Korte vragen #3

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Korte vragen #3

Bericht door Daniel »

Al die Volvo 8700's kwamen uit de voorraad van bus-handelaar Womy. Qbuzz heeft er eerst een aantal van gehuurd die nadat ze niet meer nodig waren weer teruggegaan zijn. Vervolgens heeft Connexxion een groter aantal van die bussen gehuurd voor in Nijmegen e.o.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #2

Bericht door Klaasje »

Nou.. Ik heb ooit opgevangen dat een soort ruil-deal aan vast zat.. Tegelijkertijd met dat Volvo voor de Almeerse dienst een aanbiedingtje had.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Maar hoe zijn die Volvo's dan bij womy gekomen? Hebben ze daarvoor nog elders (buiten Nederland) dienst gedaan dan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Ik heb een vraagje. Als je met de bus binnen 35 overstapt van Breng naar Arriva, betaal je dan opnieuw het instaptarief of niet?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #2

Bericht door Gekko123 »

Ik weet niet hoe het zit met kortingsproducten zoals dalurenkorting Oost-Nederland etc, maar zonder deze producten hoef je het instaptarief niet opnieuw te betalen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Oke, dankjewel :)
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #2

Bericht door zone5324bericht... »

bij het overstappen bepaald de tijd het wel of niet opnieuw moeten betalen van het opstaptarief.
het zou niet uit moeten maken of de overstap tussen 2 verschillende bedrijven is.
in- en uitchecken gebeurt tenslotte in hetzelfde systeem (ook al is het kastje misschien iets anders).

maar je moet altijd opletten of het ook echt goed gegsan is, want het systeem is niet waterdicht.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #2

Bericht door VIRM »

Ik heb een vraagje over het plaatsen van poortjes of CiCo's bij de spoorwegen en de logica daarachter.

Toen er voor het eerst bekend werd dat de OVC werd ingevoerd, kwam het bij mij over dat de meerderheid van de stations zou worden uitgerust met poortjes, en een heel enkel station met CiCo-paaltje.

Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en is de praktijk wat weerbarstiger. Veel stations zijn uitgerust met CiCo-paaltjes (die voor iemand met een visuele beperking lang niet altijd handig zijn geplaatst). Ik was blij om te zien dat bijvoorbeeld afgelopen week blij om te zien dat de centrale passage van Amsterdam Centraal eindelijk was uitgerust met poortjes. :)

Nu is mijn vraag: wat is de logica achter het plaatsen van poortjes of paaltjes? Naar mijn mening zouden de spoorwegen veel meer stations kunnen uitrusten met poortjes.
Beul van de blindegeleidelijn
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #2

Bericht door Freek »

Uit mijn hoofd weet ik het exacte percentage niet meer, als je wil kan ik het opzoeken, maar men wil de X% een poortje tegenkomt. Door de grotere stations te voorzien van poortjes pak je dat percentage dus al snel. Vergeet niet dat er nog steeds een aantal stations voorzien moeten worden van poortjes. In totaal zullen het 82 stations zijn. De eerste gedachte was inderdaad dat veel meer poortjes nodig waren om het percentage te behalen, nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Op stations met poortjes zullen de geleide lijnen altijd leiden naar de brede (tweezijdige) poortjes. Vraagt in een aantal gevallen nog wel om aanpassingen.

Je mening dat meer stations kunnen worden uitgerust met poortjes klopt natuurlijk. Alles is mogelijk. Maar er moet dan wel gekeken worden naar betaalbaarheid en wenselijkheid. We hebben hier eerder op het forum al eens een lijst gemaakt met stations waar nog poortjes komen, dat kan je wellicht wat gerust stellen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #2

Bericht door Vinny »

Volgens mij zou er gekeken worden naar de sociale veiligheid. Stations als Diemen-Zuid en Almere Oostvaarders, die geteisterd worden door hangjongeren zouden ook poortjes krijgen. Maar wellicht is men hier weer op teruggekomen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #2

Bericht door Freek »

Poortjes worden geplaatst vanuit wat zo mooi heet BTS: Beheerste toegang Stations. Daar speelt sociale veiligheid een rol. Daar heeft men dan weer dat percentage aan gehangen, want als X% van je klanten poortjes tegenkomt heb je vanzelf BTS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Inmiddels zijn we een paar jaar verder, en is de praktijk wat weerbarstiger. Veel stations zijn uitgerust met CiCo-paaltjes (die voor iemand met een visuele beperking lang niet altijd handig zijn geplaatst). Ik was blij om te zien dat bijvoorbeeld afgelopen week blij om te zien dat de centrale passage van Amsterdam Centraal eindelijk was uitgerust met poortjes. :)
Bij een station als Amsterdam (maar dat geldt voor bijna alle grote stations die nu worden verbouwd) geldt dat men eerst CICO-paaltjes heeft geplaatst als tijdelijke situatie, en dat er pas na de verbouwing echte poortjes geplaatst worden. Geldt in ieder geval voor Den Haag C, Utrecht C, het gold voor Rotterdam C (daar staan nu poortjes) en dus ook voor Amsterdam. Bij deze stations is de vuistregel dus: wacht tot de verbouwing bijna klaar is.
En wat Freek zegt: slechts een deel van de stations wordt uitgerust met poortjes, en de afgelopen jaren is dat aantal verkleind (ook vanwege financiële redenen denk ik persoonlijk). Een groot deel van de stations krijgen dus geen poortjes.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:Volgens mij zou er gekeken worden naar de sociale veiligheid. Stations als Diemen-Zuid en Almere Oostvaarders, die geteisterd worden door hangjongeren zouden ook poortjes krijgen. Maar wellicht is men hier weer op teruggekomen.
Bij beide stations staan ze al :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

De gehele Flevolijn, alle stations in Amsterdam en de Schiphollijn behalve Sassenheim zijn voorzien.

De vuistregel is: hoe groter/drukker het station, des de groter de kans dat er poortjes zijn of komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hublot
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 18:29

Re: Korte vragen #2

Bericht door hublot »

Ik heb een vraagje. Dat R-Net huisstijl, moet dat toepasbaar worden voor alle Randstadvervoersbedrijven? De nieuwe Haagse trams krijgen bijvoorbeeld de R-Net huisstijl, en ze willen dat ook toepassen op de Amsterdamse metro (vandaar de kleuren van de nieuwe Alstoms?). Of zit ik er helemaal naast?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Rnet gaat ook toegepast worden op de trams en metro's (en uiteraard ook bussen) in Amsterdam. Ook enkele treinverbindingen gaan eraan meedoen dacht ik, maar dat weet ik weer niet zeker.

Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Bericht door Thom91 »

hublot schreef:Ik heb een vraagje. Dat R-Net huisstijl, moet dat toepasbaar worden voor alle Randstadvervoersbedrijven? De nieuwe Haagse trams krijgen bijvoorbeeld de R-Net huisstijl, en ze willen dat ook toepassen op de Amsterdamse metro (vandaar de kleuren van de nieuwe Alstoms?). Of zit ik er helemaal naast?
Hier kan je wel het een en ander vinden: http://ov-bureaurandstad.nl/files/Het%2 ... versie.pdf
Milco schreef:
Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Ga er naar toe zou ik zeggen? :)
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen #2

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:
hublot schreef: Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Ga er naar toe zou ik zeggen? :)
Er reden twee VanHool's van South West Tours uit Dalfsen en twee Volvo 7000-A (geledes) van Munckhof.

Vrijdag reed ook een Integro van TCA Tours, een Temsa van Brookhuis en een Setra van Van Luttikhuizen. (maar was een van de volvo's afwezig)
Bij twijfel: gebruik beton.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #2

Bericht door Srananbloke »

Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #2

Bericht door dennistd »

MdJ schreef:
Thom91 schreef:
hublot schreef: Ik heb wel nog een vraagje: weet iemand wat voor bussen er op de NS-pendel Enschede - Enschede Drienerlo rijden? Touringcars?
Ga er naar toe zou ik zeggen? :)
Er reden twee VanHool's van South West Tours uit Dalfsen en twee Volvo 7000-A (geledes) van Munckhof.

Vrijdag reed ook een Integro van TCA Tours, een Temsa van Brookhuis en een Setra van Van Luttikhuizen. (maar was een van de volvo's afwezig)
Is die ex-Veolia gelede ook van South West Tours dan? Die zwarte gelede in elk geval wel. Die Setra is trouwens van Luttikhuis, niet van Van Luttikhuizen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Korte vragen #2

Bericht door Edwin »

Thom91 schreef:
hublot schreef:Ik heb een vraagje. Dat R-Net huisstijl, moet dat toepasbaar worden voor alle Randstadvervoersbedrijven? De nieuwe Haagse trams krijgen bijvoorbeeld de R-Net huisstijl, en ze willen dat ook toepassen op de Amsterdamse metro (vandaar de kleuren van de nieuwe Alstoms?). Of zit ik er helemaal naast?
Hier kan je wel het een en ander vinden: http://ov-bureaurandstad.nl/files/Het%2 ... versie.pdf
Of op onze Wiki: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Randstadnet.

Edit: Overigens, wie nog ergens een linkje/PDFje heeft met welke lijnen van het GVB mogelijk R-net worden, houd ik mij aanbevolen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen #2

Bericht door zone5324bericht... »

Srananbloke schreef:Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?

als je op een automaat in het buitenland (EU/eurozone) al kunt pinnen, kan dat ook met een Nederlandse pinpas als zowel op je pas als op de automaat het Maesteo-logo staat.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door deadlock »

zone5324bericht... schreef:
Srananbloke schreef:Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?

als je op een automaat in het buitenland (EU/eurozone) al kunt pinnen, kan dat ook met een Nederlandse pinpas als zowel op je pas als op de automaat het Maesteo-logo staat.
Nee. Dat kan niet zomaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Vraagje: ik zie dat trein t859 in Maastricht om 18.32 uur op spoor 1 hoort aan te komen, maar dat trein t872 om 18.58 uur op spoor 3 vertrekt. Hoe kan dit? Is dit een fout in de reisplanner of vindt er een materieelwisseling plaats tussen deze twee treinen? Ik dacht namelijk altijd dat de s800 op Maastricht een kering had van 26 minuten. Iemand die weet hoe dit zit?
Laatst gewijzigd door Milco op di 16 jul 2013, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

Ik weet niet precies wat voor automaten de EVAG heeft, maar het kaartassortiment van de VRR (waar de EVAG aan deelneemt) is ook te koop bij de kaartautomaten van DB waar het VRR-sextant op staat en die accepteren wel Nederlandse pinpassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten