Fyra keert niet voor 2014 terug

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door robert55 »

Er staan nog steeds ex Benelux ICR aan de kant, en als de DDZ die nu in oneigenlijke diensten rijden vervangt door DDAR met lok ben je al een heel eind.
Kortom, geen reden voor 'plan K':)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Daniel »

DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Klaasje »

Nieuwe verbouwingsslag DDZ. Rijtuigstammen voor inzet met een TRAXX tot 160 km/h. [/onzinmodus]
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Freek »

Om terug te komen op de max 160 km/h. Zijn er rijtuigen die 200 mogen, snel beschikbaar zijn en aannemelijk voor een redelijke tijd inzetbaar? Mocht dat niet het geval zijn dan is dat mogelijk ook een argument om tot max 160 te gaan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Thom91 »

Check het palet even wat NS heeft aangeboden. Er wordt gesproken over een verbinding over de HSL pas vanaf 2015 met een nader te bepalen snelheid. Pas in 2022 wordt er gesproken over nieuw snel materieel wat tegen de snelheden van 250 km/h en hoger aan gaat zitten.
Samenvattend volgens door NS aangeboden palet:
Voor 2015 geen HSL verbinding Amsterdam - Antwerpen
Voor 2022 geen instroom nieuw IC materieel wat harder gaat dan 200/250.
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Mr-W »

@freek ICK kan volgens ns financial service company 200 km/h
''The coaches can easily be brought back to their original RIC standard, which allows the coaches to be operated up to 200km/h.''
Bron : http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=132

dus er is materiaal beschikbaar alleen denk ik niet dat NS deze rijtuigen wil gebruiken voor een internationale trein.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.
Of je vult die stammen aan met tussenrijtuigen DDM-1.
Dan moeten er alleen wat kabels vervangen worden, het lijkt me niet dat men moeilijk doet dat de stoelen andere kleuren hebben. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Vinny »

Maar het gaat om rijtuigen. Sjonge jonge zeg. In de Oekraïne hebben ze zelfs nog wel een paar van die bakbeesten op wielen over. Een Nederlandse loc er voor en gaan met die banaan... :roll:

ICV - IC Verweggistan
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door wouter15 »

AnsaldoBreda krijgt rapporten niet
De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet. Dat heeft de kantonrechter in Utrecht bepaald. AnsaldoBreda was naar de rechter gestapt, omdat de NS de fabrikant geen inzage wilde geven in de rapporten waarin de problemen met de Fyra worden beschreven.

De NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS besloten op basis van die onderzoeken om niet verder te gaan met de trein. AnsaldoBreda werkte eraan mee, maar kreeg de eindrapporten niet. Volgens de NS waren de rapporten alleen bedoeld voor intern gebruik. Voor NMBS is het Fyra-dossier gesloten. De Belgische spoorwegen willen zo snel mogelijk hun geld terug.

Lees hier verder: http://nos.nl/artikel/525438-ansaldobre ... -niet.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door isadora »

Thalys rijdt vanaf oktober twee extra treinen Amsterdam - Brussel.
Kaartjes onder andere te koop via NS-Hispeed, was dat overigens niet failliet?
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ijs-145457
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door isadora »

Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Dank je Bee, zie je maar weer, hoe snel geruchten de ronde doen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Maar het gaat wel samen met NS Binnenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

Dat bedrijfsonderdeel heet nog altijd NS Reizigers :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door ODRAIL »

Oeps ja ... even over het hoofd gezien :oops: :wink: .
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door julsteren »

Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.


*InterCityOostenrijk
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

De rijtuigen van de ÖBB zijn al in oktober teruggegaan. Overigens werd ik van die rijtuigen niet heel enthousiast, maargoed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door reisthijs »

Dat ligt eraan, welke klasse? Vooral de 1e klas is inderdaad behoorlijk luxe. 2e niet zo.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door julsteren »

Ik heb met de öbb-rijtuigen alleen 1e klasse gereden, en in Oostenrijk zelf ook in de speciale 1+ klasse, die is nog mooier.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Mr-W »

julsteren schreef:Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.


*InterCityOostenrijk
de naam IC O is een leuke naam maar kan niet want de NMBS gebruikt hem al voor de trein Vise - Brussel zuid ( de voormalige [wiki]Treinserie 450 (2011)[/wiki] ,
Vind sowieso het comfort van de NS intercity's tegenvallen als je het gaat vergelijken met Zwitserland,Oostenrijk en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Suus »

Volgens mij hebben we daar een mooi spreekwoord voor: het gras bij de buren is altijd groener :wink:

MS96 is te vergelijken met ICM, maar als ik DDZ vergelijk met Belgische dubbeldekkers wint DDZ het direct. DDZ is het pronkpaleis op de rails 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door julsteren »

DDZ is baas, vooral op de stoptrein Zwolle-Utrecht.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door Daniel »

Mr-W schreef: en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)
De Belgische forenzen denken er anders over. Ik lees juist her en der dat het nieuwe materieel daar erg kil gevonden wordt met gebrekkig 1e klasse comfort (die daar in sommige dubbeldekstreinen geregeld schijnt te ontbreken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door reisthijs »

In veel nieuw of gemoderniseerd materieel bij de NMBS is er vrijwel geen verschil meer tussen 1e en 2e klas. Zoals bij de M6 de vernieuwde Breaks of de desiro.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Bericht door julsteren »

Ik heb altijd wat met de 1e klas van de varkensneuzen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten