Er is ook aan spoor gewerkt want ik zag zondag deze ballasttrein.Thom91 schreef:Eerste weekend was vernieuwing sporen en wissels en inderdaad werkzaamheden voor ombouw Delft.Daantje schreef:Ik vroeg me af of de werkzaamheden van afgelopen weekend (en een aantal weekenden terug) tussen Rotterdam en Den Haag te maken heeft met de aan te leggen tunnel in Delft of met iets anders?
Afgelopen weekend was onderhoud aan de bovenleiding.
Korte vragen #2
Re: Korte vragen #2
Re: Korte vragen #2
Mijn schoonzusje gaat binnenkort drie maanden lang Enschede-Munster pendelen. Nu was ik opzoek naar het mooiste tarief. Maar ik kom er niet helemaal uit. Volgens mij moet er maandabo 3 streifen aangeschaft worden, wat betekend dat ze 83 euro moet betalen. Maar ik kan nergens vinden of dit klopt. Alleen ergens dat Enschede een uitzondering is, maar niet wat deze inhoud. Iemand die er zicht op heeft of dit klopt?
Re: Korte vragen #2
Drie is het sowieso niet als ik deze tariefkaart moet geloven: http://www.muensterland-tarif.de/home/p ... GM2012.pdf
De uitzondering voor Enschede is dat het abonnement in die zone alleen geldig is in de Duitse vervoersmiddelen.
De uitzondering voor Enschede is dat het abonnement in die zone alleen geldig is in de Duitse vervoersmiddelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Ik had een ander kaartje te voorschijn getoverd met alleen de treinverbindingen. Nu verder gezocht en ben er uitgekomen.
Re: Korte vragen #2
En wat kost dat geintje?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #2
Maandkaart kost 244,20 euro.
Re: Korte vragen #2
Ik zag in een andere toppic dat je in Zweden op eigen risico zonder concessie binnenlands openbaar vervoer mag uitvoeren. Ik vroeg me af over in andere europese landen ook zo'n model bestaat.
Re: Korte vragen #2
Ja, in het Verenigd Koninkrijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Vanaf 1 januari jl. is langeafstandsvervoer per bus ook in Duitsland vrijgegeven. Er zijn wel een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden, volgens mij met betrekking tot toegankelijkheid en halteafstanden (min. 50 km).
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #2
Wie is waar eigenlijk verantwoordelijk voor? Stel je wil met een Thalys, ICE of IC Berlijn de grens over en hebt een kaartje met treinbinding. Wie is er dan verantwoordelijk voor het halen van deze trein? Stel dat NS/Syntus/Cxx/Veolia/Arriva vertraagd is waardoor de overstap op deze buitenlandse trein wordt gemist, is dat het risico van de reizger (had een grotere marge ingebouwd) of van Hispeed? Zoals we gewend zijn, is de Hispeed website knudde.
Re: Korte vragen #2
Even een gedachtegangetje/vraagje...
Volgens Wikipedia is de Schipholtunnel in 1978 aangeled (in die tijd bestond ik nog niet ). Wat waren de OV-verbindingen naar bijvoorbeeld Amsterdam in de tijd voor de Schipholtunnel? Ik neem aan dat alles wel met de bus te doen was, omdat de reizigersstromen toen wat kleiner waren? Wat voor busverbinden waren er zoal?
Volgens Wikipedia is de Schipholtunnel in 1978 aangeled (in die tijd bestond ik nog niet ). Wat waren de OV-verbindingen naar bijvoorbeeld Amsterdam in de tijd voor de Schipholtunnel? Ik neem aan dat alles wel met de bus te doen was, omdat de reizigersstromen toen wat kleiner waren? Wat voor busverbinden waren er zoal?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen #2
Er waren twee soorten bussen. De bussen van KLM-Autobusbedrijf (50% KLM, 50% NS) reden vanuit Rotterdam, Den Haag, Amsterdam (Museumplein en CS) en Utrecht. De busdiensten naar Den Haag en Rotterdam werden vanaf 1981 gestaakt. De bussen naar Amsterdam in 1986. Utrecht volgens mij ook in '86 maar dat weet ik niet zeker.
Deze bussen waren met name voor passagiers voor Schiphol bestemd. Er is ook sprake geweest van tariefintegratie met de spoortarieven. Daarnaast waren er de streekbussen van met name Centraal Nederland die een rol in het Schiphol vervoer hadden vanaf Amsterdam, Leiden, Haarlem en Utrecht.
Deze bussen waren met name voor passagiers voor Schiphol bestemd. Er is ook sprake geweest van tariefintegratie met de spoortarieven. Daarnaast waren er de streekbussen van met name Centraal Nederland die een rol in het Schiphol vervoer hadden vanaf Amsterdam, Leiden, Haarlem en Utrecht.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 22 apr 2013, 16:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen #2
In ieder geval de [wiki]CN Dienstregeling 1979/1980[/wiki] staat op de wiki.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #2
Verbazend toch, wat er allemaal op onze wiki te vinden is! :D
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Korte vragen #2
Het uiteinde van de Schiphollijn was lange tijd bij Amsterdam RAI, daar was een cross-platform overstap op tramlijn 4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Eerst was het een eilandbedrijf, later werd het Rai-Leiden. Toen is de Westtak van de ringspoorbaan aangelegd (Riekerpolder aansluiting-Sloterdijk). Later is daar het reststuk van de zuidtak (het huidige Rai-Venserpolder aanlsluiting en Muiderstraatweg aansluiting-Gaasperdammerweg aansluiting inclusief de stations) bijgekomen.
Re: Korte vragen #2
En zo zag dat er dan uit: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gif
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Weet iemand toevallig of de Buzzer van Connexxion ook geldig is op de stoptrein tussen Almelo en Mariënberg?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #2
Staat nergens dat het niet geldig is, dus ik zou zeggen ja..
Re: Korte vragen #2
Aldus de Connexxion-site. Valleilijn en Almelo-Mariënberg wel, Breng-trein Arnhem-Winterswijk dus niet.Waar kunt u met Buzzer reizen?
Geldig op de bussen, treinen en trams van Connexxion (behalve in Zeeland en Zuid-Holland), op alle bussen van Breng en op alle bussen van GVU. Uitgezonderd is vervoer over water, Niteliner en de buurtbussen.
Re: Korte vragen #2
Ik weet niet of de buzzer op Arnhem-Doetinchem geldig is. Staat tenminste niet op de website van Breng. Maar dat bericht is in ieder geval verouderd:
Connexxion heeft sinds december geen concessie meer in Zuid-Holland, dus... :')Waar kunt u met Buzzer reizen?
Geldig op de bussen, treinen en trams van Connexxion (behalve in Zeeland en Zuid-Holland), op alle bussen van Breng en op alle bussen van GVU. Uitgezonderd is vervoer over water, Niteliner en de buurtbussen.
Re: Korte vragen #2
Voorne-Putten is toch écht Zuid-Holland :Y
Re: Korte vragen #2
Sterker nog: dat de Buzzer niet te koop is op Voorne-Putten was al een paar jaar, maar dat hij daar ook niet geldig is, is wel nieuw.
Toch vind ik het stom dat de Buzzer niet geldig is in Zeeland en Zuid-Holland, maar gelukkig heeft men in Zeeland dan wel weer een eigen dagkaart.
Toch vind ik het stom dat de Buzzer niet geldig is in Zeeland en Zuid-Holland, maar gelukkig heeft men in Zeeland dan wel weer een eigen dagkaart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Vraagje: tijdens Dodenherdenking wordt alles zo mogelijk om 20.00 uur twee minuten stilgelegd. Hoe gaat dit met treinen? Als een trein al voor 20.00 uur aan een perron staat, lijkt het mij dat die trein gewoon even blijft staan, maar hoe zit dat met treinen die dan nog op volle snelheid rijden? Gaan die om pak 'm beet 19.58 uur in de remmen om ergens op het spoor tot 20.02 uur stil te staan? Hoe is dit geregeld? Is er iemand die me dit even kan uitleggen? Ben er wel erg nieuwsgierig naar namelijk. Alvast bedankt :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten