Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle over

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle over

Bericht door Daniel »

Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle over
Geplaatst op: vrijdag 9 augustus 2013 20:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 9 augustus 2013 20:35


Het vervoer van Flevolandse scholieren naar Zwolle wordt na de zomer overgenomen door Smit Reizen uit Harderwijk. Dat busbedrijf stapt in het gat dat is ontstaan na het faillissement van de stichting Studiereis Flevo-Over. De stichting ging failliet omdat ze de rekeningen van de busbedrijven niet betaalde.
Lees verder | Dossier Hanzelijn | Meer nieuws over Hanzelijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Ronald »

Zijn dat lijnen die onder de concessie vallen of is dat "besloten" vervoer?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Karl »

De stichting ging failliet omdat ze de rekeningen van de busbedrijven niet betaalde.
Whut? Als ik bij de AH niet betaal ga ik toch ook niet failliet? Zijn ze niet failliet gegaan waardoor de rekeningen niet meer werden betaald?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Daniel »

Als je als bedrijf je geld niet krijgt kan je natuurlijk wel het faillissement van een stichting aanvragen, dat gaat was lastiger in het voorbeeld wat jij noemt (naast dat die bus waarschijnlijk "iets" duurder was dan je boodschappen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Als je als bedrijf je geld niet krijgt kan je natuurlijk wel het faillissement van een stichting aanvragen, dat gaat was lastiger in het voorbeeld wat jij noemt (naast dat die bus waarschijnlijk "iets" duurder was dan je boodschappen)
Je weet niet wat hij allemaal koopt. Wellicht heeft zijn AH ook Amba's in de aanbieding.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Michael 1988 »

Het waren schijnbaar niet professionele vrijwilligers die het bedrijf runden. Ouders van kinderen die ook gebruik maakten van de dienst denk ik zo als ik het radiofragment goed beluisterde. Dan snap ik wel dat het bedrijf failliet gaat. Of te laag alles hebben aangeboden of iemand moet het geld in eigen zakken hebben gestopt (zijn maar speculaties).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Vinny »

Ik denk een onderschatting van hoeveel een busverbinding daadwerkelijk kost. Ook met vrijwillige chauffeurs: Je moet niet vergeten dat een scholierenlijn betekent dat er minimaal 4 ritten gereden moeten worden. Stel dat een rit een uur duurt van school naar huis. Dan betekent dat gewoon 20 uur per week werk voor de chauffeur. Dat is een halve arbeidsplaats. Knap als je daar nog vrijwilligers voor vind...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Edwin »

Scholierenvervoer toch niet overgenomen

Het vervoer van Flevolandse scholieren naar Zwolle wordt na de zomer toch niet overgenomen door Smit Reizen uit Harderwijk. Het busbedrijf heeft het bod ingetrokken, omdat de overname niet voor de start van het schooljaar gerealiseerd kon worden.

Lees verder: Bron: Omroep Flevoland.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Soortvanhenk »

Wie neemt die busdienst nu over dan?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk niemand. Het busvervoer was een alternatief voor de Hanzelijn, dus voorlopig zijn de leerlingen weer toegewezen op de Hanzelijn.
Vinny schreef:Ik denk een onderschatting van hoeveel een busverbinding daadwerkelijk kost. Ook met vrijwillige chauffeurs: Je moet niet vergeten dat een scholierenlijn betekent dat er minimaal 4 ritten gereden moeten worden. Stel dat een rit een uur duurt van school naar huis. Dan betekent dat gewoon 20 uur per week werk voor de chauffeur. Dat is een halve arbeidsplaats. Knap als je daar nog vrijwilligers voor vind...
Ik had het niet over vrijwillige buschauffeurs. Ik had het over vrijwillige organisatoren die het werk uitbesteedden aan lokale busbedrijven. Zelf denk ik ook aan een onderschatting van de kosten van een busverbinding, gezien de rekeningen niet betaald konden worden aan de uitvoerende bedrijven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Smit Reizen neemt scholierenvervoer Flevoland-Zwolle ove

Bericht door Vinny »

Maar dan nog, dit is minimaal een halve formatieplaats. Met additionele kosten is het gewoon full time iemand in dienst hebben. Weet je wel hoeveel dat kost in Nederland? Vergeet ook de belachelijk hoge belastingdruk in Nederland niet hé. We zijn gewoon een duur land. Dienstverlening kost centjes. Dat vergeten veel mensen gewoon. Maar ook buschauffeurs moeten een huur betalen en willen leuke dingen doen in het weekend.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten