Als men Connexxion zegt als men het over Breng of Hermes heeft, daar kan ik nog inkomen, andersom al moeilijkerChauffeur63 schreef:Breng, XX, Hermes allemaal 1 pot nat.
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
Als men Connexxion zegt als men het over Breng of Hermes heeft, daar kan ik nog inkomen, andersom al moeilijkerChauffeur63 schreef:Breng, XX, Hermes allemaal 1 pot nat.
Die problemen met buurtbusjes kunnen worden opgelost lijkt mij. Grote voordeel van deze bussen is de lage instap. Hadden ze soms liever weer een hoge instap?peter s schreef:Het is niet alleen de dienstregeling, bij de buurtbuschauffeurs heerst ook al ongenoegen. De nieuwe busjes (FIAT) schijnen bol te staan van de storingen, rammelen en kraken naar hartelust en de klanten klagen steen en been over de kou in de bus. Die dingen schijnen niet warm te krijgen.
Gekscherend worden ze al "mini Fyra's" genoemd...
Bron en meerOp koopzondag 3 maart kunt u gratis met de Arnhemse buslijnen 1 t/m 9
Dit betreft dus ook vervoer van en naar Oosterbeek (lijn 1) en Velp (lijnen 1 en 9). Het gratis vervoer geldt tot 19:00 waarbij de instaptijd bepalend is.
Als we dan toch bezig zijn, dit ziet er niet Brengerig uit, maar heeft ook dat lelijke roze niet en ook niet dat lelijke CXX groen:
Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Nog steeds is dat onderscheid... Alleen stadsbussen en de 401 en 402. Maar ook de streekbussen die een wijk van eindhoven ontsluiten waar geen stadsbus komt. dus ook de 21,22 en 144,145 t/m nuenen/bestfogeltje schreef:Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Hmm, verhip, je hebt gelijk met dat laatste. In dat geval gaat mijn vergelijking niet op...of wel. Want naar Kronenburg rijden meer lijnen buiten de 14 en 31.huibf schreef:Nog steeds is dat onderscheid... Alleen stadsbussen en de 401 en 402. Maar ook de streekbussen die een wijk van eindhoven ontsluiten waar geen stadsbus komt. dus ook de 21,22 en 144,145 t/m nuenen/bestfogeltje schreef:Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Inderdaad. Als je persé naar Kronenburg wilt, kun je stadslijnen 4, 7 en 8 pakken.fogeltje schreef:Hmm, verhip, je hebt gelijk met dat laatste. In dat geval gaat mijn vergelijking niet op...of wel. Want naar Kronenburg rijden meer lijnen buiten de 14 en 31.huibf schreef:Nog steeds is dat onderscheid... Alleen stadsbussen en de 401 en 402. Maar ook de streekbussen die een wijk van eindhoven ontsluiten waar geen stadsbus komt. dus ook de 21,22 en 144,145 t/m nuenen/bestfogeltje schreef:Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Actie is zeer ondoordacht.koekje schreef: Inderdaad. Als je persé naar Kronenburg wilt, kun je stadslijnen 4, 7 en 8 pakken.
Leuk, hier denk ik ook al jaren over na!koekje schreef:Het trolleyficeren van lijn 4 vind ik ook weer geld weggooien. Er is dan weer een hoop extra trolleymaterieel nodig. Ook is lijn 4 nu lekker snel wat voor een hoop passagiers zorgt.
Ik zou er eerder voor kiezen om lijn 6 vanaf De Laar West door te trekken naar De Laar Oost. Er is dan geen of minimale uitbreiding nodig van het trolleywagenpark. Daar komt ook bij dat de een hoop passagiers die naar Arnhem CS willen reizen in De Laar Oost nu al naar De Laar West reizen en vanaf daar lijn 6 pakken.
Het verlengen zou op twee manieren kunnen gaan:
- Verlengen naar rotonde bij de woonboulevard. Extra rijtijd is maar een minuutje of 2. Op dit moment staat lijn 6 zo'n 10 minuten stil op De Laar West, met deze verlenging is er geen extra omloop nodig.
- Verlengen naar Lange Akkers. Betere optie voor de bewoners (minder ver lopen), alhoewel we in de wijk veel gezeur hebben gehad over het aantal bussen dat per uur door de straat gaat. Rijtijd is meer waardoor er waarschijnlijk een extra omloop nodig is.
Leuk idee maar gaat in de praktijk niet werken. Welke reiziger gaat in hemelsnaam zolang in de bus zitten vanuit De Laar Oost naar het Centrum? En nog erger: welke reiziger betaald dat? Met de OV Chipkaart wordt er zoals bekend afgerekend op kilometers en de omweg via de Brabantweg en de route van lijn 6 lijkt mij nou niet echt fijn voor menig inwoner van de wijk De Laar Oost..koekje schreef:Het trolleyficeren van lijn 4 vind ik ook weer geld weggooien. Er is dan weer een hoop extra trolleymaterieel nodig. Ook is lijn 4 nu lekker snel wat voor een hoop passagiers zorgt.
Ik zou er eerder voor kiezen om lijn 6 vanaf De Laar West door te trekken naar De Laar Oost. Er is dan geen of minimale uitbreiding nodig van het trolleywagenpark. Daar komt ook bij dat de een hoop passagiers die naar Arnhem CS willen reizen in De Laar Oost nu al naar De Laar West reizen en vanaf daar lijn 6 pakken.
Het verlengen zou op twee manieren kunnen gaan:
- Verlengen naar rotonde bij de woonboulevard. Extra rijtijd is maar een minuutje of 2. Op dit moment staat lijn 6 zo'n 10 minuten stil op De Laar West, met deze verlenging is er geen extra omloop nodig.
- Verlengen naar Lange Akkers. Betere optie voor de bewoners (minder ver lopen), alhoewel we in de wijk veel gezeur hebben gehad over het aantal bussen dat per uur door de straat gaat. Rijtijd is meer waardoor er waarschijnlijk een extra omloop nodig is.
De huidige route van lijn 4 is nou ook niet bepaald echt snel en goedkoop. Je neemt een stukje Vredenburg, een stukje Rijkerswoerd en een heel stuk Malburgen mee op de route. Ik zou nog wel eens willen zien wat korter en goedkoper is. Lijn 14 is misschien iets sneller, maar die gaat toch ook eerst helemaal door Elden heen en zeker naar CS is die lijn ook niet heel erg vlot.BR628 schreef:Leuk idee maar gaat in de praktijk niet werken. Welke reiziger gaat in hemelsnaam zolang in de bus zitten vanuit De Laar Oost naar het Centrum? En nog erger: welke reiziger betaald dat? Met de OV Chipkaart wordt er zoals bekend afgerekend op kilometers en de omweg via de Brabantweg en de route van lijn 6 lijkt mij nou niet echt fijn voor menig inwoner van de wijk De Laar Oost..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten