Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Opvallende is dat ook in het weekeinde nog oude PCC's rijden.
Je zou verwachten dat er dan genoeg hermelijnen en koppelstellen beschikbaar zijn.
Als Hagenaar vind ik het wel wat hebben om in zo'n oude echte PCC te stappen.
Maar voor de reguliere gebruikers is vervanging toch wel gewenst.
Die gemoderniseerde zullen ook nog wel een aantal jaren mee moeten; maar die hebben alvast een bredere instap.
Laatst gewijzigd door Anne op wo 06 feb 2013, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
In Antwerpen rijden ze met 600 volt trams dat is opzich niet zo ongebruikelijke spanning. Misschien zijn er wel jonge tweedehands trams van 20/30 jaar te vinden die niet al te duur kosten maar waar je zeker nog 10 jaar mee door kan.
Daarvoor zijn ze nu eigenlijk al te laat, bovendien heeft De Lijn niet zo'n goede ervaring met tweedehandstrams in Gent. Daar had men tweedehandstrams uit Bochum maar die hebben eigenlijk nooit gereden omdat het personeel het onveilig vond. Een oorzaak voor die zogenaamde onveiligheid is nooit gegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
avl schreef:Opvallende is dat ook in het weekeinde nog oude PCC's rijden.
Je zou verwachten dat er dan genoeg hermelijnen en koppelstellen beschikbaar zijn.
Misschien worden die dan onderhouden?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.