbo schreef:Ik snap nog steeds niet waarom voor testen van een tunnel (waar nu ook al geen treinen doorheen rijden) het treinverkeer in de wijde omgeving van Nijverdal plat moet. Als er getest wordt in de Schipholtunnel wordt toch ook niet het treinverkeer in heel Amsterdam platgelegd? Testritten uitvoeren op snelheid kan ook prima in een nacht, of een keer op een zondag waarbij je dan het treinverkeer een dag stillegt.
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Het is echt niet alsof ProRail met een grote glimlach express die tunnel een maand dichtzet hoor. Hier zit een gedachte achter en er moet heel veel getest worden. Waarschijnlijk gaan er nog een aantal calamiteiten oefeningen georganiseerd worden. Wat hebben we allemaal gehad op de Hanzelijn?
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Maar voor die calamiteitenoefeningen hoeft de tunnel toch niet aangesloten te zijn, die kan je net zo goed houden in een periode tussen gereedkomen van de tunnel en het realiseren van de aansluiting. Scheelt weer wat in de buitendienststelling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Maand lang geen trein in Nijverdal
Als deze tunnel had gelegen tussen Eindhoven en Eindhoven Beukenlaan was hij nooit een maand buiten dienst geweest. Dan had het allemaal veel en veel sneller gekund, dan was het in het slechtste geval een week geweest in een reizigersluwe periode (een vakantie ofzo). Nu duurt het 4 weken in een normale werkmaand (maart).
Het is gewoon een centenkwestie, en de vervoerder is daar kennelijk in meegegaan. Jammer.
Het is gewoon een centenkwestie, en de vervoerder is daar kennelijk in meegegaan. Jammer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten