Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
M57 schreef:Gaat er nog wel eens iemand met de binnenlandse Fyra? Eerlijk? :')
I do... vooral op Schiphol-Rotterdam, met dezelfde reden als Bee daar noemt. En dat gebeurt erg regelmatig hier :). (Plus, m'n partner HAAT treinen, dus hoe korter hoe beter voor hem ).
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Karl schreef:Het ligt een beetje aan mijn reisdoel; soms reis ik vanuit Rotterdam naar Breda, maar omdat ik met Fyra geen aansluiting heb, kan ik beter de gewone IC nemen. In gewone IC's heb ik vaak (niet altijd) internet voor m'n tablet/telefoon en in de Fyra is dat niet. Zo kan ik tussen Amsterdam en Rotterdam bijna een uur werken en in de Fyra een half uur naar buiten kijken (ook leuk), maar daar komt geen brood mee op de plank.
Als je een smartphone met internet hebt zou je voor je tablet tethering kunnen gebruiken, dat mogen ze niet meer verbieden sinds we netneutraliteit hebben. Tegen de drie tunnels valt verder weinig te doen natuurlijk, alhoewel het internet van de Thalys ook in de tunnel werkt :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tablet tethering, is dat een nieuwe term? Het is namelijk niet anders dan gewoon tethering. Wifi hotspot aanzetten op je telefoon (of via usb verbinden) en gaan ;)
Nee, het is geen nieuwe term want er staat een spatie tussen. Ik vrees dat je al zo gewend geraakt bent aan fout taalgebruik dat je er andere dingen in gaat zien
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kennelijk ben ik nog niet "nerd" genoeg, maar ik ken het hele woord "tethering" niet. En wat mij betreft schrijf je dat gewoon los, net als in het Engels. Rijks Museum is nu ook bon-ton taalgebruik, dus...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tethering is het gebruiken van de internetverbinding van je telefoon om op andere apparaten ook te kunnen internetten, tegenwoordig beter bekend onder de naam persoonlijke hotspot of mobiele hotspot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Tethering is het gebruiken van de internetverbinding van je telefoon om op andere apparaten ook te kunnen internetten, tegenwoordig beter bekend onder de naam persoonlijke hotspot of mobiele hotspot.
Maar is het niet goedkoper om gewoon WiFi te gebruiken, bijvoorbeeld van de NS op je mobiele telefoon. Tenminste als je je datalimiet bereikt hebt :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dat verschilt. Als je een zakelijke blackberry hebt dan is dat sneller en flat fee. Ik gebruikte wel eens 30GB per maand en daar kregen we geen rekening over. Het probleem met mobiel NS-internet is dat het in principe een T-Mobile 3G verbinding is die via semi professioneel access point verdeeld wordt over de gebruikers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Bee schreef:Tethering is het gebruiken van de internetverbinding van je telefoon om op andere apparaten ook te kunnen internetten, tegenwoordig beter bekend onder de naam persoonlijke hotspot of mobiele hotspot.
Maar is het niet goedkoper om gewoon WiFi te gebruiken, bijvoorbeeld van de NS op je mobiele telefoon. Tenminste als je je datalimiet bereikt hebt :D
Alleen is dat er dus niet in de Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Topman Giuseppe Orsi van het Italiaanse bedrijf Finmeccanica is aangehouden op verdenking van omkoping. Hij wordt ervan beschuldigd dat hij steekpenningen zou hebben laten betalen bij de verkoop van twaalf AgustaWestland-helikopters aan India.
Dat meldde de Italiaanse krant Corriere della Sera dinsdag. De helikopters met omvangrijke voorzieningen voor de veiligheid zijn bestemd voor de politieke leiders in India. De eerste hadden in december moeten worden geleverd. Bij de transactie gaat het om een bedrag van 560 miljoen euro.
Finmeccanica is eigenaar van AnsaldoBreda, de bouwer van de Fyratrein, die de Belgische en Nederlandse spoorwegen wegens technische mankementen voorlopig van het spoor hebben gehaald.
deadlock schreef:Is die partner dan wel een verstandige keus :D ;)
7.5 years already baby , and still going strong .
Tja, Was altijd Amsterdam-Dordrecht voor 1:15 (later 1:28), of met overstap 0:59. Aangezien tijd altijd schaars was (we zagen elkaar maar vrijdagavond t/m zondagmiddag)...
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Tussen Amsterdam en Rotterdam zit dat ding gewoon goed vol. Staanplaatsen in de spits en gemiddelde bezetting daarbuiten. Dat het ondanks de hoge bezetting zo ver achter blijft bij de verwachtingen komt natuurlijk omdat er maar 2x per uur gereden wordt met 6 bakken, in plaats van 5x per uur met 8 bakken. De 19 miljoen reizigers zouden nu dus bij lange na niet in de treinen passen.
Die staanplaatsen in de spits lijken me wat overdreven, hooguit op het balkon van het middelste rijtuig (2e) klas willen wel eens wat mensen blijven staan, terwijl in het rijtuig helemaal voorop/achterop na de 1e klas, bijna geen stoel bezet is. Ook niet in de spits. Als je bij een bezettingsgraad ook de 1e klas meeneemt kom je denk hooguit op 70% tijdens de spits, en 10% daarbuiten. Het afgelopen half jaar heb ik vaak genoeg in mijn eentje in een rijtuig gezeten tussen Amsterdam en Rotterdam. Tussen Breda en Rotterdam is de bezetting volgens mij al helemaal om te huilen...?
Enkel bij werkzaamheden met een toeslagvrije Fyra loopt ie redelijk vol.
Richting Breda de twee voorste en richting Amsterdam de twee achterste rijtuigen hebben officieel gereserveerde zitplaatsen die voor 1 euro online te koop zijn, maar volgens mij is dat eerder geldklopperij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Richting Breda de twee voorste en richting Amsterdam de twee achterste rijtuigen hebben officieel gereserveerde zitplaatsen die voor 1 euro online te koop zijn, maar volgens mij is dat eerder geldklopperij.
Je hebt wel een gegarandeerde zitplaats, wat je ook zonder reservering hebt. :neg:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Stas Mansveld schreef:Audit
De vervoerders hebben besloten dat zij via een externe audit zo snel mogelijk helderheid willen hebben over de gesteldheid en de toekomst van het V250-materieel. Hiertoe heeft NS een projectorganisatie opgezet, in overleg met NMBS. Een externe expert op het gebied van materieel en onderhoud leidt dit project. De vervoerders kunnen logischerwijs op dit moment nog niet vooruitlopen op de uitkomsten.