OVer Missers in de Reisinformatie #29

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #29

Bericht door reisthijs »

Ik vind het dan vooral vreemd dat er bij de aankondiging van de werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam niet vermeld staat dat je tussen Schiedam en Rotterdam gebruik kan maken van de Sprinters van de Hoekse lijn die speciaal vanwege deze werkzaamheden 4x/uur rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door marvinkok »

Tussen Beckum en Haaksbergen zijn wegwerkzaamheden waar alleen de bus tussendoor gelaten wordt. Hierdoor rijden er tussen Beckum en Haaksbergen pendelbussen en tussen Beckum en Hengelo wel gewoon volgens dienstregeling. Hier kom je echter pas achter als je al in de bus zit, want het staat nergens aangegeven...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Op vooru.nl staat nu een uitgebreid overzicht van allerlei wijzigingen met ingang van de zomerdienst in het BRU. De reiziger die naar aanleiding daarvan de dienstregeling gaat bekijken komt echter bedrogen uit: bij diverse lijnen is al wel een periode voor de zomerdienst of de winterdienst 2013 te kiezen, maar daar staat nog de huidige dienstregeling (zonder de talrijke routewijzigingen) :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

ICE t129 rijdt niet Ut-Ah en net voor 17:00 adviseerde de omroep om de IC van 17:23 te nemen, terwijl er ook gewoon een rijdt om 17:08.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

De ICE waar het materieel vandaan moest komen had een vertraging van +240 eerder op de dag. :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

webguy schreef:ICE t129 rijdt niet Ut-Ah en net voor 17:00 adviseerde de omroep om de IC van 17:23 te nemen, terwijl er ook gewoon een rijdt om 17:08.
Die IC van 17.23 uur adviseerde men ook al toen de IC van 16.53 pas net het station binnenreed. En ja, ik verbaasde me er ook al behoorlijk over. De omroep was trouwens ook alleen in het Nederlands en Duits, de eerste keer kwam er nog een andere omroepmedewerker achteraan met de Engelse versie.

Voor de tegentrein t124 werd omgeroepen dat deze een half uur vertraging zou hebben, terwijl ik op de AV toch echt een getal groter dan 200 achter het plusje zag staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Ja, in Arnhem had het ding minimaal +30 bij vertrek dus opzich had 'ie inderdaad gelijk, dat was de "laatst mogelijke" denk ik om die te halen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Milco »

Op de AV van Asd stond de s2100 van 16.57 uur naar Gvc heel even met +188 aangegeven. Even daarna wijzigde dat naar +18... :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Z2N »

Het viel mij vandaag op dat bij de sneltramhaltes op Utrecht Centraal de spitstram wordt aangegeven op de digitale vertrekborden. En dat terwijl hij al weken niet meer rijdt.. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

De storingenpagina hield vanmorgen stug vol dat er "minder" treinen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Centraal reden door een defect wissel, maar aan de AV te zien reed hier gewoon helemaal niets (goed, da´s ook minder dan normaal natuurlijk) op de s800 in zuidelijke richting na. De andere kant op werd die zo te zien omgeleid (wel op de AV van Utrecht, opgeheven op Amstel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:De storingenpagina hield vanmorgen stug vol dat er "minder" treinen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Centraal reden door een defect wissel, maar aan de AV te zien reed hier gewoon helemaal niets (goed, da´s ook minder dan normaal natuurlijk) op de s800 in zuidelijke richting na. De andere kant op werd die zo te zien omgeleid (wel op de AV van Utrecht, opgeheven op Amstel)
Op Amstel werd hij niet opgeheven alleen was de omleiding zo dat de intercity naar Alkmaar (v. Utrecht CS .25 en .55) niet zou stoppen in Amstel.

Verder heb ik ook nog wel wat te zeggen over de info van gisteren tijdens de storing in Gouda. Op Utrecht CS stond de SPR naar Den Haag CS van 16:35 gewoon op de borden met eronder: Rijdt niet verder dan Goverwelle. Het bord hield alleen wel tot 16:40 dat er geen + 5 minuten vertraging was. uiteindelijk kwam de +10 (want dat was het ondertussen al) wel op het bord te staan. Wel jammer dat de omroep daar niets over zei. En toen de sprinter naar Den Haag uiteindelijk kwam stond er gewoon op de borden dat de trein naar den Haag Centraal ging. Ze kunnen toch wel die tekst veranderen naar Gouda Goverwelle op desnoods Goverwelle?

En ik zag net dat er tussen Rotterdam C en Gouda langere reistijd is door een wisselstoring. Weet iemand dan toevallig waarom de IC's Rotterdam - UtrechtCS/Leeuwarden/Groningen extra stoppen te Goude Goverwelle?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

Omdat de treinen uit Rotterdam in Gouda hooguit langs spoor 3a kunnen binnenkomen en dat is te kort voor een gedeelte van die IC-treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door reisthijs »

wouter15 schreef:Op Amstel werd hij niet opgeheven alleen was de omleiding zo dat de intercity naar Alkmaar (v. Utrecht CS .25 en .55) niet zou stoppen in Amstel.
Dat is op Amstel dus echt wel een opgeheven trein.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Suus »

In Diemen is men begonnen met het plaatsen van panelen met vertrektijden bij bushaltes van lijn 44 richting Bijlmer ArenA. Ik heb ondertussen al panelen gezien bij de Burgemeester Bickerstraat en Beukenhorst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

De vertraagde t8856 werd in Utrecht gewijzigd naar spoor 9 om de ICE niet in de weg te staan op spoor 12. Echter werd hij op spoor 9 al op de TBPs gezet toen de t2054 daar nog stond. Werd gelukkig wel heel snel gecorrigeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door VIRM »

Later vandaag maak ik waarschijnlijk een tripje naar Beverwijk (via Uitgeest en dan met de 73 verder).
Ik heb maar even op de slechtziendenwebsite van NS (ga naar ns.nl en klik op 'contrast') gekeken hoe Uitgeest in elkaar zit. Fijn om te zien dat ze op de stationsbeschrijvingen de globale locaties van CiCo's hebben beschreven, wel prut dat ze in Uitgeest geen poortjes hebben...
Gelijk maar even wat correcties voor de stationsbeschrijving van Zaandam ingediend: zo is de beschrijving van Uitgang Centrum nog gebaseerd op de oude situatie. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door VIRM »

Overigens nog iets opvallends:
Wegens het ruimen van een bom uit WO-2 is er zondag vanaf aanvang dienst geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Blerick.
Dus geen standaard 'op last van de brandweer'. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Geert »

Als er bommen opgeruimd worden wordt dat meestal wel vermeld:
http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... reldoorlog
Gelukkig komt het niet zo vaak voor.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

WO-2 Bomruimen zit in de lijst met standaardteksten ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Caspar »

Vandaag was ik in Heiloo, en op de TBP richting Amsterdam stond alleen de Sprinter van .29 en .59 met eindbestemming Uitgeest vermeld als extra trein. Er stond niet bij dat deze trein na Uitgeest als sprinter doorreist naar Amsterdam Centraal via Zaanstreek, dit terwijl me dat toch een kleine moeite lijkt. Nu leek het net alsof je vanuit Heiloo niet meer verder kon reizen dan Uitgeest. :roll: (alle treinen richting Amsterdam en verder stonden als opgeheven in de blauwe balkjes)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Daniel »

Wat blauwe balkjes betreft, die vielen me in Amersfoort ook al op bij de treinen ri. Zwolle die door werkzaamheden niet reden. De ene keer doet men 't zo, de andere keer staan ze er helemaal niet op.

In Utrecht stond de omgeleide s800 gewoon met "Alkmaar" als bestemming op de TBPs, met eronder dat deze niet verder dan Amsterdam Centraal reed. Er stond echter nergens dat 'ie niet op Amsterdam Amstel stopt :roll: Beetje half werk: kennelijk dus wel de trein via de omleiding erin gezet (voor wat betreft via-stations), maar de eindbestemming dit keer ineens weer niet aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:Vandaag was ik in Heiloo, en op de TBP richting Amsterdam stond alleen de Sprinter van .29 en .59 met eindbestemming Uitgeest vermeld als extra trein. Er stond niet bij dat deze trein na Uitgeest als sprinter doorreist naar Amsterdam Centraal via Zaanstreek, dit terwijl me dat toch een kleine moeite lijkt. Nu leek het net alsof je vanuit Heiloo niet meer verder kon reizen dan Uitgeest. :roll: (alle treinen richting Amsterdam en verder stonden als opgeheven in de blauwe balkjes)
Het is heel moeilijk denk ik, want op de AV online staat het wel goed..
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Vandaag was ik in Heiloo, en op de TBP richting Amsterdam stond alleen de Sprinter van .29 en .59 met eindbestemming Uitgeest vermeld als extra trein. Er stond niet bij dat deze trein na Uitgeest als sprinter doorreist naar Amsterdam Centraal via Zaanstreek, dit terwijl me dat toch een kleine moeite lijkt. Nu leek het net alsof je vanuit Heiloo niet meer verder kon reizen dan Uitgeest. :roll: (alle treinen richting Amsterdam en verder stonden als opgeheven in de blauwe balkjes)
Ik was gisteren zelf met de trein van Zaandam naar Uitgeest gegaan en terug. In Zaandam stond de s4000 aangegeven met eindbestemming 'Uitgeest' en er werd op het station omgeroepen dat hij daarna door zou rijden naar Alkmaar.

Wat ze dus hebben gedaan, is de s4000 en s3400 op elkaar laten keren in Uitgeest, met een stop van ongeveeer 5 minuten. Minpunt is dan dat Uitgeest dan wordt gezien als 'eindpunt', ook door alle TBP's. Niet zo handig inderdaad.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door Wubbo »

Als ze dat ding gewoon in een treinserie hadden gepropt was het goed gegaan. Had makkelijk gekund, want het Zaanse deel rijdt nu als 704000 (de s4000 rijdt tot Amsterdam Bijlmer) en het deel boven Alkmaar als s14800 die normaal alleen 's avonds rijdt. Als ze daar in zijn geheel 704000 van hadden gemaakt was het goed gegaan...

De TBP's op spoor 1/2 en 5/6 van Schiphol geven zoals bekend geen melding van de volgende trein in het blauwe balkje onderaan, maar wel van opgeheven treinen. En dus stonden er gisteren rond 23.45 twee blauwe balkjes onderin van opgeheven treinen, maar niets van volgende treinen. Dat is een raar gezicht en werkt verwarrend.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #28

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:Als ze dat ding gewoon in een treinserie hadden gepropt was het goed gegaan. Had makkelijk gekund, want het Zaanse deel rijdt nu als 704000 (de s4000 rijdt tot Amsterdam Bijlmer) en het deel boven Alkmaar als s14800 die normaal alleen 's avonds rijdt. Als ze daar in zijn geheel 704000 van hadden gemaakt was het goed gegaan...
Dit is inderdaad de kern - als een trein als 704000 rijdt dan merk je er in principe niks van op ritniveau.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten