Fyra keert niet voor 2014 terug
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Er staan nog steeds ex Benelux ICR aan de kant, en als de DDZ die nu in oneigenlijke diensten rijden vervangt door DDAR met lok ben je al een heel eind.
Kortom, geen reden voor 'plan K':)
Kortom, geen reden voor 'plan K':)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Nieuwe verbouwingsslag DDZ. Rijtuigstammen voor inzet met een TRAXX tot 160 km/h. [/onzinmodus]
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Om terug te komen op de max 160 km/h. Zijn er rijtuigen die 200 mogen, snel beschikbaar zijn en aannemelijk voor een redelijke tijd inzetbaar? Mocht dat niet het geval zijn dan is dat mogelijk ook een argument om tot max 160 te gaan.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Check het palet even wat NS heeft aangeboden. Er wordt gesproken over een verbinding over de HSL pas vanaf 2015 met een nader te bepalen snelheid. Pas in 2022 wordt er gesproken over nieuw snel materieel wat tegen de snelheden van 250 km/h en hoger aan gaat zitten.
Samenvattend volgens door NS aangeboden palet:
Voor 2015 geen HSL verbinding Amsterdam - Antwerpen
Voor 2022 geen instroom nieuw IC materieel wat harder gaat dan 200/250.
Samenvattend volgens door NS aangeboden palet:
Voor 2015 geen HSL verbinding Amsterdam - Antwerpen
Voor 2022 geen instroom nieuw IC materieel wat harder gaat dan 200/250.
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
@freek ICK kan volgens ns financial service company 200 km/h
''The coaches can easily be brought back to their original RIC standard, which allows the coaches to be operated up to 200km/h.''
Bron : http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=132
dus er is materiaal beschikbaar alleen denk ik niet dat NS deze rijtuigen wil gebruiken voor een internationale trein.
''The coaches can easily be brought back to their original RIC standard, which allows the coaches to be operated up to 200km/h.''
Bron : http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=132
dus er is materiaal beschikbaar alleen denk ik niet dat NS deze rijtuigen wil gebruiken voor een internationale trein.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Of je vult die stammen aan met tussenrijtuigen DDM-1.Daniel schreef:DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.
Dan moeten er alleen wat kabels vervangen worden, het lijkt me niet dat men moeilijk doet dat de stoelen andere kleuren hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Maar het gaat om rijtuigen. Sjonge jonge zeg. In de Oekraïne hebben ze zelfs nog wel een paar van die bakbeesten op wielen over. Een Nederlandse loc er voor en gaan met die banaan...
ICV - IC Verweggistan
ICV - IC Verweggistan
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
AnsaldoBreda krijgt rapporten niet
De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet. Dat heeft de kantonrechter in Utrecht bepaald. AnsaldoBreda was naar de rechter gestapt, omdat de NS de fabrikant geen inzage wilde geven in de rapporten waarin de problemen met de Fyra worden beschreven.
De NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS besloten op basis van die onderzoeken om niet verder te gaan met de trein. AnsaldoBreda werkte eraan mee, maar kreeg de eindrapporten niet. Volgens de NS waren de rapporten alleen bedoeld voor intern gebruik. Voor NMBS is het Fyra-dossier gesloten. De Belgische spoorwegen willen zo snel mogelijk hun geld terug.
Lees hier verder: http://nos.nl/artikel/525438-ansaldobre ... -niet.html
De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet. Dat heeft de kantonrechter in Utrecht bepaald. AnsaldoBreda was naar de rechter gestapt, omdat de NS de fabrikant geen inzage wilde geven in de rapporten waarin de problemen met de Fyra worden beschreven.
De NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS besloten op basis van die onderzoeken om niet verder te gaan met de trein. AnsaldoBreda werkte eraan mee, maar kreeg de eindrapporten niet. Volgens de NS waren de rapporten alleen bedoeld voor intern gebruik. Voor NMBS is het Fyra-dossier gesloten. De Belgische spoorwegen willen zo snel mogelijk hun geld terug.
Lees hier verder: http://nos.nl/artikel/525438-ansaldobre ... -niet.html
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Thalys rijdt vanaf oktober twee extra treinen Amsterdam - Brussel.
Kaartjes onder andere te koop via NS-Hispeed, was dat overigens niet failliet?
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ijs-145457
Kaartjes onder andere te koop via NS-Hispeed, was dat overigens niet failliet?
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ijs-145457
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dank je Bee, zie je maar weer, hoe snel geruchten de ronde doen. :pos:Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Maar het gaat wel samen met NS Binnenland.Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat bedrijfsonderdeel heet nog altijd NS Reizigers :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Oeps ja ... even over het hoofd gezien .
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.
*InterCityOostenrijk
*InterCityOostenrijk
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
De rijtuigen van de ÖBB zijn al in oktober teruggegaan. Overigens werd ik van die rijtuigen niet heel enthousiast, maargoed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat ligt eraan, welke klasse? Vooral de 1e klas is inderdaad behoorlijk luxe. 2e niet zo.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Ik heb met de öbb-rijtuigen alleen 1e klasse gereden, en in Oostenrijk zelf ook in de speciale 1+ klasse, die is nog mooier.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
de naam IC O is een leuke naam maar kan niet want de NMBS gebruikt hem al voor de trein Vise - Brussel zuid ( de voormalige [wiki]Treinserie 450 (2011)[/wiki] ,julsteren schreef:Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.
*InterCityOostenrijk
Vind sowieso het comfort van de NS intercity's tegenvallen als je het gaat vergelijken met Zwitserland,Oostenrijk en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Volgens mij hebben we daar een mooi spreekwoord voor: het gras bij de buren is altijd groener
MS96 is te vergelijken met ICM, maar als ik DDZ vergelijk met Belgische dubbeldekkers wint DDZ het direct. DDZ is het pronkpaleis op de rails
MS96 is te vergelijken met ICM, maar als ik DDZ vergelijk met Belgische dubbeldekkers wint DDZ het direct. DDZ is het pronkpaleis op de rails
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
DDZ is baas, vooral op de stoptrein Zwolle-Utrecht.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
De Belgische forenzen denken er anders over. Ik lees juist her en der dat het nieuwe materieel daar erg kil gevonden wordt met gebrekkig 1e klasse comfort (die daar in sommige dubbeldekstreinen geregeld schijnt te ontbreken)Mr-W schreef: en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
In veel nieuw of gemoderniseerd materieel bij de NMBS is er vrijwel geen verschil meer tussen 1e en 2e klas. Zoals bij de M6 de vernieuwde Breaks of de desiro.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Ik heb altijd wat met de 1e klas van de varkensneuzen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten