OVer Missers in de Reisinformatie #27
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Jaarplan weet toch ook dat die stopt met rijden per 1 april? Waardoor kunnen dit soort fouten ontstaan? Procesfouten? Communicatiefouten?
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Voor zo'n systeem moeten prorail en de ns zich kapot schamen. De argeloze reiziger moet in het geval die Daniel gefotogefeerd heeft eerst een flinke puzzel oplossen al voor hij weet hoelaat zijn trein rijdt :? :neg: .Thom91 schreef:Ik moet zo huilen van jouw reacties. Je blijft het maar tot op het bot verdedigen terwijl je beseft, dat hoop ik althans, dat het gewoon kut is. Dat het zo werkt is toch gewoon proletariërswerk en niet over nagedacht? Je moet je voorstellen dat tante Truus met Oma Beppie ook deze kul moet begrijpen. Die hebben niks aan het antwoord als 'BEPAC converter bugje'. Alsjeblieft zeg..webguy schreef:En toch werkt het zoals het gemaakt is, helaas. Het "probleem" is dus dat er altijd wordt gecommuniceerd aan de hand wat van in het spoorboekje/jaarplan staat. Een trein gewijzigd in dagplan wordt dan meestal communiceerd als "Extra Trein".
Feitelijk klopt het allemaal tot dat verhaal met Wierden - maar ik vermoed dat dat later door de bijsturing is rechtgebreid dat de trein verder reed naar Almelo en/of verder. Dat kan zowel automatisch als handmatig worden aangepast, afhankelijk van de situatie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
15 Minuten ??? Waarom zo lang. Bij de oude CTA's kon dit binnen 30 seconden. Leve de automatisering :neg: .webguy schreef:Dat wordt dan 15 min van te voren gecorrigeerd door een omroeper.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
En dat is dus onzin, want bij werkzaamheden of een gepland totaal andere dienstregeling staat er meer dan regelmatig geen enkele opgeheven trein als opgeheven in. Of is het systeem zo geavanceerd dat het het fout doet wanneer het systeem het fout kan doen? :Xwebguy schreef:Omdat de ingelegde s7900 niet matcht met de s7900 in het jaarplan zie je denk ik de melding die je bedoelt.
Laatst gewijzigd door Klaasje op ma 01 apr 2013, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Dat ga je haast wel denken ja :? .Klaasje schreef:En dat is dus onzin, want bij werkzaamheden of een geplant totaal andere dienstregeling staat er meer dan regelmatig geen enkele opgeheven trein als opgeheven in. Of is het systeem zo geavanceerd dat het het fout doet wanneer het systeem het fout kan doen? :Xwebguy schreef:Omdat de ingelegde s7900 niet matcht met de s7900 in het jaarplan zie je denk ik de melding die je bedoelt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Nee, dat bedoelt Webguy niet. Webguy bedoelt dat het vijftien minuten van te voren gecorrigeerd wordt, niet dat het corrigeren zelf vijftien minuten duurt.KM46 schreef:15 Minuten ??? Waarom zo lang. Bij de oude CTA's kon dit binnen 30 seconden. Leve de automatisering :neg: .webguy schreef:Dat wordt dan 15 min van te voren gecorrigeerd door een omroeper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ik durf niet 100% zeker te weten wat het nou precies is, omdat ik het dagplan/andere broninformatie niet heb, maar het is waarschijnlijk een combinatie van bovengenoemde factoren. Maar als ik het goed heb gaat het er dus om dat naast een opgeheven s17900 en s7900 er een s7900 is die wel rijdt?Klaasje schreef:En dat is dus onzin, want bij werkzaamheden of een geplant totaal andere dienstregeling staat er meer dan regelmatig geen enkele opgeheven trein als opgeheven in. Of is het systeem zo geavanceerd dat het het fout doet wanneer het systeem het fout kan doen? :Xwebguy schreef:Omdat de ingelegde s7900 niet matcht met de s7900 in het jaarplan zie je denk ik de melding die je bedoelt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Klopt ja. En dat de TB7s in Nijverdal treinen tonen met eindbestemming Nijverdal lijkt me trouwens überhaupt niet de bedoeling, wat er ook in de plansystemen staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Zijn de TBPs op Amsterdam CS, spoor 11a, langzaam? Moeten die altijd minuten lang blanco zijn voordat er soms een volgende trein getoond kan worden?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Zag net op Es dat de s7900 staat aangegeven op de borden als Sprinter naar Nijverdal, met als extra regel "rijdt door naar Zwolle". Alle tussenstops werden wel getoond.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
BEPAC naar InfoPlus bugje, eind van het jaar opgelost.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
De s7900 is tijdelijk opnieuw ingelegd tot het wijzigingsblad 8 april.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Reizigers die vanuit de t2061 op de t559 wilden overstappen te Utrecht Centraal kregen vandaag wat extra conditietraining: die mochten snel van spoor 19A naar spoor 11 lopen.
Wat heeft dit met de reisinfo te maken zou je zeggen. Nou, dat er op de TBPs van spoor 12 helemaal niets stond over de spoorwijziging van de t8856 en er niets over werd omgeroepen. De vertrekstaten geven ook gewoon aan dat de 8856 van spoor 12 hoort te vertrekken, maar als ik een reis met die trein plan in de reisplanner komt er wel 19A als vertrekspoor uit. Da's wellicht nog het meest aparte want als je terug in de tijd plant geeft die normaal geen spoorwijzigingen meer (de 2061 zou bv. volgens de planner gewoon op 12 aankomen).
Wat heeft dit met de reisinfo te maken zou je zeggen. Nou, dat er op de TBPs van spoor 12 helemaal niets stond over de spoorwijziging van de t8856 en er niets over werd omgeroepen. De vertrekstaten geven ook gewoon aan dat de 8856 van spoor 12 hoort te vertrekken, maar als ik een reis met die trein plan in de reisplanner komt er wel 19A als vertrekspoor uit. Da's wellicht nog het meest aparte want als je terug in de tijd plant geeft die normaal geen spoorwijzigingen meer (de 2061 zou bv. volgens de planner gewoon op 12 aankomen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
De NS Reisplanner Extra app voor de iPhone heeft een volledige redesign gekregen, zo is het hoofdmenu met knoppen eruit gesloopt en vervangen door een zijmenu dat vanaf elk scherm op te vragen is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ik hoorde vanmiddag in bus 7 (Overvecht - Kanaleneiland) bij halte Westplein opeens Zeelandlaan omroepen. Geen idee waar dat ligt maar volgens mij sowieso niet in Utrecht
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Daarnet een buslijn 22 naar Badhoevedorp gezien in de Spaarndammerbuurt (Amsterdam). Dat lijkt me het indrukken van de verkeerde knop van het display.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Het scherm met vertrektijden aan de centrumzijde van de hoofdtunnel hier op Asd doet aan afkortingen, treinen rijden niet verder dan ut, gv en hvs
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Gv... Alsof er 1 gewone reiziger begrijpt wat er mee bedoeld wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
^^ Dat gaat helaas regelmatig mis.
Een vergelijkbaar gevalletje in de storingsberichten gisteravond:
Een vergelijkbaar gevalletje in de storingsberichten gisteravond:
(De afkorting moest Bhdv zijn in plaats van Hbdv...)Tussen Hardinxveld-G. en HBDV rijden geen treinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen HBDV en Hardinxveld-G.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... ldermalsen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Vanmiddag een omroep op Amsterdam Bijlmer ArenA: "Wegens werkzaamheden rijdt de intercity naar Eindhoven niet verder dan Utrecht Centraal...". Sta je dan naast een TBP waarop alleen groot "Intercity Heerlen" staat, zonder enig tussenstation.
Kennelijk was die aangepaste TBP die ik een week geleden in Zwolle zag een eenmalige actie, want ook in Amersfoort viel de duidelijkheid van de reisinfo wat erg tegen vandaag. Zo moest het treinpersoneel van de IC Enschede - Baarn (koppeling s1600 en ingekorte s5800) nog wat reizigers helpen die vertwijfeld naar een TBP met groot "Amsterdam Lelylaan" stonden te kijken, die voor de rest was gevuld met de niet rijdende intercities ri. Hilversum van het komende uur. Gek he dat ze er dan niet achter komen dat het de trein naar Baarn is :?
De HC van de hierboven al genoemde s3500 hanteerde kennelijk behoorlijk ruime overstaptijden en wist in Utrecht te melden dat de aansluitende IC naar Amersfoort om 15.35 uur van spoor 9 zou vertrekken. Nu was ik blijven zitten tot we stilstonden, ging het uitstappen vrij langzaam en stond ik vervolgens in de file op de roltrap. Een perron verder doorgelopen dan normaal stond het eerste balkon vol met koffers en wat reizigers erbij, dus maar een deur verder. En nog met gemak de IC van 15.20 uur gehaald.
De mooiste van vandaag bewaar ik maar tot het laatst: in Amersfoort een keurige drietalige omroep dat de IC naar Berlijn vertrekgereed stond. En wel op "spoor één" / "gleis zwei" / "platform one". Hopelijk zijn de Duitstalige reizigers niet in Leeuwarden beland
Kennelijk was die aangepaste TBP die ik een week geleden in Zwolle zag een eenmalige actie, want ook in Amersfoort viel de duidelijkheid van de reisinfo wat erg tegen vandaag. Zo moest het treinpersoneel van de IC Enschede - Baarn (koppeling s1600 en ingekorte s5800) nog wat reizigers helpen die vertwijfeld naar een TBP met groot "Amsterdam Lelylaan" stonden te kijken, die voor de rest was gevuld met de niet rijdende intercities ri. Hilversum van het komende uur. Gek he dat ze er dan niet achter komen dat het de trein naar Baarn is :?
De HC van de hierboven al genoemde s3500 hanteerde kennelijk behoorlijk ruime overstaptijden en wist in Utrecht te melden dat de aansluitende IC naar Amersfoort om 15.35 uur van spoor 9 zou vertrekken. Nu was ik blijven zitten tot we stilstonden, ging het uitstappen vrij langzaam en stond ik vervolgens in de file op de roltrap. Een perron verder doorgelopen dan normaal stond het eerste balkon vol met koffers en wat reizigers erbij, dus maar een deur verder. En nog met gemak de IC van 15.20 uur gehaald.
De mooiste van vandaag bewaar ik maar tot het laatst: in Amersfoort een keurige drietalige omroep dat de IC naar Berlijn vertrekgereed stond. En wel op "spoor één" / "gleis zwei" / "platform one". Hopelijk zijn de Duitstalige reizigers niet in Leeuwarden beland
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
's-Gravenhage, met een beetje fantasie ;)Vinny schreef:Gv... Alsof er 1 gewone reiziger begrijpt wat er mee bedoeld wordt.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Ik weet niet of je het echt een misser kan noemen, maar hoor nu al 2 dagen achter elkaar "en" stations;
Gisteren een "Ede en Wageningen", vandaag was het: "Zeist, Driebergen en Zeist"
Gisteren een "Ede en Wageningen", vandaag was het: "Zeist, Driebergen en Zeist"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Te Delft Zuid ging het dit weekend niet helemaal lekker met de informatie in de TBP van spoor 1. Er stond voor de s2600 naar Delft namelijk vermeld dat deze als eindbestemming Lelystad Centrum had (al opvallend te noemen, in Delft staat er op de TBP's als eindbestemming Amsterdam Centraal) zonder tussenstops. Daarnaast was het een extra trein die later vertrok wegens geplande werkzaamheden. Geen woord dat deze trein niet verder zou rijden dan Delft...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27
Een TBP-scherm op Almere:
Sloterdijk
Rijdt niet verder dan Den Haag HS.
Zoiets levert heel veel op.
Sloterdijk
Rijdt niet verder dan Den Haag HS.
Zoiets levert heel veel op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten