Luxemburgers lijken op de weg altijd haast te hebben, halen overal in waar het niet kan of mag, dringen soms bij het stoplicht doodleuk voor, etc. Wel gek dat ze bij de vuilstort dan ineens alle tijd van de wereld lijken te hebben; als er meer dan ongeveer 15 auto's op dat terrein staan geparkeerd opent de inrij-slagboom niet, vanmiddag weer eens zo'n moment dat we met een heel rijtje auto's op de inrit stonden te wachten. Elke paar minuten ging de slagboom even open om 1 auto door te laten, toen eenmaal de auto voor ons aan de beurt was om het terrein op te rijden reed ik er gewoon achteraan, zo wij zijn binnen! Ik heb dat al zo vaak gedaan, op dat terrein is toch ruimte zat, minstens 35 parkeerplaatsen (waarom die slagboom zo staat ingesteld dat er maar een stuk of 15 tegelijk daar mogen zijn begrijp ik niet).
Bij de uitrij-slagboom doe ik dat met pal achter de voorganger aan rijden niet want dan denkt het systeem waarschijnlijk dat er slechts 1 auto het terrein af is gereden i.p.v. 2, dan staan ze bij de inrit nog langer te wachten om er op te kunnen.
Kennelijk zijn de meeste Luxemburgers te bang dat die inrij-slagboom op het dak van hun auto terecht komt wanneer ze achter hun voorganger aan rijden, dan zou je echter ook niet met een aanhanger dat terrein op kunnen...
Bij de container voor huisvuil wel humor vanmiddag; de vrouw voor ons stond tot in den treuren haar pasje in de kaartlezer te stoppen om de klep te kunnen openen, elke idioot kon zien dat precies op dat moment een medewerker met de heftruck de container aan het wegrijden was om te legen in de grote verzamelcontainer. Gek he, dat de klep dan niet opent... Mijn moeder en ik stonden te knipogen naar elkaar, hoe dat mens onderhand voor de 25e keer al mopperend en zuchtend haar pasje in de kaartlezer stak.

Ik had wel eens willen weten wat ze had gedaan als die klep wel zou openen terwijl de container er niet onder staat, doodleuk het afval op de betonplaat storten?