Tarieven treinverkeer NRW

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Arthur
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:46
Locatie: Bailly Romainvilliers

Tarieven treinverkeer NRW

Bericht door Arthur »

Ik heb expertise nodig, en wel om het volgende. Ik kom volgende week donderdagochtend aan op Koln HBF om 5 uur en wil daarna verder met Regionaal verkeer. Zoek ik op Hafas, dan krijg ik de volgende opties.

Afbeelding

IK zie 2 prijzen staan met 7 euro verschil. De 7 euro duurdere variant gaat over Dortmund ipv over Hagen/Wuppertal/Dusseldorf enz...

Stel ik koop een kaartje van 30,70 in Koln en rij toch over Dortmund ipv een van alle andere Trajecten, let een controleur daar specifiek op? Of mag je in NRW een langer treject reizen als het minder overstappen is (En zelfs korter qua tijd) :)

Bedankt alvast.. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarieven treinverkeer NRW

Bericht door Suus »

Wat ik zou doen als ik jou was, is je reis even op Bahn.de invoeren, dan krijg je een aanbod met IC en een sparpreis van 19 euro :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Arthur
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:46
Locatie: Bailly Romainvilliers

Re: Tarieven treinverkeer NRW

Bericht door Arthur »

Bee schreef:Wat ik zou doen als ik jou was, is je reis even op Bahn.de invoeren, dan krijg je een aanbod met IC en een sparpreis van 19 euro :)
Ja, ik kom aan met Eurolines vanuit Parijs, die IC is zeker zitplaatsgereserveerd of niet? En als je die mist? Ik bedoel... zon, busrit kan nogal eens vertraagd worden :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarieven treinverkeer NRW

Bericht door Suus »

Ja, bij die prijs heb je Zugbindung. Overigens is de combinatie ICE+RE van 5:45 ook voor 19 euro te verkrijgen en dan sta je nog steeds om 8:22 in Bestwig :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Arthur
Berichten: 3
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:46
Locatie: Bailly Romainvilliers

Re: Tarieven treinverkeer NRW

Bericht door Arthur »

Bee schreef:Ja, bij die prijs heb je Zugbindung. Overigens is de combinatie ICE+RE van 5:45 ook voor 19 euro te verkrijgen en dan sta je nog steeds om 8:22 in Bestwig :)
Ik wil je alvast hartelijk danken voor het meedenken. Ik lees al lang mee, nooit gepost.

Echter, zijn ze streng met die zugbindung? Gemist is nieuw kaartje kopen zeker?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarieven treinverkeer NRW

Bericht door Suus »

Ticket missen is nieuw ticket inderdaad, en dan niet tegen sparpreis. Als je denkt dat je het niet haalt dan moet je het niet doen. Ik weet niet hoe laat die bus in Keulen aan moet komen dus op dat punt moet je zelf kiezen wat je verstandig lijkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten