Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dank voor de link! Ik wist dat het al minstens in 1982 rondreed (busboekjes daarvoor vermelden geen overzicht). Ik dacht dat de bus al wat ouder zou zijn, 1977, maar de eerste Zuidooster buurtbus was het dan waarschijnlijk toch niet. Dat was dan vast dat lijntje in Limburg. Dat was wel een van de eersten landelijk.

Wat buurtbus Laarbeek betreft, ik heb mijn ouders de 461 ingejaagd toen ze vanmiddag naar Lieshout moesten. Ze hadden ook de 21 kunnen pakken (vier minuten later weg, drie minuten eerder daar en iets goedkoper, maar met 60% merk je dat toch bijna niet) maar goed, zo heeft die bus ook eens mensen. Ze zeiden dat de chauffeur zei dat het nog steeds niet storm loopt.

Ik lees overigens op het ROB ook dit: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/A ... NewsID=676

Het gaat over lijn 23, en dus daarmee van toepassing op het SRE. De haltes op de N272 tussen Sint Tunnis en Boxmeer verdwijnen schijnbaar of zijn al weg (geen idee of de weg inmiddels klaar is, brief komt iig uit februari). Men wilde aanvankelijk de haltes behouden maar niet verhogen en aanpassen aan toegankelijkheidseisen. Er werd bijna geen gebruik van gemaakt maar omdat ze er toch liggen en elke reiziger mee te pikken die de toch al niet zo sterke 23 heeft, wilde men ze wel behouden. Maar in februari bleek opeens dat de aanpassingen aan de weg dusdanig zijn dat behouden van de haltes erg duur zou zijn.

Wat is er zo duur aan een haltepaal in de grond te rammen? Of hebben ze het over eventueel aan te leggen haltehavens? Ik ben op die route maar een paar keer geweest en meestal als passagier in een auto, dus ik kan me zo even niet meer voor de geest halen hoe het zat.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Boerdonk wilde lijn 253 doortrekken naar Beek en Donk. Dat lijkt niet door te gaan wegens extra en vooral onbetrouwbare (brug) rijtijd. Ook wilde men een koppeling tussen lijn 253 en 461 bekijken, maar het blijkt dat het buurtbuscomite uit Mariahout (buurtbus Laarbeek) hierop tegen was. Vraag me af waarom. Dat staat er helaas niet bij.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@fogeltje
Waarschijnlijk omdat hij dan in 2 concessiegebieden rijdt en directe concurrentie is voor Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station.
volgens dit document : http://tinyurl.com/mvu99bo van de provincie ging het buurtcomité van Hermes niet akkoord,is volgens mij iets anders dan Buurtbus Laarbeek.
Ook zijn er een paar praktische problemen zoals het dalurendagkaartje,en de huisstijl.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:@fogeltje
Waarschijnlijk omdat hij dan in 2 concessiegebieden rijdt en directe concurrentie is voor Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station.
volgens dit document : http://tinyurl.com/mvu99bo van de provincie ging het buurtcomité van Hermes niet akkoord,is volgens mij iets anders dan Buurtbus Laarbeek.
Ook zijn er een paar praktische problemen zoals het dalurendagkaartje,en de huisstijl.
Ik neem aan dat men het betreffende buurtbuscomite bedoelt, want elke buurtbus heeft toch zijn eigen comité? Praktische problemen zouden nooit een probleem mogen vormen als het voor de reiziger iets zou opleveren. En concurrentie voor lijn 25 ligt men volgens mij ook niet zo wakker van, reizigers van Beek en Donk helemaal naar Veghel valt namelijk wel redelijk mee. En ik heb het uit hetzelfde document overigens ;) En als je even zoekt op "dorpsraad Boerdonk buurtbus" zie je wat stukken voorbij komen over het voorstel. Daar had ik even naar gezocht omdat ik even zeker wilde weten of het "mijn" Donk was. Want het provinciestuk rept over een sluis waar je heen moet en als je naar Beek en Donk wilt, dan heb je geen last van een sluis (wel een brug). Overigens heeft Boerdonk het dan weer over de Beekse brug. Ik neem aan dat ze de Donkse brug bedoelen. Of ze zouden de route via de Beekse Brug willen laten verlopen om ook echt bij het Gemeentehuis uit te komen, dat zou ook nog kunnen.

Bovendien, ga er maar vanuit dat de 25 in de nieuwe concessie komt te overlijden of omgezet wordt in een spitsbus en als de 461 niet beter gaat presteren, is die straks ook weg. Dan zit Aarle-Rixtel en Mariahout helemaal zonder. Als een koppeling van de buurtbussen het dan nog enigszins levensvatbaar zou maken, zou dat mooi meegenomen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014 streekbussen

Bericht door jo171 »

Ik vind dat er meer verbingengen tussen Eindhoven en Belgie mogen komen, dat ik heb het meer over tussen Eindhoven en Neerpelt en Lommel dat er streekbussen naar die twee gemeenten rijden.
Dus dan bijvoorbeeld dat,
lijn 476 verlengt van Eindhoven naar Neerpelt en dat die lijn bijvoorbeeld ook langer gaat rijden en dat ook op zaterdag en zondag gaat.
en dat,
lijn 172 verlengd van Eindhoven naar Lommel.
Dat zou natuurlijk fijner zijn voor de rijzegers die in Belgie die graag naar Eindhoven met de bus gaan dat is beter dan helemaal via Turhout en Reusel omrijzen.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

U hebt 100 procent gelijk er moeten echt meer verbingen van Waalre, Waalre is slecht bereikbaar dan Veldhoven, Veldhoven is meer bereikbaar dan Waalre.
Mr-W schreef:Ik vind het geen probleem dat lijn 7 reizigers pikt van de buurtbus, als lijn 7 ook tussen Waalre en Veldhoven goed loopt,betekend dit compromis dat reizigers in Waalre achterblijven en 30 min moeten wachten. Bovendien vervalt dan de koppeling met Lijn 103 Veldhoven MMC - Eindhoven Station waardoor mensen tussen Aalst en Airport 3x moeten overstappen.
Buurtbusje kan beter naar Valkenswaard of naar Geldrop Ziekenhuis rijden want die plaatsen zijn vanaf Waalre slecht bereikbaar per OV.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

jo171 schreef:Ik vind dat er meer verbingengen tussen Eindhoven en Belgie mogen komen, dat ik heb het meer over tussen Eindhoven en Neerpelt en Lommel dat er streekbussen naar die twee gemeenten rijden.
Dus dan bijvoorbeeld dat,
lijn 476 verlengt van Eindhoven naar Neerpelt en dat die lijn bijvoorbeeld ook langer gaat rijden en dat ook op zaterdag en zondag gaat.
en dat,
lijn 172 verlengd van Eindhoven naar Lommel.
Dat zou natuurlijk fijner zijn voor de rijzegers die in Belgie die graag naar Eindhoven met de bus gaan dat is beter dan helemaal via Turhout en Reusel omrijzen.
@jo171, ik ben het helemaal met u eens, het zou ook voor mensen uit de regio Eindhoven makkelijker zijn om naar België te reizen,wat dan wel noodzakelijk is samenwerking met De Lijn. Zeker voor verlenging van lijn 476 is dat nodig, misschien kan Lijn 182 Hasselt Station - Achel Statie of Lijn 18a Hasselt Station - Achel Statie doorrijden naar Eindhoven,eventueel in combinatie met Hermes als voorbode op de Spartacustram Hasselt-Eindhoven. Wat dan wel moet veranderen zijn de vertrek en aankomsttijden in Neerpelt zodat de bus aansluit op de trein van/naar Antwerpen.
Helaas is dit net zoals de heropening van de IJzeren Rijn een lang lopend dossier en is een oplossing voor grensoverschrijdend openbaar vervoer nog lang niet inzicht.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Tja, Klaarblijkelijk is er een behoefte naar een goede verbinding Eindhoven<>Belgie, zonder overstappen. Maar voorlopig hebben De Lijn, Hermes alsmede het Vlaamsgewest en SRE/Brabant geen geld en voor deze verbindingen, waarbij het onduidelijk is of deze lijnen ook echt reizigers zal trekken.
Een spoorlijn openen kost bakken meer geld en duurt erg lang wat betreft regelgeving. Voor een bus is dat wat minder 'gedoe'.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Vroeger trok het in ieder geval waarschijnlijk te weinig reizigers. Een paar jaar bestond er een Zuidooster sneldienst van Eindhoven naar Antwerpen. Misschien dat men een soortgelijk concept zou kunnen overwegen, met iets meer stops (want die reed vrijwel non-stop). Eventueel niet helemaal naar Antwerpen maar tot een Belgisch station dichter bij de grens met goede overstap.
"Een touringcar is geen bus"
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door erjeebee »

Er reden vroeger (rond de eeuwwisseling nog als ik me goed herinner) bussen naar Achel/Neerpelt (lijn 179, elke 2 uur)
en Lommel (lijn 172, elk uur).
Die waren bij lange na niet rendabel (helaas ook zelf kunnen vaststellen in die paar keer dat ik er in zat).... dus terecht vervangen door buurtbussen.

Je kunt nu wel pleiten voor het terugbrengen van die lijnen of De-Lijn-lijnen doortrekken, maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen omdat het leuk voor een paar liefhebbers is.....

En verder is Waalre met Veldhoven vergelijken een typisch gevalletje appels en peren.
Maar dat terzijde
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@erjeebee
Heb er als klein kind in beide lijnen gezeten. Ben zelfs met de laatste rit van Neerpelt naar Valkenswaard meegereden en toen waren wij de enige reizigers in Lijn 176 Valkenswaard Markt - Neerpelt Station . Nadeel van 172 was dat je 20 minuten in het stationsgebouw kon zitten om op de trein te wachten,ook daar was het niet heel erg druk op het belgische stuk.
Denk dat een lijn Eindhoven-Belgie alleen loopt als hij minstens 1x per uur rijdt op alle dagen van de week en ook s'avonds,ook is er flinke marketing voor nodig samen met de NMBS en eventueel De Lijn .
Waarschijnlijk heeft een lijn Eindhoven-Neerpelt via Borkel en Schaft en Achel het meest potentieel omdat de buurtbus daar op maandag en op vrijdag de hele dag wordt versterkt met een grotere bus en aansluitingen op de NMBS trein het makkelijkst zijn te realiseren.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Ik heb in het verleden ook nog wel eens van de 172 of 176 gebruik gemaakt. Helaas altijd als 1 van de weinige passagiers.
Zo'n verbinding heeft in die vorm van toen, nu totaal geen zin meer. Is op die manier niet rendabel en de reistijd is voor de afstand gewoon te lang. Geintegreerd in de gewone lijndienst krijg je slechte aansluitingen op trein en bus in Neerpelt/Lommel.

Als enige optie zie ik om er een sneldienst van te maken met een interessante reistijd, scherp tarief, goede aansluiting op NMBS en goede marketing campagne.

Eindhoven NS
Eindhoven 18 septemberplein
Eindhoven Heuvelgalerie
Eindhoven Smalle Haven
Eindhoven Parktheater
Eindhoven Hotel Eindhoven
Aalst Burg. Mollaan
Valkenswaard Markt
en dan via de N69 rechtstreeks naar Neerpelt Station.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Bus 122 krijgt andere route in Gemert

GEMERT - Bus 122 doet het Gerardusplein in Gemert niet meer aan. De lus waarin deze halte is opgenomen, komt te vervallen.

Dat betekent dat de bus ook niet meer door de Molenakkerstraat, Burgemeester Rietmanstraat en Burgemeester de Bekkerlaan zal rijden. De nieuwe route gaat het Pastoor Poellplein door de Willem de Haasstraat, de Sint Annastraat en over de rotonde met de Predikant Swildenstraat waar de bus weer terugrijdt naar de Lodderdijk.

Aan de Sint Annastraat komt tussen De Eendracht en Fitland een nieuwe halte. De verandering wordt met ingang van de nieuwe dienstregeling - 15 december - ingevoerd.

Bron: ED
http://www.ed.nl/regio/gemert-bakel/bus ... -in-gemert
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

huibf schreef:Bus 122 krijgt andere route in Gemert
Bus 122 doet het Gerardusplein in Gemert niet meer aan. De lus waarin deze halte is opgenomen, komt te vervallen.
Das dan toch jammerlijk genoeg heel anders dan was voorgesteld. Gaat er hard achteruit daar.
De eerste opzet was dat Zuid-Oost bedient zou worden.
Daar blijft nu wel een heel klein stukje 'Oost' van over.
huibf schreef: nieuwe dienstregeling - 15 december - ingevoerd.
Ow ja... dat is ook nieuw !
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Link werkt niet, maar de route valt inderdaad tegen. Waarom heeft Hermes hiervoor gekozen?

Breng wijzigt ook de 15e. Op het forum was ooit al eerder genoemd dat de treindienstregeling niet wijzigt op de tweede zondag van december (dat zou 8e geweest zijn) maar de zondag na de 2e zaterdag van december.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De 15de was niet zozeer nieuw... Het was eerst begin januari. Maar ook Brabant wijzigd weer in december en hermes dus ook...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Oh op die fiets. Ik ben blij dat ze weer gewoon met de rest van Nederland wijzigen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

Behalve Qbuzz BRU (concessie gaat al op 8 december in) en Qbuzz Groningen-Drenthe (pas op 5 januari). :wink:
En het zou me niks verbazen als Arriva DAV ook pas op 5 januari wijzigt (dat is namelijk ook altijd zo).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Dienstregeling staat online op de Hermes-site, nog niet alle lijnen (buurtbus

Er komt een lijn 9 die vanaf Breugel via het centrum van Son gaat rijden en binnendoor via Ekkersrijt de route vervolgd naar het station. Daarnaast ook een lijn 109 die ook via Son Centrum rijdt, maar vanaf Breugel eerst ook nog een rondje Gentiaan maakt. Die rijdt alleen aan het begin/eind van de dag + zondagen. Lijn 11+111 blijven ook nog bestaan (lijn 11 1x per uur buiten de spits). Afhankelijk van het tijdstip van de dag rijdt de bus vanaf Breugel dus via 4 verschillende routes naar station Eindhoven.

Lijn 7 zoals verwacht nog maar 1x per uur tussen Waalre en Veldhoven MMC. Echter ook op tijdstippen dat de buurtbus niet rijdt.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Ederveen »

Andere wijzigingen met betrekking tot dienstregeling SRE 2014 die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn:
103: Frequentie wordt gehalveerd, gaat ten alle tijden 1x per uur rijden (lijkt erop dat de koppeling met lijn 7 in stand wordt gehouden).
145: Gaat de oude route weer rijden, als compensatie van de halvering van de frequentie van lijn 103. Rijdt maandag t/m zaterdag overdag 1x per uur tussen Station en Ehv Airport (gecombineerde dienstregeling met 103). Gaat in de spits 2x per uur tussen Airport en Best rijden, en rijdt uitsluitend tussen Airport en Best in de avond en op zondag.
144: Neemt de huidige 145 tussen Ehv en Best over. En rijdt in de spits tussen Best en Oirschot (lijken volgens de routestrip losgekoppeld te zijn van de ritten Best - Eindhoven).
16/116: Wordt verlengd (met 1 halte) naar Oerle, Zittardsestraat, over de zojuist gereedgekomen Verlengde Heerbaan.
18: Wordt weer verlengd naar De Berkt (halte Platanenlaan).

Ook de al aangekondigde scholierenlijnen vallen te vinden.

Overigens lijkt het lijnnummer 111 te vervallen, daar deze ritten volgens de dienstregeling door 109 gaan gereden worden (of dat in de praktijk zo mag blijken is natuurlijk maar de vraag, gezien de reden van het ontstaan van lijn 111 in de eerste plaats).
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ah. Het staat inderdaad op hermes.nl

Dan kan ik van wal steken wat betreft de wijzigingen...
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2014

lijn 7
Gaat terug van 1/2 uurlijks naar 1 uurlijks op het traject Waalre - Veldhoven.
Op werkdagen vult buurtbus 471 dit vervallen deel op. Lijn 7 sluit aan op 471 en vice-versa.
De route van het ingekorte deel van lijn 7 gaat via Halte Bejaardenhuis en De Mommers. Deze halten komen dus weer terug.
De koppeling met 103 op MMC blijft bestaan.
De uitwerking in de late avond oogt vreemd door de keuze via Bejaardenhuis versus en de ritten naar MMC. Dit door het gat van 2,5 uur dat niet wordt gereden via de lus naar Bejaardenhuis (of al stopt om 20.30).
De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.

lijn 9,11,109
De lijn naar Son en Breugel worden gesplitst. 9 naar Son en 11 naar Breugel.
In de avonduren en zondag rijdt alleen de 109 en verbind Son en Breugel (dus de huidige 11). 109 kent daarbij nog een routevariant via Achtse Barrier. (huidige 111).
Er is gekozen op de twee varianten van 109 toch als een lijnnummer te rijden.
De route van 9,11,109 is ook gewijzigd. Deze gaat rijden via Ekkersrijt (Oost), Ekkersrijt 4400 vervalt. Op Ekkersrijt Oost komen 2 nieuwe halten. In Son rijdt 11 via de Europalaan (2 nieuwe halten). 9 rijdt via de route van 1567/157 naar Breugel.

lijn 16,116
Het eindpunt wordt 2 halten verlengd. Sint Jansstraat en Zittertsestraat (Oerle Zuid)

lijn 18
Het eindpunt wordt 1 halte verlengd. Tot Platenenlaan.

lijn 26
Deze lijn krijgt (wederom) de zwaarste klappen. Op werkdagen vervalt de laatse retourrit. De voorlaatste rit gaat in patroon rijden met de overige ritten.
De versterkingsrit van Meijel-Deurne is voortaan opgenomen in de dienstregeling. Deze rijdt van Augustus t/m April (of later indien nodig).
Op zondag vervallen ALLE ritten.
De huidige gemiste aansluitingen in Meijel met 75 worden hersteld door aanpassing van de ritten van lijn 75.

lijn 103, 145
De frequentie van 103 gaat naar 1 uurlijks vanwege de geringe reizigersaantallen tussen MCC en Airport.
145 gaat het deel van 103 rijden tussen Eindhoven en Airport en daarna door als de huidige lijn 145.
144 blijft dezelfde route rijden met uitlopers van en naar Oirschot.
Merk op dat 145 in de spitsen elke half uur losse ritten (deels gekoppeld aan 144 van en naar Oirschot) rijdt tussen Best en Airport.
De koppeling met 7 op MMC blijft bestaan.

lijn 122
De route in Gemert wordt ingekort tot Rotonde bij Lodderdijk vanwege infrastructurele problemen.
Voornemens was om een een lus via Slenk te rijden. De Gemeente ziet dat niet zitten.
De laatste halte is een nieuwe halte de Eendracht net voor de rotonde met de Lodderdijk.

lijn 177, 477
Wordt opgeheven en gaat verder als buurtbus 477. 477 rijdt uurlijks op werkdagen Valkenswaard-Veldhoven CityCentrum.
de laatste retourrit rijdt tot MMC. 477 sluit aan op de buurtbus naar Achel.

lijn 463, 464, 465
Dit zijn de buurtbussen van Geldrop.
463 via Mierlo Huize Betanie, naar Geldrop Ziekenhuis via Station
5 nieuwe halten in Mierlo via Vesperstraat. In Geldrop via Wielewaal (1 nieuwe halte) en 3 bestaande via Station naar Ziekenhuis.
464 Ziekenhuis - Coevering - Grote bos - Ziekenhuis. Rijdt in 2 richtingen de lus. Rijdt deels via de route van lijn 10, verder via Grote Bis en Braakhuizen via de Langstraat naar Ziekenhuis (vice versa).
5 nieuwe halten en 6 bestaande (waarvan 3 dubbelzijdig worden gemaakt)
465 Ziekenhuis - Zes Gehugten - Hulst - Station - Ziekenhuis. Rijdt in 2 richtingen de lus. Via 6 nieuwe halten. Deze lijn doet buiten Ziekenhuis geen bestaande halten aan.

lijn 253
Deze brabantse concessielijn vervalt tussen Lieshout en Veghel.

lijn 16,13
De voorgenomen wijzing lijn 16 via de 13-zuidelijke route (twee richingen) en het opheffen van 13-noordelijk gaat vooralsnog NIET door.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ons moeder zal de halte bij de Eendracht wel zien zitten denk ik. Die moet daar elke tweede zaterdag zijn. Jammer dat de gemeente het niet zag zitten om iets meer van Gemert-oost te gaan bedienen. Normaal schreeuwen gemeenten moord en brand als een bus uit de wijken verdwijnt, Gemert wil hem juist niet hebben.

Ik denk dat ik binnenkort eens een ritje met de 253 ga maken voordat deze uit onze regio verdwijnt. Het is te hopen voor Mariahout dat Buurtbus Laarbeek het gaat overleven de komende jaren, anders blijft dat gat straks zonder bus zitten.
Laatst gewijzigd door fogeltje op zo 13 okt 2013, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

huibf schreef: De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.
Ik blijf het curieus vinden dat in een normale buslijn wordt gesneden omdat een buurtbuslijn niet goed loopt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
huibf schreef: De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.
Ik blijf het curieus vinden dat in een normale buslijn wordt gesneden omdat een buurtbuslijn niet goed loopt. :?
Eens. In de krant werd geschreven over "de onnodige buslijn 7". Als lijn 7 het goed doet en de buurtbus daardoor niet, welke lijn is dan overbodig of onnodig?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
lijn 7
Gaat terug van 1/2 uurlijks naar 1 uurlijks op het traject Waalre - Veldhoven.
Op werkdagen vult buurtbus 471 dit vervallen deel op. Lijn 7 sluit aan op 471 en vice-versa.
De route van het ingekorte deel van lijn 7 gaat via Halte Bejaardenhuis en De Mommers. Deze halten komen dus weer terug.
De koppeling met 103 op MMC blijft bestaan.
De uitwerking in de late avond oogt vreemd door de keuze via Bejaardenhuis versus en de ritten naar MMC. Dit door het gat van 2,5 uur dat niet wordt gereden via de lus naar Bejaardenhuis (of al stopt om 20.30).
De wijziging van lijn 7 is gekomen door protesten van Buurtbus 471 die klandizie zag teruglopen.


lijn 177, 477
Wordt opgeheven en gaat verder als buurtbus 477. 477 rijdt uurlijks op werkdagen Valkenswaard-Veldhoven CityCentrum.
de laatste retourrit rijdt tot MMC. 477 sluit aan op de buurtbus naar Achel.
Volgens mij gaat de buurtbus Waalre soap volgend jaar gewoon weer verder,want buurtbus 477 zal wel reizigers pikken vanwege zijn kortere route dan lijn 471 of buurtbus 477 is tussen Waalre en Veldhoven ook leeg vanwege lijn 7. Hierdoor begint het buurtbus circus weer van voor af aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten