Dienstregeling 2014.
Re: Dienstregeling 2014.
Treinen richting Schiphol geschrapt
ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.
Lees verder
ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.
Lees verder
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2014.
Hmm, ik weet dat ik me niet altijd positief heb uitgelaten over SLT, maar acht bakken bieden (over het algemeen) wel genoeg capaciteit in de spits.Thom91 in 'OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25' schreef:Wen er maar aan, vanaf dienstregeling 2014 zijn de s5000 en s5100 volledig SGM ;)
Ik hoop dan dat het SGM in de spits met minstens 6 bakken gaat rijden (maar ik denk de meeste treinen met 5).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2014.
Er wordt geen enkele trein van Almere naar Schiphol geschrapt, wel van Schiphol naar Almere.Edwin schreef:Treinen richting Schiphol geschrapt
ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.
Lees verder
Re: Dienstregeling 2014.
Zat ik ook al aan te de denken. Zes bakken SLT is verder ook nog maar NET goed vaak, maar minder absoluut niet. Ook in het mat '64 tijdperk was het gewoon proppen met soms 2xV (of 3xV - leuk wanneer het 1xV was... letterlijk V-vervoer). Het is dat ik sinds februari 2012 niet meer forens ben op de s5100, maar lijkt me stug dat daar nu minder mensen zijn gaan reizen...Meltrain schreef:Hmm, ik weet dat ik me niet altijd positief heb uitgelaten over SLT, maar acht bakken bieden (over het algemeen) wel genoeg capaciteit in de spits.Thom91 in 'OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25' schreef:Wen er maar aan, vanaf dienstregeling 2014 zijn de s5000 en s5100 volledig SGM ;)
Ik hoop dan dat het SGM in de spits met minstens 6 bakken gaat rijden (maar ik denk de meeste treinen met 5).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2014.
Weet niet of de vraag hier in het goede topic staat, maar kan iemand mij wellicht voorzien in schema's van de BasisUurPatronen voor de dienstregeling van 2014? Deze zullen alleen worden gebruikt voor hobby doeleinden. Alvast bedankt.
🍉
Re: Dienstregeling 2014.
Als ze er al zijn, staan ze op de website van ProRail onder Vervoerders en dan Verdeling van ruimte op het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
Ik las net op Facebook dat er SLT in het nachtnet gaat rijden
Re: Dienstregeling 2014.
Wat? Dat zou echt klunzig zijn. Zelfs voor de Schiphol pendel.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Snap het wel met het oog op de sociale veiligheid, maar zonder toilet lijkt me niet heel verstandig.
Re: Dienstregeling 2014.
Het is niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik denk dat ik er wel een heel eind mee kom. In ieder geval bedankt! :)Bee schreef:Als ze er al zijn, staan ze op de website van ProRail onder Vervoerders en dan Verdeling van ruimte op het spoor.
Bij de nachttreinen Tb - Ht word al SLT ingezet.Michael schreef:Ik las net op Facebook dat er SLT in het nachtnet gaat rijden
🍉
Re: Dienstregeling 2014.
Volgens mij is een toilet een belangrijke randvoorwaarde voor het rijden van nachttreinen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2014.
Mja, ik heb toch meermalen in een SGMm of een SLT gezeten die nachtnet reed tussen Tilburg en Den Bosch. Misschien word dit gedoogd omdat beide eindpunten slechts een kwartiertje rijden van elkaar vandaan liggen.Bee schreef:Volgens mij is een toilet een belangrijke randvoorwaarde voor het rijden van nachttreinen
🍉
Re: Dienstregeling 2014.
Lijkt mij ook, zelfs op de Burelen zal men toch wel doorhebben dat er genoeg mensen zijn die met een hoop drank op ineens spontaan een WC nodig kunnen hebben?
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2014.
Tsja, van de hele trein een toilet maken (want dat is zo ongeveer wel wat je doet als je een SLT inzet op een nachtnet vol dronken kerels..) is ook een manier om alvast aan de toekomstige WC-eis te voldoen...
Re: Dienstregeling 2014.
Nou ik mag hopen dat wanneer die trein op maandagochtend wordt ingezet, reizigers massaal overstappen op de auto. Wellicht gaat de NS zich dan realiseren dat het treinvervoer bestemd is voor mensen die er veel geld voor betalen en niet voor dronken studenten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2014.
Waarom zou NS zich dat moeten realiseren? Bovendien rijdt het nachtnet Brabant (waar kennelijk die SLT in rijdt) niet in de nacht zondag/maandag en is er na trein 1414 nog wel tijd om een treinstel schoon te maken.
Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.
Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.
Re: Dienstregeling 2014.
Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Re: Dienstregeling 2014.
Heb je dan liever een trein die van boven tot onder onder de kots en pis zit? Alsof dát geen geld kost. Met een paar toiletten in de trein beperk je die schade nog een beetje (hoewel ik daar 's nachts ook vaak onfrisse dingen heb gezien).Wubbo schreef:Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.
Anderzijds is SLT wel wat sociaal-veiliger.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2014.
Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2014.
Volgens de wiki van deze site niet meer en op de site van de NS kan ik hem ook niet vinden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014.
Tip: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_1400
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2014.
Daarvan rijdt nog precies 1 trein (in de nacht vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag) van Utrecht naar Rotterdam. Dat heeft helemaal niks met onderhoudsroosters te maken, die zijn er niet in de nacht vrijdag/zaterdag en nauwelijks in de nacht zaterdag/zondag.Thom91 schreef:Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Ben je niet in de war met Den Haag HS - Rotterdam via Gouda? Op die manier gaat er in 2014 wel gereden worden vanwege het onderhoudsrooster. Zie ook hier.
Re: Dienstregeling 2014.
Je heb gelijk. Maar ik zat te zoeken bij het nachtnet. En als je daar zoekt vindt je hem juist weer niet.Milco schreef:Tip: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_1400
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten